var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12448;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","35"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","14")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12448","0","סיכום מסקנת הסוגיא","28/07/11 01:34","כו תמוז","תשע"א","01:34","המכריע","לכאורה עולה מהסוגיא דלגבי שחיטה הכל מודים דיש ראיה ממתעסק בקדשים דפסול, דבחולין לא בעי כוונה גמורה לשחיטה. אלא דלר' נתן ל"ב כוונה כלל, ולרבנן בעי' כוונה לחתוך. ותנינן בסתם משנה כר' נתן בתרי דוכתי לרבא, ור' אושעיא פסק כוותיה. וגם ר' יוחנן דפוסק כסתם משנה.
ולגבי טבילה למתני' דמכשירין וברייתא דחגיגה א"צ כוונה לטבול, וכ"פ רב, ולר' יונתן בן יוסף צריך וכ"פ ר' יוחנן.
מדברי רש"י בסוף הסוגיא נראה דלרב מדמים שחיטה לטבילה ומאי דקי"ל כמתני' דמכשירין דא"צ כוונה לטבילה הוא כמאי דקי"ל לכו"ע דא"צ כוונה גמורה לשחיטה. וכמו דפליגי רבנן ור' נתן אי צריך כוונה לחתוך ה"ה יחלקו אי צריך כוונה להקר או סגי נפלה מגשר. וכל דברי ר' פפא הם רק משום רב. אבל ר' יוחנן דפוסק מחד גיסא שצריך כוונה גמורה לטבול, ומאידך גיסא פוסק כסתם משנה דא"צ כוונה לשחוט, חייב לסבור דע"כ יש חילוק בין שחיטה לטבילה להלכה. ומ"מ גם לריו"ח לרבנן בעינן כוונה לחתוך, דאליביה זה נאמר לעיל, אבל בטבילה להלכה בעינן כוונה ממש לטבול ואין מקום לחילוק זה. רק לר' יוחנן לפי המשנה דמכשירין (שאינה להלכה לשיטתו, או לפי מש"כ תוס' ד"ה הוא לפי הברייתא) יל"ע אי יש מקום לחלק בין כוונה להקר או נפלה ואכמ"ל.","199","","4658","True","True","False","","968","212.76.100.97","0","0","חולין|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);