var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11820;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11820","0","נידוי ע"י תינוקות","11/07/11 09:46","ט תמוז","תשע"א","09:46","מתפעל","תוספות : "פיתו פת כותי. בפירקי דרבי אליעזר (פ' לח) יש דעזרא וזרובבל בן שאלתיאל ויהושע בן יהוצדק נידו אותן בשלש מאות כהנים ובשלש מאות תינוקות ובשלש מאות ספרי תורה והיו תוקעין והלוים משוררים ומסיימים בה מכאן אמרו כל האוכל פת כותי כאילו אוכל בשר חזיר":

מעניין, ממתי לוקחים תינוקות בכדי לנדות? מה להם ולזה?

עוד מעניין מדוע החזיר נתפס אצל כלל ישראל כל כך חמור יותר משאר לאוים. מה יש בו בחזיר שכל כך מזעזע את היהודי?

אפשר היה לומר בגלל שפושט טלפיו ואומר טהור אני. כי הוא צבוע.
אבל הרי התורה מונה עוד כמה כאלה, ארנבת שפן וגמל וכו'. אולי בגלל שהיה כל כך מצוי בכל מקום וזה היה מייחד את היהודי מהגוי.","148","","4680","True","True","False","","1097","94.188.248.70","0","0","חולין|יג ע"א",""),new Message("11822","11820","התינוקות והחזיר","11/07/11 10:03","ט תמוז","תשע"א","10:03","המכריע","א. הרד"ל בפירושו לפרקי דר"א מביא שהתינוקות החזיקו את ספרי התורה (והכהנים את השופרות), שכן איתא בילקוט (כנראה למלכים על הפסוק הזה את אלוהיהם היו עובדים).

ומסתבר שכח התינוקות מפני שלא טעמו טעם חטא, לכן הבל פיהם בעל כח הוא.

ב. הגמל השפן והארנבת אינם מפריסי פרסה ואי אפשר להן לומר טהור אני, רק החזיר טומאתו בקרבו והוא גרה לא יגר, אבל פרסה יפריס, ועל כן פושט טלפיו ואומר.

כמו כן החזיר נמשל מאז ומקדם לעשו - רומי, יכרסמנה חזיר מיער, עשו נושא אשה בן מ' וכו'. ועל כן היתה אומה הרשעה הזו מחריבת בית אלוקינו שנואה היא וסמלה בתכלית התיעוב.","199","","4680","True","True","False","","197","95.86.99.206","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11837","11820","לית דעתיר מחזירא","11/07/11 13:01","ט תמוז","תשע"א","13:01","דוד כוכב","מתוך פניני הגר"א:
'כל המספר לשון הרע וכל המקבל לשון הרע וכל המעיד עדות שקר.. ראוי להשליכו לכלבים" שנאמר: "לַכֶּלֶב תַּשְׁלִכוּן אתוֹ" (שמות כב ל) וכתיב בתריה: "לֹא תִשָּׂא שֵׁמַע שָׁוְא" (שמות כג א) וקרי ביה: "לא תשיא" (פסחים דף קיח.).
מכאן ביאור למאמר חז"ל תמוה: 'אמר רב פפא: "לית דעניא מכלבא ולית דעתיר מחזירא" ' (שבת קנה:) לכאורה אינו מובן למה מספר לנו זאת?
אלא, כי באמת כל התורה מפי הגבורה שמענו ועם כל זה אנו רואים כי לא כל הלאוין שבתורה שוים בעיני הבריות. יש לאוין שהעולם נזהר בהם עד מאד, כגון: "וְאֶת הַחֲזִיר.. לֹא תֹאכֵלוּ" (דברים ק יד ח) שאם רואה אדם בחברו שאוכל חזיר, יפרוש ממנו ולא ירצה להתחתן עמו ויבוש לדבר עמו. מאידך יש לאו חמור מזה הרבה וקל הוא בעיני האדם וכצחוק נחשב הוא בעיניהם, כגון לדבר לשון הרע. נמצא כי הלאו של 'חזיר' הוא לאו "עשיר" כי הכל יראים ממנו והלאו 'דלשון הרע' הוא לאו "עני" שאין מי שירא ממנו.

