var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1251;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1251","0","יַכִּיר","25/12/09 12:32","ח טבת","תש"ע","12:32","דוד כוכב",""תניא: (דברים כא, יז) {כִּי אֶת הַבְּכֹר...} יַכִּיר - יכירנו לאחרים,
מכאן א"ר יהודה: נאמן אדם לומר זה בני בכור".
ורק האב נאמן בכך.

ובזה מיושב למה סיכנה תמר את עצמה, וכמעט ושרפוה, לולא גבורתו של יהודה להודות בחטאו.
והלא יכלה להמלט למקום רחוק טרם היודע שהיא הרה, ולהציל בכך את עצמה ואת עוברה - אבי משיח בן דוד!

אלא שלא היתה מרוויחה בכך דבר,
כי רק יהודה האב נאמן להכיר את בנו.
וכך עשה, ככתוב (בראשית לח, כו)
וַיַּכֵּר יְהוּדָה, וַיֹּאמֶר צָדְקָה מִמֶּנִּי...
וַיַּכֵּר - מלשון כִּי אֶת הַבְּכֹר... יַכִּיר.

גם שאר דיני יכיר כתובים באותה פרשה:
במסכת קידושין דף עד.
"אמר רב נחמן: שלשה נאמנין על הבכור, אלו הן: חיה, אביו, ואמו;
חיה - לאלתר,
אמו - כל שבעה,
אביו - לעולם; כדתניא: יכיר - יכירנו לאחרים".

נאמנות האם - בבראשית לח, ד-ה וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ אוֹנָן. וַתֹּסֶף עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שֵׁלָה וְהָיָה בִכְזִיב בְּלִדְתָּהּ אֹתוֹ.
וַתִּקְרָא - האם קראה שמו, כי יהודה לא היה נוכח שם, כך פירשו הרד"ק, המהר"ם מרוטנברג, והחזקוני.

נאמנות החיה - בבראשית לח, כח וַיְהִי בְלִדְתָּהּ וַיִּתֶּן יָד וַתִּקַּח הַמְיַלֶּדֶת וַתִּקְשֹׁר עַל יָדוֹ שָׁנִי לֵאמֹר זֶה יָצָא רִאשֹׁנָה.","125","","5242","True","True","False","","772","77.124.21.177","0","0","בבא בתרא|קכז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);