var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11408","0","מדוע דוקא קרומית של קנה?","28/06/11 20:20","כו סיון","תשע"א","20:20","שאינו יודע לשאול",""ואי בעית אימא לעולם דאיטמי במת וכגון שבדק קרומית של קנה ושחט בה דתניא בכל שוחטים בין בצור בין בזכוכית בין בקרומית".

מדוע הגמרא העמידה דוקא במקרה של "בדק קרומית של קנה ושחט בה",
ולא העמידה גם במקרים של "בדק בצור או בזכוכית ושחט בה"?","48","","4691","True","True","False","","1113","84.228.160.154","0","0","חולין|ג ע"א",""),new Message("11414","11408","קרומית כשרה לשחיטה אמורה להיות","28/06/11 21:36","כו סיון","תשע"א","21:36","קותי","יותר שכיחה
זכוכית ללא פגם וגם צור ללא פגם אינם שכיחים
דרך אגב האם יש קשר בין שכיח לשכח ?
מה ששכיח אינו נשכח אז האחד הפוך לשני","217","","4691","True","True","False","","177","82.166.141.35","0","11408","חולין|ג ע"א",""),new Message("11418","11408","ראה ברש"י","28/06/11 22:01","כו סיון","תשע"א","22:01","Almuaddib","","107","","4691","False","True","False","","134","84.229.202.120","0","11408","חולין|ג ע"א",""),new Message("11419","11408","סכין הקנה אינו מקבל טומאה אפילו מדרבנן","28/06/11 22:36","כו סיון","תשע"א","22:36","דוד כוכב","כדברי תוספות הרא"ש אצלנו:
"מכאן ראיה שפשוטי כלי עץ אין להם טומאה ואפי' מדרבנן"
לכן לא עסקו בסכין זכוכית המקבל טומאה מדרבנן.

אבל גם כלי אבן אינם מקבלים טומאה אפילו מדרבנן, ולמה לא אמרו כאן כמו במסכת בבא קמא דף מא ע"ב: "דבדק צור ושחט בו". וכן לקמן במסכת חולין דף טו ע"ב: "מתני'. השוחט במגל יד, בצור, ובקנה - שחיטתו כשרה". ושם: "בכל שוחטין; בין בצור, בין בזכוכית, בין בקרומית של קנה".
ונראה דחד מינייהו נקט. וכנראה לא שכיח חתיכת צור כה ארוך וקל הראוי לאחוז בו ולשחוט. מה שאין כן בקנה.","125","","4691","True","True","False","","125","213.151.46.60","0","11408","חולין|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);