חז"ל אמרו: 'כל המספר לשון הרע.. ראוי להשליכו לכלבים' והטעם בזה, כי גם המספר דרכו תמיד לנבוח ככלב. זהו שאמר רב פפא בדרך רמז : 'לית דעניא מכלבא' רצה לומר, אין לאו "עני" מלשון הרע, 'ולית דעתיר מחזירא', היינו "עשיר" מהלאו של "וְאֶת הַחֲזִיר.. לֹא תֹאכֵלוּ" שהכל יראים ממנו.

מובא גם בספר זבחי תודה.","125","","4680","True","True","False","","468","95.86.97.18","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11957","11820","סמלו של אחד מלגיונות רומא שכבשו","15/07/11 12:42","יג תמוז","תשע"א","12:42","קותי","את ארץ ישראל היה חזיר ממילא זה הפך לסמלה של רומא בעיני היהודים
אני אחפש את הסמל ואשלח לך","217","","4676","True","True","False","","197","82.166.140.162","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12117","11820","בקשר לשאלתך השניה","19/07/11 19:03","יז תמוז","תשע"א","19:03","אוריאל","לשאלתך השניה היא אולי כיוןן שהחזיר גם מסמל דבר נבזה כגון קללה, שאדם אומר לחברו (במחילה) "חזיר", שהוא גם יצור צבוע וגם מאוד לא מנומס.","218","","4672","True","True","False","","139","212.179.87.179","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11826","11822","יישר כח","11/07/11 10:35","ט תמוז","תשע"א","10:35","מתפעל","גם זה משונה, הרי תמיד חוששים לתת לקטן ספר תורה שלא יפיל את זה.
אבל מה שאמרת על הבל פיהם, יפה מאד.
וגם תשובתך על החזיר מסתברת מאד.
תזכה לשנים רבות.","148","","4680","True","True","False","","186","94.188.248.70","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11830","11826","ס"ת ביד קטן","11/07/11 11:01","ט תמוז","תשע"א","11:01","המכריע","אעתיק לך מה שכתב הרד"ל שם על המקום; ומכאן ראיה שאין לחוש ליתן ס"ת לתינוקות לאחוז בשעת גלילת ס"ת וכיוצא בזה, ודלא כמו שערער על זה בשערי אפרים להר"ז מרגליות שער י' סימן ו'. ועיי"ש עוד.
כלומר החשש הוא על פי השערי אפרים, וכבר העיר הרד"ל את הערתך שאכן מכאן לכ' יש ראיה נגדו.
והמברך יתברך.","199","","4680","True","True","False","","155","95.86.99.206","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11834","11830","תודה, מעניין מאד.","11/07/11 11:42","ט תמוז","תשע"א","11:42","מתפעל","גם מעניין שהיתה שירת לויים. האם הרד"ל מבאר משהו לגבי זה?","148","","4680","True","True","False","","160","94.188.248.67","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11846","11834","ביאורו נשמט","11/07/11 14:28","ט תמוז","תשע"א","14:28","המכריע","במהדורה הנפוצה של הרד"ל יש אות על המילים הלויים משוררים בתוך הטקסט, אבל נשמט בביאור. מסברא אמינא דהיינו להראות שזו עבודת ה' ולא מתוך נקמנות חלילה וכדומה, ועוד עבודת ה' בשמחה. (לא שמחה לאיד חלילה, מעשי ידי טובעין, אלא שמחה בעשית רצונו של מקום. ידוע מש"כ אחרונים דאפי' ירמיהו נתנבא כל נבואותיו בשמחה, שהרי אין השכינה שורה אאל מתוך שמחה. ואין זו סתירה לתוכן. ואכמ"ל).

