var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11563;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11563","0","חרש פטור בראייה","04/07/11 18:45","ב תמוז","תשע"א","18:45","גיא","חגיגה ג' א'

"אמר מר זוטרא קרי ביה למען ילמדו רב אשי אמר ודאי למען ילמדו הוא דאי סלקא דעתך למען ילמדו וכיון דלא משתעי לא גמר וכיון דלא שמע לא גמר האי מלמען ישמעו נפקא אלא ודאי למען ילמדו"

מר זוטרא למד מהפסוק "למען ילמדו" שמי שאינו יכול ללמד פטור ממצוות הקהל ומתוך כך ,על ידי גזירה שווה,פטור גם ממצוות ראייה בעזרה.אז אילם לא יכול ללמד כי הוא אילם,וחירש לא יכול ללמוד כי הוא לא שומע כלום וממילא גם ללמד אינו יכול.

אחר כך בא ר' תנחום ואומר
"אמר ר' תנחום חרש באזנו אחת פטור מן הראיה שנאמר {דברים לא-יא} באזניהם"

ר' תנחום אומר שגם חרש באוזן אחת פטור מהראייה מכיוון שרשום "באזניהם".

אם הסיבה של ר' תנחום היא מכיוון שרשום באוזניהם,וחירש באוזן אחת פטור מראייה,
אז כיצד זה מסתדר עם מה שאמרו קודם שדווקא מי שאינו יכול ללמוד/ללמד פטור מן הראיה,שהרי גם חרש באוזן אחת יכול גם ללמוד וגם ללמד?

תודה רבה...","174","","4686","True","True","False","","1139","84.111.198.139","0","0","חגיגה|ג ע"א",""),new Message("11588","11563","נחוצים שני הפסוקים","05/07/11 02:49","ג תמוז","תשע"א","02:49","דוד כוכב","מלמען ילמדו למדו למסקנה שאילם פטור.
ומבאזניהם למד רבי תנחום שחרש באזנו אחת פטור.

(לא אמרו "שדווקא מי שאינו יכול ללמד פטור", אלא שגם הוא פטור).","125","","4685","True","True","False","","116","213.151.51.237","0","11563","חגיגה|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);