var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11248;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","67"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11248","0","בעניין "אלא מהא ליכא למשמע מינה"","21/06/11 22:46","יט סיון","תשע"א","22:46","שיננא","בסוגייתנו:

תא שמע:
מנחה מין מנחה - יביא אחת

הא מיני מנחה שתים

אימא סיפא:
מנחות מין מנחות - יביא שתים

הא מיני מנחה חדא

אלא מהא ליכא למשמע מינה

מה היה ההגיון בנסיון להוכיח מהרישא, וכי הסיפא לא היתה ידועה (והרי אמוראים שולטים בש"ס משניות)?
וכי לא ידע שיש כאן דחיה מתבקשת?
כל פעם שאני נתקל בתופעה זו אני מהרהר בדבר ולא מוצא מנוח לנפשי - ושואל את עצמי מה היתה ההו"א?","146","","4703","True","True","False","","1012","77.126.62.246","0","0","מנחות|קה ע"א",""),new Message("11251","11248","כך שיגרת הלשון","21/06/11 23:52","יט סיון","תשע"א","23:52","דוד כוכב","הגמרא יודעת בתחילה כיצד ייראה הסיום, והיא רוצה רק לבאר למה "ליכא למשמע מינה".","125","","4703","True","True","False","","103","95.86.116.94","0","11248","מנחות|קה ע"א",""),new Message("11281","11248","אולי אפשרות נוספת","22/06/11 22:20","כ סיון","תשע"א","22:20","הראל","חשבתי, אולי ושמא ניתן לתרץ על פי עיקרון המובא לפעמים בתוס' בהקשר אחר -
שהגמרא מנסה לדקדק מהרישא על אף שיכלה לפשוט בקלות מהסיפא.

ומה הטעם בעיקרון זה המובא בתוס'?
שאולי דרך הגמרא, להתקדם משפט ולהעמיק בו, ולהתקדם משפט ולהעמיק בו, וכן הלאה, ולא לקפוץ ישר קדימה למשפט הבא.

אולי ניתן לשאוב רעיון זה גם למבנה הגמרא אצלנו?","46","","4702","True","True","False","","208","77.126.53.234","0","11248","מנחות|קה ע"א",""),new Message("11278","11251","ובכל זאת","22/06/11 21:32","כ סיון","תשע"א","21:32","שיננא","ידעתי גם ידעתי שניתן לבאר כדבריך,
אך עדיין קשה לי מדוע הגמרא לא מציגה את הדברים באופן פשוט יותר.

לפי דבריך - אף בשלב הראשון של הגמרא ("תא שמע") לא היה באמת נסיון להוכיח, אלא כבר אז היה ידוע שלא ניתן להוכיח מהמשנה.

אז מדוע לא להציג את הדברים באופן פשוט יותר -
ולומר כבר בשלב הראשון:
מהמשנה שלנו לא ניתן לדעת מה התשובה,
כי אפשר לדייק כך (מהרישא) ואפשר לדייק אחרת (מהסיפא) ??","146","","4702","True","True","False","","175","77.126.53.234","0","11248","מנחות|קה ע"א",""),new Message("11282","11278","מחלוקת רש"י ותוספות","23/06/11 01:04","כא סיון","תשע"א","01:04","דוד כוכב","אכן שיטת רש"י להבזיק רק את התשובה. לנו נותר לחפש במה נתקשה ומה הוא תירץ בפירושו.
ואילו דרך התוספות להציב בראש קושיה. ויש תועלת באריכות, כי הצימאון לתירוץ מביא את הרוויה בהבנת חשיבות התשובה.","125","","4701","True","True","False","","110","95.86.116.94","0","11248","מנחות|קה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);