נזכרתי מעשה שהיה באחד מגדולי הדור הקודם, דובר עליו כאן בעבר, שהיה עושה יין מעט, והיה בעל דיעות לא מקובלות לגמרי. נכנס אצלו קנאי צעיר עם יין שעשה הרב, וניפץ את הבקבוק בכעס גדול (או בלשון המקורות "ברציחה נוראה"), ואש זרה בעיניו. והסביר שזה על שום דעותיו ה"כפרניות" שלכן יינו יין של כופר האסור בהנאה. ישב הרב בשלווה אופיינית וחייך, וכשסיים שאלו, הרי אתה עושה עכשיו מצוה גדולה לדעתך, היכן השמחה בעשיית המצוה?...","199","","4680","True","True","False","","176","95.86.99.206","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11848","11846","יישר כח על הסיפור","11/07/11 15:41","ט תמוז","תשע"א","15:41","מתפעל","חשבתי על פאנץ' ליין אחר שהיה יכול רג"נ לענות לו:
הרי כל הכועס כאילו עובד ע"ז, אם כן ברגע שנגעת בייני, פסלת אותו וטוב עשית ששיברת.","148","","4680","True","True","False","","181","94.188.248.70","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11975","11846","שיחק לו מזלו של אותו גדול אודותיו דיברת","17/07/11 09:18","טו תמוז","תשע"א","09:18","Almuaddib","שאילו היה חי כיום, ואילו לו היה צילו של החזו"א פרוש מעליו כמגן - שהיו נוהגים בו אותם חסידים שוטים כפי שנהגו בגדולים רבים אחרים, ואכמ"ל.","107","","4674","True","True","False","","141","81.218.141.168","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11849","11848","ההבדל הוא במסר החינוכי","11/07/11 15:59","ט תמוז","תשע"א","15:59","המכריע","בשורת המחץ שלך ההוא נדפק כהוגן, אבל מה יצא לנו מזה?
עם השורה החינוכית שלו, אפשר לגדל דורות.","199","","4680","True","True","False","","170","95.86.99.206","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11959","11957","הלגיון העשירי","16/07/11 23:03","יד תמוז","תשע"א","23:03","Almuaddib","אבל החזיר היה סמל עוד לפניכן.","107","","4675","True","True","False","","203","84.229.44.20","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11960","11959","זאת מנין לך?","17/07/11 00:58","טו תמוז","תשע"א","00:58","קותי","החזיר מופיע יחד עם השקץ והעכבר בישעיהו הנביא לא משהו יחודי לחזיר","217","","4674","True","True","False","","173","82.166.140.162","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11973","11960","ראה כאן את דברי הנביא:","17/07/11 08:32","טו תמוז","תשע"א","08:32","Almuaddib","ישעיהו פרק סה

(א) נִדְרַשְׁתִּי לְלוֹא שָׁאָלוּ נִמְצֵאתִי לְלֹא בִקְשֻׁנִי אָמַרְתִּי הִנֵּנִי הִנֵּנִי אֶל גּוֹי לֹא קֹרָא בִשְׁמִי:
(ב) פֵּרַשְׂתִּי יָדַי כָּל הַיּוֹם אֶל עַם סוֹרֵר הַהֹלְכִים הַדֶּרֶךְ לֹא טוֹב אַחַר מַחְשְׁבֹתֵיהֶם:
(ג) הָעָם הַמַּכְעִיסִים אוֹתִי עַל פָּנַי תָּמִיד זֹבְחִים בַּגַּנּוֹת וּמְקַטְּרִים עַל הַלְּבֵנִים:
(ד) הַיֹּשְׁבִים בַּקְּבָרִים וּבַנְּצוּרִים יָלִינוּ הָאֹכְלִים בְּשַׂר הַחֲזִיר וּמְרַק פִּגֻּלִים כְּלֵיהֶם:
(ה) הָאֹמְרִים קְרַב אֵלֶיךָ אַל תִּגַּשׁ בִּי כִּי קְדַשְׁתִּיךָ אֵלֶּה עָשָׁן בְּאַפִּי אֵשׁ יֹקֶדֶת כָּל הַיּוֹם:
(ו) הִנֵּה כְתוּבָה לְפָנָי לֹא אֶחֱשֶׁה כִּי אִם שִׁלַּמְתִּי וְשִׁלַּמְתִּי עַל חֵיקָם:
...

