var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11958;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11958","0","פגימת מזבח","15/07/11 17:45","יג תמוז","תשע"א","17:45","מתפעל","רש"י:
מזבח. שנפגם פסול כדילפינן בשחיטת קדשים בפרק קדשי קדשים (דף נט.) וזבחת אליו את עולותיך ואת שלמיך וגו' וכי עליו אתה זובח אלא בזמן שהוא שלם ולא בזמן שהוא חסר והאי עליו בשבילו הוא כלומר כשהוא בחזקתו:
תוספות:
"משום דפגימת מזבח בהדיא כתיב (דברים כז) אבנים שלמות".

האם יש כאן מחלוקת רש"י ותוספות מהיכן לומדים פגימת מזבח?","148","","4674","True","True","False","","1076","31.44.142.81","0","0","חולין|יז ע"ב",""),new Message("11963","11958","שיתוף פעולה","17/07/11 01:52","טו תמוז","תשע"א","01:52","דוד כוכב","נחוצים גם הפסוק של רש"י וגם של תוספות.
כדברי רש"י אמרו במסכת זבחים דף נט ע"א:
"מנין למזבח שנפגם שכל הקדשים שנשחטו שם פסולין? שנאמר: (שמות כ, כא) [מִזְבַּח אֲדָמָה תַּעֲשֶׂה לִּי] וְזָבַחְתָּ עָלָיו אֶת עֹלֹתֶיךָ וְאֶת שְׁלָמֶיךָ, וכי עליו אתה זובח? אלא, כשהוא שלם ולא כשהוא חסר".
משמעות לימוד זה שאת כל הקרבנות צריך להקריב דוקא עליו, על אותו המזבח שנצטוו לעשות.
אבל מנין שאותו מזבח אכן אינו פגום? שאסור לפגום את המזבח? (בזה התוספות עוסק -בפגימת מזבח, ולא בהקרבה על מזבח פגום).
זהו כדברי תוספות מקרא מפורש בדברים כז, ו - אֲבָנִים שְׁלֵמוֹת תִּבְנֶה אֶת מִזְבַּח ה' אֱלֹהֶיךָ.
וכך סבר גם יהושע (ח, ל-לא) אָז יִבְנֶה יְהוֹשֻׁעַ מִזְבֵּחַ לַה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל בְּהַר עֵיבָל: כַּאֲשֶׁר צִוָּה מֹשֶׁה עֶבֶד ה' אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כַּכָּתוּב בְּסֵפֶר תּוֹרַת מֹשֶׁה מִזְבַּח אֲבָנִים שְׁלֵמוֹת אֲשֶׁר לֹא הֵנִיף עֲלֵיהֶן בַּרְזֶל.","125","","4672","True","True","False","","119","95.86.113.72","0","11958","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12032","11963","שאלה","18/07/11 07:53","טז תמוז","תשע"א","07:53","עלי","יש שני דברים שונים בפגם מזבח :
א. על המזבח להיבנות מאבנים שלמות שלא הונף עליהן ברזל וכדו', בד"כ חלוקי נחל או סלעים שנלקחו כבריאתם מבטן האדמה. אבנים אלו אינן יוצרות את גבול פני שטח המזבח אלא מהוות מילוי לו.
ב. שטח פני המזבח צריך גם הוא להיות חלק ושלם ללא פגם כלשהו. פגימה מעטה בו פוסלת.
כשמסופר שזרקו עליו ( על הכהן הצדוקי שניסך על רגליו, במסכת סוכה ) אתרוגים והם שברו את המזבח, לא נשברו אבני המילוי אלא פני השטח, וזה פסל אותו.
באיזה פסול מדובר בפסוק ? האם בשניהם ? לכאורה, רק על אבני המילוי מדובר בפסוק, אם כן מניין למדים לגבי פני השטח ?","209","","4671","True","True","False","","197","212.117.142.227","0","11958","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12037","12032","בפסוק אין חילוק, והוא את האבנים כולן","18/07/11 09:35","טז תמוז","תשע"א","09:35","דוד כוכב","אבל מסתבר שיש לך תשובה אחרת, מהי?","125","","4671","True","True","False","","101","95.86.113.72","0","11958","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12049","12032","זה מבואר כאן בסוגיא","18/07/11 10:11","טז תמוז","תשע"א","10:11","המכריע","הרי זה מה שחילקו בין סידא לאבנא. לשיטת רוב הראשונים באבן פוסל כחגירת ציפורן ובסיד טפח (שיטת היריאים להיפך).

באמת יל"ע מקור הדין שהא המזבח שלם מלבד שאבניו שלימות, ואולי זה נובע משני הפסוקים הנ"ל. דהיינו הפסוק וזבחת עליו בא לומר עליו כשהוא שלם, המזבח, מלבד הדין אבנים שלימות תבנה.","199","","4671","True","True","False","","154","95.86.109.169","0","11958","חולין|יז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);