var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11536;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","50"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11536","0","נחש הנחושת","04/07/11 09:15","ב תמוז","תשע"א","09:15","מתפעל","כמה הערות:

א: למה בכלל היה חשוב לתורה לספר לנו שמשה עשה את הנחש מנחושת. ואם היה עושה את זה מעץ או בדיל או כל מתכת אחרת אז מה? למאי נ"מ?
וגם, רש"י בפרשה אומר שמשה הכריע לעשות מנחושת בגלל לשון נופל על לשון. נשאלת השאלה, מדוע ללשון נופל על לשון יש חשיבות כלשהיא? ועל כולנה לא מובן, הרי הקב"ה מצוה כל כך הרבה פעמים שלא לעשות פסל וכל תמונה. מדוע כאן ציוה לעשות כעין פסל וחזינן שבאמת אחר כך נכשלו בזה ועבדו אותו.

ב: מדוע באמת היה צריך חזקיהו המלך לכתת אותו, וכי לא היה מספיק שיקחנו ויסגור אותו בבית גנזיו במקום שאין לאף אחד גישה. הרי הסיבה שהמלכים לפניו לא עשו כן מסתמא מכיוון שחששו, כיצד ניתן לכתות חפץ שעשה משה רבינו ע"ה על פי ה', הרי יש בזה גם פגיעה גדולה במשה. אז אם רק רצה למנוע את העם מלהקטיר ולעבוד לנחש, די לגונזו. כשם שגנז ספר רפואות.

ג: מה הראיה של רבי שת"ח יכול לחדש דברים בגלל מקום הניחו לו אבותיו, אולי באמת בזמן חזקיהו התגבר מאד הענין שעבדו לנחש הנחושת ולפני כן היו אלו רק בודדים מעם ישראל ובגלל יחידים לא היה צריך לכתתו. רק בימי חזקיהו שראה שההמונים נכשלים בזה, אז היה מקום לכתתו.","148","","4685","True","True","False","","1198","94.188.248.70","0","0","חולין|ו ע"ב",""),new Message("11544","11536","זוהר - פרשת חוקת","04/07/11 11:49","ב תמוז","תשע"א","11:49","student","מצד הסוד (לא שאני מבין בזה כל כך, אבל אני משתדל לקרוא כסדר פרשות השבוע...) - א"ר ר"ש שהקב"ה אמר עשה לך שרף ואילו משה עשה נחש נחושת, ומסביר מדוע נחושת, כי שמחה בלא דין היא זהב, רחמים הוא כסף תוקף הדין הוא נחושת עי"ש. ומסביר גם מה הייתה מטרתו הראשונית של הנחש - לא על מנת שיעבדו אותו וגם הוא עצמו ח"ו לא גרם לרפואה, אלא משל היה לילד שהולקה ע"י אביו, כל פעם שרואה את הרצועה חוזר בתשובה ומתנהג כראוי, כך ישראל כל פעם שהיו מסתכלים מעלה לנחש ורואים זה שנשכם היו מתייראים ומתפללים לפני ה' והיו יודעים שהוא עונש כל הרשעים.
כנראה זה התאים לדור שלהם, אח"כ נשתכח כבר הסיפור וייחסו את סגולות המרפא לנחש ולא לתפילה שבאה בעקבות היראה ולכן היו צריכים להשמידו.

מזכיר לי את הסיפור (שאני זוכר בערפול ועמכם הסליחה) על אותו רב גדול, שהביאו לפניו אדם שסירב להאמין, בהתחלה ניסה לשכנעו במילים יפות וכך היו מביאים אותו לשיחות והיה שוטח בפניו טענות וזה היה משיב לו כהלכה והיה מסכים עמו על הכל, אבל עם זאת סירב לחזור בתשובה. לאחר כמה פגישות ראו את אותו אחד יוצא עם כיפה וציצית מחדרו של הרב, שאלו את הרב - הכיצד? אמר להם, כל עוד דיברתי להיגיון שלו, ראיתי שהנ"ל מקבל את התשובות אבל היצר הרע שלו מסרב להיכנע, החלטתי להפחידו במה שהקב"ה משלם לרשעים - מיד חזר בתשובה.","177","","4685","True","True","False","","211","77.126.194.65","0","11536","חולין|ו ע"ב",""),new Message("11564","11544","עוד שני מקורות","04/07/11 19:58","ב תמוז","תשע"א","19:58","student","נחש הנחושת - ממשה רבנו עד חזקיה מלך יהודה - הרב יהודה זולדן
תמונה של נחשי נחושת שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות בארץ ומוצגים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.","177","","4685","True","True","False","","251","77.126.194.65","0","11536","חולין|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);