מהם המאפיינים שמונה הנביא של העם הסורר? מהי הדרך שאינה טובה בה הם הולכים? כיצד הם מכעיסים את ה'?

הנה הרשימה שפורט הנביא:
1. מקריבים קרבנות בכל מיני מקומות ("זובחים בגנות...". זה לממעיט, למרבה - הכוונה שהם עובדים ע"ז)
2. יושבים במקומות לא טהורים (זה לממעיט. למרבה - דורשים את השדים).
3.אוכלים דברים שאסור לאכלם.

ומה מביא הנביא כדוגמא - את אכילת החזיר.



ולענ"ד, הסיבה ברורה. כל הגוים סביבותינו אכלו חזיר. מדובר בבהמה שקל לגדלה - היא אוכלת כל. בשר החזיר, מבחינה חקלאית-כלכלית, זול בהרבה מבשר הצאן או הבקר. הפלישתים אכלו חזיר, גויי הים אכלו חזיר, היוונים אכלו חזיר, וכו'. בעיני העולם הקדום, המנעות היהודים מאכילת חזיר היתה פלא השקול רק להמנעותם מעבודה ביום השביעי. דבר לא הגיוני. לא כלכלי. לא יעיל.
ומכאן - הפוך. זיהוי הגוים כ"אוכלי חזיר".

לו עם ישראל היה חי בחצי האי ערב בקרב הבדווים, אולי הגמל היה מקבל את התפקיד הזה, של הסמל האולטימטיבי לבשר שאינו כשר שרק יהודים אינם אוכלים.","107","","4674","True","True","False","","205","81.218.141.168","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11977","11973","שאלתך המקורית היתה","17/07/11 12:35","טו תמוז","תשע"א","12:35","קותי","עוד מעניין מדוע החזיר נתפס אצל כלל ישראל כל כך חמור יותר משאר לאוים. מה יש בו בחזיר שכל כך מזעזע את היהודי?
רק אירוע ברמה לאומית יכול להשפיע על התודעה של העם ולא דברי הנביא
שאנחנו כנראה קשובים להם יותר מבני דורו של הנביא
ראה להלן החזיר אינו בודד
ישעיהו פרק סו

(ג) שׁוֹחֵט הַשּׁוֹר מַכֵּה אִישׁ זוֹבֵחַ הַשֶּׂה עֹרֵף כֶּלֶב מַעֲלֵה מִנְחָה דַּם חֲזִיר מַזְכִּיר לְבֹנָה מְבָרֵךְ אָוֶן גַּם הֵמָּה בָּחֲרוּ בְּדַרְכֵיהֶם וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם נַפְשָׁם חָפֵצָה:
ישעיהו פרק סו

(יז) הַמִּתְקַדְּשִׁים וְהַמִּטַּהֲרִים אֶל הַגַּנּוֹת אַחַר אחד אַחַת בַּתָּוֶךְ אֹכְלֵי בְּשַׂר הַחֲזִיר וְהַשֶּׁקֶץ וְהָעַכְבָּר יַחְדָּו יָסֻפוּ נְאֻם יְקֹוָק:

התודעה הלאומית שנים רבות לאחר מכן גיבשה את תודעת החזיר ראה מאמר של ברל קצנלסון בעניין איני זוכר היכן
לכן חשבתי לקשור את זה לחורבן הארץ ע"י הרומאים והלגיון העשירי","217","","4674","True","True","False","","190","82.166.141.227","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11993","11975","וכבר היה מעשה","17/07/11 19:00","טו תמוז","תשע"א","19:00","המכריע","זוכרני שפעם נכנס קנאי אחד אצל מרן הסטייפלר זצ"ל בטענה שיש לצאת באיסור על יינו של רג"נ. והסטייפלר קם ממקומו והבריח אותו במקלו תוך כדי שאגות ומחאה על ביזיון תלמיד חכם, ולא נחה דעתו עד שרדף אחריו אל הרחוב.

