var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12483;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12483","0","ורבי אליעזר, האי זאת מאי עביד ליה?","29/07/11 15:49","כז תמוז","תשע"א","15:49","רועי","בס"ד

הגמרא חיפשה מקור לשחיטה מן הצואר, והביאה את הברייתא שלמדה זאת מן הפסוק "זאת תורת הבהמה והעוף".
ר' אליעזר למד "מה הכשרו של עוף מן הצוואר, אף הכשרה של הבהמה מהצוואר" ומהפסוק המדבר על מליקת עוף למד שאצל עוף זה מתבצע מהעורף ובבהמה מהצוואר. מהמילה "וזאת" מיעט את הה"א לומר שבבהמה מספיק סימן אחד כעוף.
תנא קמא למד מה עוף בשחיטה אף בהמה בשחיטה, ומיעט מהמילה "וזאת" את הה"א לומר שעוף יותר ברׂב שניים. ומסביר רש"י: "מדאיצטריף לעיל לרבות את הראש שכבר הותז. דאי בסימן אחד - לאו הותז קריא ליה, ולא איצטריך ליה לרבויי".

מדוע לר' אליעזר הייתה ה"א לומר שבהמה תוכשר בסימן אחד, הרי מדברי רש"י למדים שזה לא כך?","225","","4660","True","True","False","","1091","84.108.14.77","0","0","חולין|כז ע"ב",""),new Message("12622","12483","תשובה","03/08/11 14:31","ג אב","תשע"א","14:31","דוד כוכב","לדברי רש"י ת"ק דורש כרבי חייא שבעמוד הקודם. ואילו רבי אליעזר אינו דורש כרבי חייא (הוא דוחה את אותה דרשה מטעם כלשהו. כגון, שהוצרך הראש להזכירו, שאם לא כן הייתי אומר שאין הראש בכלל מצות 'וערכו', כיון שלא היה בכלל 'והפשיט' האמור לפני כן), לכן לומד רבי אליעזר ששחיטה מהצואר מדרשה אחרת.","125","","4655","True","True","False","","103","213.151.43.192","0","12483","חולין|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);