var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11651;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11651","0","מה סוטה דבר שיש בה דעת לישאל","06/07/11 00:26","ד תמוז","תשע"א","00:26","שלמה שטרסברג","ספק טומאה ברה"י טמא נלמד מסוטה שדווקא ברה"י טמא אבל ברה"ר טהור.
הגמרא מקשה מספק טומאה בשרץ שטהור אף ברה"י ואילו בספק מים מגולים אסורים המים בשתיה משמע שיותר מחמירים בספק סכנה?

ומתרצת הגמרא שספק טומאה בכיכרות שטהור, נלמד מסוטה גם הוא , כי מה שבסוטה נאסרת בספק הסיבה היא שהיא דבר שיש בו דעת לישאל ואז ספק טמא אבל ככרות שאין בהם דעת לישאל הם טהורים גם ברה"י

ולא הבנתי מה שייך החילוק אם יש דעת לישאל או לא שהרי בסוטה גם אם נשאל אותה אם נטמאה הרי אין אנו מאמינים לה עד שתיבדק א"כ היכולת לישאל היא לא רלוונטית וזה חילוק טכני ולא מהותי ולכן לא ברור לי מדוע חילוק טכני יגרור הבדל בדין?","205","","4685","True","True","False","","1073","95.86.88.178","0","0","חולין|ט ע"ב",""),new Message("11655","11651","סברה בדעת לישאל","06/07/11 02:07","ד תמוז","תשע"א","02:07","דוד כוכב","התורה לא אסרה ספק כאשר אין טומאה ודאית. זה לא נחשב ל'טמא' אלא רק לספק טמא, והתורה טימאה רק טמא ודאי.
אולם כאשר יתכן שיש כאן מי שיש בו דעת, היודע על טומאה ודאית שקיימת כאן, לא ניתן להתייחס לכך כאל ספק בלבד, למרות שלנו - האנשים האחרים, הדבר הוא בספק.","125","","4685","True","True","False","","107","213.151.51.237","0","11651","חולין|ט ע"ב",""),new Message("11701","11655","יש לה דעת להשאל אולי הכוונה","06/07/11 23:09","ד תמוז","תשע"א","23:09","קותי","שיכולה להגיד איני שותה מבלי להודות שנטמאת
כדברי רמב"ם
רמב"ם הלכות סוטה פרק ג

אם אמרה הין נטמאתי או איני שותה יוצאה בלא כתובה והולכת לה","217","","4685","True","True","False","","157","82.166.141.61","0","11651","חולין|ט ע"ב",""),new Message("11702","11701","לאו דוקא","06/07/11 23:15","ד תמוז","תשע"א","23:15","דוד כוכב","במסכת טהרות פרק ג משנה ו ובעוד מקומות רבים בתוספתא ובגמרא יש דוגמות נוספות לדברים שאין בהם דעת להשאל, כגון חרש שוטה וקטן.
ואינם דומים לסוטה לענין הודאתה.","125","","4685","True","True","False","","98","213.151.51.237","0","11651","חולין|ט ע"ב",""),new Message("11705","11702","נכון אבל הם טהורים כי אין להם דעת","06/07/11 23:32","ד תמוז","תשע"א","23:32","קותי","פירוש רמבם למשנה שהבאת קרוב לסברה שלך
במי שיש לו דעת להישאל אפשר לצאת מהספק לודאי טהור או ודאי טמא לכן טמא עד שיוברר לכאן או לכאן
במי שאין בו דעת להשאל הספק אינו ניתן לבירור ולכן טהור כי זה ודאי ספק
קצת דומה לאשם תלוי (?) שיגן עליו בינתיים עד שיוברר העניין","217","","4685","True","True","False","","174","82.166.141.61","0","11651","חולין|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);