אגב. הסטייפלר החשיב אותו למרא דאתרא בשכונה והיה שולח אליו את כל השאלות ההלכתיות שהתעוררו בביתו. וכן נהג אחריו ר' חיים קנייבסקי. למרות שבשלב מסויים רג"נ תלה הודעה על דלת ביתו שיפסיקו לשאול אותו, מכיון שהוא לא ממונה רשמית, והוא לא מקבל שכר, ויש אחרים בעלי הוראה בשכונה, כך שאין לו כל מחוייבות להשיב.

שנים רבות קודם, הוא תלה פעם מודעה שיומיים הוא לא עונה. הסיבה היתה שהוא שכח איזו הלכה, והוא התיישב יומיים לחזור את כל ספר חכמת אדם, ורק אז חזר להשיב. כשהפסיק לגמרי לענות, הסיבה היתה יותר מעניינת, אבל אי אפשר לפורטה.

ועוד אגב. אני זוכר עוד פעם אחת שהסטייפלר זצ"ל הרים את מקלו על מישהו. הלה היה גיבור ידוע בכל מיני תחרויות גבורה למיניהן. והיה לו דין תורה במשפחה על איזה בנין של מוסד והוא הפסיד. והסטייפלר נתן את חסותו לדיינים. הלה הגיע ובשלב מסויים התחיל לצעוק, ואז הסטייפלר שאג עליו, אולי אתה יכול לחנוק אריות, אבל גם עליך נאמר לא תגורו מפני איש, ואתה לא תדבר אצלי בחוצפה נגד דין תורה.! צא מביתי! והלה מיד יצא ככבשה... מן הראוי לציין שבתקופה מאוחרת יותר הלה חזר ללמוד תורה ולהתנהג כראוי וחיבר חיבורים חשובים והוא היום יהודי יקר (ה' ישלח לו רפו"ש).","199","","4674","True","True","False","","340","95.86.109.169","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("11978","11977","לא שאלתי שום שאלה","17/07/11 12:46","טו תמוז","תשע"א","12:46","Almuaddib","כתבת כי תחילת היחס המיוחד לחזיר היתה בשל סמלו של הלגיון העשירי.

ציינתי כי לעניות דעתי, ההתייחסות לחזיר כאל סמל, החלה לפניכן. כאישוש לטענתי הבאתי את דברי הנביא.

העובדה שיש מקום בו הנביא מזכיר גם שקץ ועכבר, אינה סותרת כלל את דברי לגבי יחוד החזיר.

אדרבא, מדוע נבחר דוקא החזיר מכל הבהמות? יש שקץ, יש עכבר, ומבהמות המאכל - דוקא החזיר. למה?","107","","4674","True","True","False","","183","81.218.141.168","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12044","11993","למה אי אפשר לפורטה?","18/07/11 09:50","טז תמוז","תשע"א","09:50","מתפעל","אין ספק שהיה יהודי מעניין ומקורי ביותר.


האם היית אתה משומעי לקחו?

האם אתה חושב שתלמידיו ממשיכי דרכו הולכים בדרכו או שהפליגו למחוזות שלא כיוון אליהם?","148","","4673","True","True","False","","180","94.188.248.70","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12047","12044","בנו של הקוצקאי","18/07/11 09:58","טז תמוז","תשע"א","09:58","המכריע","רבי דוד מלומאז שהיה אישיות מעניינת מאד (וגורלו לגבי הפירסום כמו ר' אברהם בן הרמב"ם ור' אברהם בן הגר"א ועוד שהצל הגדול של אביהם הסתירם כליל), היה מאד חריף ומקורי לגמרי, ולא נהג כאביו בהרבה עניינים, שאלוהו מדוע הוא משנה ממנהג אביו, הוא ענה שאדרבא זה בדיוק מנהג אביו האמיתי, להיות מקורי. (לגבי המשכת דרכו של רג"נ זצ"ל).

