var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12490;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12490","0","הכא בחולין שנעשו על טהרת הקדש","30/07/11 23:54","כח תמוז","תשע"א","23:54","המכריע","יש להעיר שאם רוצה לנהוג בחולין אלו כאילו היו קדש, כמו שמבאר רש"י הטעם, הרי אילו היה זה קדשים לא היו מוכשרין בדם הקדשים, ולעומת זה חיבת הקדש היתה מכשרת. הרי שלא לכל דבר זה ממש כקדשים, אלא אין כאן חיבת הקדש, ולעומת זה הדם מכשיר כדם חולין. ויש מקום להגדיר ביתר דיוק לגבי מה הוי כקדש. ואכמ"ל.","199","","4663","True","True","False","","954","212.76.119.88","0","0","חולין|לג ע"ב",""),new Message("12492","12490","לכאורה פשוט","31/07/11 01:12","כט תמוז","תשע"א","01:12","הקטן","שהנוהג בחולין כאילו היו קדש היינו רק בבשר אבל לא בדם, וממילא הדם מכשיר.","228","","4662","True","True","False","","79","95.86.121.144","0","12490","חולין|לג ע"ב",""),new Message("12497","12490","חולין או קדש","31/07/11 09:04","כט תמוז","תשע"א","09:04","עציוני","לכאורה ברור שגם אם אדם מחליט לנהוג בחולין כאילו היו קודש, זה לא משנה את מעמדם היסודי מדאורייתא כחולין. לכן, במקומות בהם חולין חמור מקדש (כמו אצלינו, שדם חולין מכשיר ודם קדשים לא) לא ניתן להתעלם מכך שבסיסית מדובר בחולין.
בקיצור: הנהגת חולין על טהרת הקודש לא יכולה לבוא לקולא, רק לחומרא.","159","","4662","True","True","False","","220","132.70.40.183","0","12490","חולין|לג ע"ב",""),new Message("12495","12492","כלומר","31/07/11 01:44","כט תמוז","תשע"א","01:44","המכריע","הוא רוצה לנהוג בבשר זה, כאילו הוא בשר קדש שדמו חול.. הרי אילו היה זה בשר קדש, במצב זה בדיוק לא היה טמא. וכל ענינו להרגיל עצמו לא לטעות בקדש. כך שעדיין לענ"ד אי"ז כ"כ פשוט.","199","","4662","True","True","False","","138","212.76.119.88","0","12490","חולין|לג ע"ב",""),new Message("12496","12495","עניינו הוא","31/07/11 02:00","כט תמוז","תשע"א","02:00","הקטן","להרגיל את עצמו לנהוג בבשר כבקדש, אבל לא בדם. הרי הדם ממילא לא נאכל, ואין שום שייכות להשוות דם חולין לדם קדשים.
כל העניין של חולין על טהרת קדש או על טהרת תרומה שייך רק בדברי מאכל ולא בדברים שאינם מאכל (דם).
במילים אחרות: ה"פיקציה" שיש פה היא רק לגבי המאכל עצמו, אבל בדם נוהגים כרגיל, ומכיון שדם חולין מכשיר הוא מכשיר גם כאן.","228","","4662","True","True","False","","82","95.86.121.144","0","12490","חולין|לג ע"ב",""),new Message("12498","12497","שתי תשובות בדבר","31/07/11 09:38","כט תמוז","תשע"א","09:38","המכריע","אם אני מבין נכון אתה משיב כעין דברי "הקטן" (ראש שבט"י). חדא , שניכם מתעלמים מהקושי השני שכללתי בדבריי, של חיבת הקדש. אילו היה זה קדשים היה מתכשר בלא הדם. וזה לחומרא. ואם רוצה לנהוג סלסול בעצמו באופן שאילו היה קורה לו בדיוק אותו מקרה עם קדשים לא היה נכשל בטומאה, הרי עליו לימנע מלאוכלו בידים מסואבות, שכן בקדשים במצב זה היה כבר מוכשר משום חיבת הקדש.

גם לגבי הענין שזה במציאות דם חולין וזה לקולא. אמת נכון הדבר, אבל סו"ס אדם שרוצה להיות זהיר בחוליו כאילו קדשים הן וכנ"ל, היה צריך ללכת בזה לקוליהון וחומריהון לכאורה. כלומר באופן זה שמצד חולין אין שני עושה שלישי, וכל החומרא היא כאילו זה קדשים, ובאופן זה שאילו היה קדשים היה שרי מצד שאינו מוכשר במשהו נוסף על דם קדשים (שאינו מכשיר), היה מקום לדון.

כלומר מפורש בסוגיא שהוא אסור בכהאי גוונא. אני רק מציין שיש מקום להגדיר את ההגדרה המדוייקת בזה. גם אני חשבתי בכיוון שלכם, אבל לא נחה דעתי בזה, וחשבתי שתימצא הגדרה יותר מניחת דעת.","199","","4662","True","True","False","","143","212.76.119.88","0","12490","חולין|לג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);