var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1256;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1256","0","נתינת מתנה לזמן קצוב","27/12/09 18:44","י טבת","תש"ע","18:44","דוד כוכב",""נכסי לך, ואחריך יירש פלוני, ואחרי אחריך יירש פלוני -
מת ראשון קנה שני,
מת שני קנה שלישי,
ואם מת שני בחיי ראשון - יחזרו נכסים ליורשי ראשון".

יש שלמדו מכאן שניתן לתת מתנה לזמן קצוב,
כשם שהראשון קיבל את המתנה רק עד מותו.

אבל אפשר לדחות ראיה זו.

כי הראשון לא קיבל מתנה קצובה לזמן,
אלא קיבל מתנה לעולם, אך עם שִׁיּוּר.
כלומר שזכה בנכסים לשם שימושו האישי בלבד,
ולא זכה בַּזְּכוּת להורישם ליורשיו.
וממילא, בשעה שמת הראשון, חוזרים הנכסים לבעלים הראשונים וליורשיו.

ולכן, למרות שאין אדם יכול לתת מתנה, ולאחר מכן לתיתה שוב לאדם אחר,
הבעלים הראשונים יכולים לתת את הנכסים לשני החל משעת מיתת הראשון,
שהרי אז כבר חזרו אליהם הנכסים.","125","","5235","True","True","False","","887","87.70.117.37","0","0","בבא בתרא|קכט ע"ב",""),new Message("1258","1256","הזכות להוריש","28/12/09 14:08","יא טבת","תש"ע","14:08","ברוך","יישר כח!
דחייתך מבוססת על ההנחה, שההורשה היא זכות הניתנת למוריש. ניתן לחלוק על הנחה זו, ולסבור כי ההורשה מתבצעת מאליה כאשר המוריש מת, ואין זה מכח זכותו.
ראיה אפשרית לדבר מן המשנה האומרת שאדם אינו יכול להתנות על דיני ירושה. מכאן, שאין זו זכותו להוריש כפי רצונו, אלא דין תורה, המשקף את המבנה החברתי אותו היא רוצה להנהיג. (אמנם, ניתן לדחות ראיה זו אם נבין כי רבי יוחנן בן ברוקה חולק על המשנה, ונחלקו בכך הראשונים ואכמ"ל)
מכאן, שהמקנה מתנה לחבירו אינו מקנה לו את הזכות להוריש, וממילא אין הוא יכול לשייר אותה.","86","","5234","True","True","False","","199","87.68.213.196","0","1256","בבא בתרא|קכט ע"ב",""),new Message("1260","1258","תגובה לתגובה","29/12/09 07:22","יב טבת","תש"ע","07:22","דוד כוכב","נכון שאין אדם יכול להתנות שבניו לא יירשוהו - מאחר שהממון כבר שייך לו באופן מוחלט, כולל זכות ההורשה.
ואין זה סותר לכך, שבזמן נתינת אותו ממון לאב מלכתחילה, ניתן לתת לו רק את הזכות בחייו הוא.
מה גם שאדם אכן יכול לגרום לכך שבניו לא יירשוהו, באופן שיתן או יפקיר את ממונו, כאשר המתנה או ההפקר יחולו רגע לפני מיתתו.
וזה שאינו יכול שיתקיים הדבר ברגע מותו ממש, כי כבר מת הוא, ואינו בר נתינת מתנה.
מה שאין כן כשבא לו במתנה מאחר, הנתינה תוכל לחול עד לרגע המיתה ממש.","125","","5233","True","True","False","","102","77.126.147.131","0","1256","בבא בתרא|קכט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);