הצל הזכיר לי מימרא שלו. אם אתה אדם קטן ובכל זאת הצל שלך ארוך, סימן שהשקיעה מתקרבת...","199","","4673","True","True","False","","177","95.86.109.169","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12056","12047","ר' דוד לא היה מלומאז","18/07/11 12:54","טז תמוז","תשע"א","12:54","מתפעל","כי אם בנו ר' צבי הירש. ר' דוד המשיך את אביו ונקרא הרבי מקוצק.

במה התבטאה אישיותו המיוחדת?","148","","4673","True","True","False","","206","94.188.248.70","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12060","12056","צודק","18/07/11 15:38","טז תמוז","תשע"א","15:38","המכריע","ובאשר לאישיותו, ראה נא בספרות. אין לי מידע אישי בנושא...","199","","4673","True","True","False","","135","95.86.122.115","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12135","12117","ועוד","20/07/11 03:19","יח תמוז","תשע"א","03:19","דוד כוכב","בקדמונים לא מצאנו את הכינוי "חזיר".
אבל החזיר מדגים את הביטוי העכשוי: "החיים בזבל". דרכו להתפלש ולאכול מתוך כל סוגי הזבל. מכאן מבואר אמרם בספרא קדושים פרשה י: "מנין שלא יאמר אדם... אי אפשי לאכול בשר חזיר" (בילקו"ש החזיר מוזכר ראשון). ההוה אמינא משום שהוא מאוס כנ"ל.","125","","4671","True","True","False","","115","31.44.140.117","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12155","12135","חוששני שהפכת את משמעות אמירתם בספרא","20/07/11 11:27","יח תמוז","תשע"א","11:27","Almuaddib",""אל יאמר אדם... אי אפשי", הרי נאמר לא על החזיר דוקא, אלא לגבי כל המצוות הכרוכות בהמנעות.

שלא יאמר אדם כי ממילא אינו אוהב לעבוד בשבת, אלא שהיה רוצה - אבל אנוס על פי הדיבור הוא.

שלא יאמר אדם כי אינו רוצה לקרב אל אשה ואל אחותה וכו'.



והרי בספרא זו אמירה כללית לגבי כל המצוות. לומר לך שלא מטעם עצמן אין האדם עושה אותן, אלא מחמת ציוויו יתברך.



ותעיד העובדה, לגבי החזיר עצמו, שאין האומות נמנעות מאכילתו מחמת הזבל, בדיוק כשם שאין אנו נמנעים מאכילת בשר התרנגולת, אע"פ שלו תחזה בזוהמה בה מתפלשת תרנגולת, אולי תחשוב להפוך לצמחוני.","107","","4671","True","True","False","","166","81.218.141.168","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12183","12155","תיזהר מעציוני","20/07/11 15:24","יח תמוז","תשע"א","15:24","המכריע","הוא יזכיר לך שלא תוכל לערוך סדר בשר בראשון למעשר בהמה...","199","","4671","True","True","False","","138","95.86.90.177","0","11820","חולין|יג ע"א",""),new Message("12194","12155","נכון ואעפ"כ","20/07/11 18:20","יח תמוז","תשע"א","18:20","דוד כוכב","נכון שמדובר גם בשאר מצוות (שִמְעִיּוֹת, לדעת הרמב"ם), אבל טענתי שדוקא החזיר נבחר לייצג זאת משום התאמתו לעניין.
ואין מביאין ראיה מהנכרים "כיון דאכלין שקצים ורמשים - חביל גופייהו" (מסכת שבת דף פו ע"ב).
והתרנגולין מנקרין באשפה, אך לא מנקרין את האשפה.
עבדתי הרבה בלול לפיטום בילדותי, ממש לא נורא. גם ריח האמוניה החריף אינו כריח הצואה.","125","","4671","True","True","False","","102","31.44.140.117","0","11820","חולין|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);