var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11279;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11279","0","איך הסימנים בדיוק עוזרים לזכור?","22/06/11 21:41","כ סיון","תשע"א","21:41","שיננא","לפי מה שקראתי כאן - הסימנים נועדו כדי להקל על הזיכרון.

אבל - אם היה איזה הגיון פנימי בסימנים, אז אני מבין שזה יכול לעזור לזיכרון,
אבל, אם אין שום משמעות לסימנים, אז כיצד זה אמור להקל על הזיכרון?

[כדאי לראות אשכול קודם בנושא זה]

ראו הדוגמאות מהדף שלנו:

קו עמוד א:

כי קא מסתפקא ליה (סימן יחי''ד בגל''ל לבונ''ה בלו''ג מקמצ''ה) באה בגלל יחיד
באה בגלל ציבור לא מסתפקא ליה

כי קא מסתפקא ליה באה בגלל עצמה
באה בגלל זבח לא מסתפקא ליה

כי קא מסתפקא ליה טעונה לבונה
שאינה טעונה לבונה לא מסתפקא ליה

כי קא מסתפקא ליה באה בלוג
באה בשלשה לוגין לא מסתפקא ליה

כי קא מסתפקא ליה טעונה קמיצה
שאינה טעונה קמיצה לא קא מסתפקא ליה


קו עמוד ב:

... ואי איתמר בההיא בההיא קאמר רבי אבל בהא אימא מודי להו לרבנן צריכא (סימן עצי''ם זה''ב יי''ן עול''ה תוד''ה שו''ר):
מתני' הרי עלי עצים לא יפחות משני גזירין לבונה לא יפחות מקומץ חמשה קמצים הם האומר עלי לבונה לא יפחות מקומץ המנדב מנחה יביא עמה קומץ לבונה המעלה את הקומץ בחוץ חייב שני בזיכין טעונין שני קמצים הרי עלי זהב לא יפחות מדינר זהב כסף לא יפחות מדינר כסף נחשת לא יפחות ממעה כסף פירשתי ואיני יודע מה פירשתי יהא מביא עד שיאמר לא לכך נתכוונתי:


הסימן שלפני המשנה הוא סימן לסדרת המשניות הקרובה - למקרים בהם מתחיל קטע במילים "הרי עלי...".","146","","4696","True","True","False","","1111","77.126.53.234","0","0","מנחות|קו ע"א",""),new Message("11283","11279","לכאורה","23/06/11 09:36","כא סיון","תשע"א","09:36","הראל","לכאורה -
גם אם אין הגיון פנימי, הסימנים עשויים לעזור.

הרי, בטח אתה מכיר את הסימן של כאסקלב יגודו (כאן) - וכי בזה יש איזה הגיון פנימי?

כנ"ל לגבי דצך עדש באחב - אתה בטח מכיר את זה בעל פה יותר בקלות מאשר את סדר עשר המכות ללא סיוע בסימן זה [אך לא שכחתי שיש כמובן המון דרשות מה טעם ראה רבי יהודה לתת סימנים וכו'].

ראה גם במאמרו של הרב שמשי על סימנו של רבי יהודה מלפני כמה דפים.


-----
אגב, מעניין אם יש דעה הסוברת שהמטרה הראשונית של הסימנים היא אחרת מאשר להקל על הזיכרון.","46","","4695","True","True","False","","383","77.127.63.106","0","11279","מנחות|קו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);