var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12395;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12395","0","בקשה לביאור רש"י ד"ה חרדלית","26/07/11 21:33","כד תמוז","תשע"א","21:33","שאינו יודע לשאול","חרדלית של גשמים. זרם גשמים המקלח מן ההר בכח ... חרדלית היינו קטפרס מדרון ורב האי גאון גריס הרדלית שבאין מדליו של הר:

מה התכוון רש"י לומר במילים המודגשות?","48","","4660","True","True","False","","1153","77.126.196.199","0","0","חולין|לא ע"ב",""),new Message("12421","12395","חרדלית היינו קטפרס מדרון","27/07/11 08:47","כה תמוז","תשע"א","08:47","יהודי_קדום","לע"ד (ושה' יעזור לי להשמר מטעות) לצורך ההסבר יש לקשור את סוף לא. וראש לא:
בראש לא: רואים שכלים הם דומיא דאדם כלומר שהכלים הונחו בכוונה כמו אדם היושב ומצפה בכוונה שיבוא עליהם הגל לטהרם אם כן, כך גם הכלים: האדם הניח אותם בכוונה שיבוא הגל ויטהר אותם: מה אדם דבעינן כוונה לטבילה אף כלים נמי דמכוון להו אדם שייטבלו בגל (רש"י הקדוש בד"ה ה"ג וכלים...).
בהמשך הגמרא שואלת מה החידוש בהכשר טבילה ע"י גל? וכי תימא ביושב ומצפה מאי למימרא? כלומר אם תאמר שמדובר באדם היושב ומצפה שהגל יטהר אותו מה החידוש בכך? עונה הגמרא: היינו אומרים שיש צד לגזור שאולי הוא לא יהא טהור כיון שיש גזרה הנקראת חרדלית של גשמים (כאן כדאי לראות את רש"י הקדוש והגמרא בטהרות) .
חרדלית = מדרון שאינו חיבור לטהרה. כלומר מים שיורדים במדרון אינם כשרים למקוה כיון שאין שם 40 סאה במקום אחד ולכן דינה של החרדלית כדין קטפרס (=מדרון, רש"י הקדוש) והיינו אומרים שנגזור שלא נתיר לו לטבול בגל, כיון שאם נאמר שנתיר לו לטבול בגל אז הוא עלול לטבול גם בחרדלית וכאן באה המשנה ללמד שלא גוזרים כך.
וכו'.","233","","4659","True","True","False","","264","109.67.194.123","0","12395","חולין|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);