var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11643;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11643","0","יהודה (רש"י) ועוד לקרא (גמרא)?","05/07/11 21:58","ג תמוז","תשע"א","21:58","שאינו יודע לשאול","רש"י:
הלכתא כרב הונא. דחיישינן לעור ועל ידי היה מעשה והורה לי רבינו יעקב ב''ר יקר בעוף לאיסור:


מה רצה רש"י לומר? הרי הגמרא ככה פסקה! אז מה חידוש יש בדבריו?","48","","4682","True","True","False","","1037","77.126.232.235","0","0","חולין|י ע"ב",""),new Message("11648","11643","ישנו דיון בגמרא גם לאחר הפסיקה","05/07/11 23:57","ג תמוז","תשע"א","23:57","שלמה שטרסברג","לעניות דעתי מפסיקת הגמרא אין ראיה מוחצת. שהרי הגמרא עצמה ממשיכה להביא סיפור על רב יוסף שאסר 13 בהמות שנשחטו בלי שבדק את הסכין ביניהם, והגמרא מתלבטת האם הוא סובר כרב הונא או כרב חסדא. וכן בהמשך בניתוח העובדה שרב כהנא מצריך בדיקת הסכין בין כל שחיטה ושחיטה והגמרא מנסה לדון כמי הוא סובר

וכיוון שגם לאחר הפסיקה של הגמרא, הגמרא ממשיכה לדון כיצד סוברים אמוראים נוספים בסוגיה וא"כ אולי הדברים בגמרא לא מוחלטים הביא רש"י הלכה למעשה ממורו ורבו רבינו יעקב ב"ר יקר שאכן כך אנו פוסקים להלכה.","205","","4682","True","True","False","","233","95.86.88.178","0","11643","חולין|י ע"ב",""),new Message("11663","11648","גם ייתכן שהפסיקה תושפע מסוגיות אחרות","06/07/11 09:37","ד תמוז","תשע"א","09:37","איתן","לדוגמא דברי שמואל בדף ח' ע"א, שהיו ללא חולק "ליבן סכין ושחט בה - שחיטתו כשרה, חידודה קודם לליבונה, ובית השחיטה מרווח רווח", אבל הרי"ף לא הביאה, וגם ברמב"ם יש גורסים "שחיטתו פסולה", והסבירו הראשונים (בעל המאור, הגהות מיימוניות, ועוד) בגלל שלהלן בסוף הפרק פוסקים שיש לבדוק את הסכין משלוש רוחותיה, רואים שלא אמרינן בית השחיטה מרווח רווח.
(והגורסים ברמב"ם "שחיטתו כשרה" מחלקים בין שני אלו באופנים שונים).
כך שגם אם סוגיא נגמרת בצורה ברורה - ייתכן שההלכה לא תהיה כך.","123","","4681","True","True","False","","235","95.86.97.232","0","11643","חולין|י ע"ב",""),new Message("11729","11648","על פי רש"י בהמשך","07/07/11 14:28","ה תמוז","תשע"א","14:28","המכריע","רשי עצמו בד"ה לא כרב כהנא, מאריך וע"ג דמשנינן הכי, דיחויא בעלמא, וכו', מזה נראה שמכאן הבעיה של רש"י עם המסקנה. ודוק.","199","","4680","True","True","False","","142","87.68.247.163","0","11643","חולין|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);