var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11294;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11294","0","מן הבהמה ואיני יודע מה פרשתי","23/06/11 16:37","כא סיון","תשע"א","16:37","הודו_כי_טוב","יביא פר ופרה עגל ועגלה איל ורחלה שעיר ושעירה גדי וגדייה טלה וטלייה

כך התורה חסה על ממונם של ישראל ?
אין דרך אחרת ?
אם הוא לא יודע האם הוא לא פטור כי אין בו דעת בעיניין הנל .
הרי לא כתוב לא זוכר וגם דעה שנישכחת קיימת בתת מודע
ויתכן שתוך כמה זמן הוא יזכר כרגע היא איננה במודע אין סיבה לפטור ?

גם בדף של היום דף קו-ב רשום
הרי עלי למזבח יביא כל אשר קרב למזבח אם הוא לא יודע מה פירש
אך אם אמר סתם אז יביא לבונה כבררת מחדל","207","","4699","True","True","False","","842","89.138.124.218","0","0","מנחות|קז ע"ב",""),new Message("11296","11294","התורה חסה, הוא לא חס","23/06/11 20:45","כא סיון","תשע"א","20:45","דוד כוכב",""וכל מי שאין בו דעה אסור לרחם עליו, שנאמר: (ישעיהו כ"ז) כי לא עם בינות הוא על כן לא ירחמנו עושהו ויצרו לא יחננו" (מסכתות ברכות דף לג ע"א וסנהדרין דף צב ע"א).

אם הוא לא רשם לעצמו מה נדר, ולא העמיד עדים, למרות שמכיר הוא את עצמו שעלול הוא לשכוח, הוא זה שפשע, והוא לקח על עצמו את כל האחריות, וכאילו נדר את כל אלו.
אם יש סיכוי שיזכר, ודאי שימתין מעט.","125","","4699","True","True","False","","157","95.86.116.94","0","11294","מנחות|קז ע"ב",""),new Message("11315","11296","במחילה","24/06/11 14:47","כב סיון","תשע"א","14:47","הודו_כי_טוב","מה קשור רחמים או אכזריות אין בו דעת כרגע לנושא האם הוא אמור להיות פטור
או לא ?
הציטוט של כבוד הרב בישיעהו כאילו סותר את זה שהוא פטור .
מה הטעם להתאכזר למי שלא יודע מה ולמי יוצא טוב מזה
מזל שהבן אדם בכלל זכר שהוא נדר .
ובכלל לא מצויין בגמרא שהבן אדם סנילי .
פשוט סתם איננו יודע
כנימשל שור מועד רק אחרי שלוש פעמים וגם אחר כך יש מצבים שחוזר להיות תמים .
אז הבן אדם שכח פעם אז ?
בכלל אם אין הוראה מפורשת בכלל מותר לרשום ? הרי זה
כמו תורה שבעלפה ? (עת לעשות להשם הפרו תורתך )","207","","4698","True","True","False","","202","89.138.124.218","0","11294","מנחות|קז ע"ב",""),new Message("11326","11315","משל","24/06/11 18:37","כב סיון","תשע"א","18:37","דוד כוכב","אם יש לך סכום כסף גדול ושכחת היכן הינחת אותו, האם אתה יכול להאשים מישהו?
כך בדיוק:
אדם חייב להביא את מה שנדר. אם הוא לא דאג מספיק לכך שהוא יזכור מה נדר, מה לעשות, הוא חִייֵב את עצמו בכל האפשרויות.","125","","4698","True","True","False","","125","95.86.116.94","0","11294","מנחות|קז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);