var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11190;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11190","0","מה זה הקדש?","19/06/11 23:06","יז סיון","תשע"א","23:06","גיא","בבא מציעא ו' א'

יש ספק לרבי זירא מה הדין במצב של שנים אוחזין בטלית שהגיעו לבית דין,ואחד מהאוחזים תקף לחבירו את כל הטלית,וחבר שלו כל זמן התקיפה שתק ורק לבסוף מחה על כך.האם שתיקתו כהודאה,או שמא סמך על בית דין שמסתכל בזמן אמת על התקיפה וסבר שיורו להחזיר את המצב לקדמותו שבו כל אחד מהם אוחז חצי מהטלית.
בגמרא רשום
"אם תמצי לומר תקפה אחד בפנינו מוציאין אותה מידו הקדישה אינה מקודשת"
הביאור של שוטנשטיין
"אם תפשוט את הספק של רבי זירא שאם תקפה אחד בפנינו והלה שתק ולבסוף צווח,מוציאין אותה מידו,אזי אם הקדישה אחד מבעלי הדין מבלי לתוקפה(שזה משפט שאני לא מבין,מי הקדיש?הנתקף או התוקף,או שזה לא משנה?) בוודאי אינה מקודשת(ומה הכוונה למקודשת?).
אבל אם תמצי לומר שאם תקפה אחד בפנינו והלה שתק ולבסוף צווח אין מוציאין אותה מידו,יש להסתפק:אם הקדישה אחד מבעלי הדין בלא שתקפה אז מה הדין?האם יחול ההקדש או לא?"

מה זה הקדש ואיך זה מתבצע?איך מקדישים משהו?","174","","4697","True","True","False","","1015","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11197","11190","אומרים בפה "הרי זה הקדש". וכדומה","20/06/11 01:53","יח סיון","תשע"א","01:53","איתן","רק הבעלים יכול להקדיש.
הנוסח שכתבתי לעיל הוא רק דוגמא, יכול בכל נוסח אחר שמשמעותו שהבהמה או החפץ יוקדש.
הקדש יכול להיות לבדק הבית או למזבח. כעיקרון בהמות הראויות לקרבן יוקדשו לקרבן, וחפצים אחרים - לבדק הבית.
ואכמ"ל.","123","","4696","True","True","False","","215","95.86.102.24","0","11190","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11198","11190","ראה היכלי תורה על מנחות ק"ג","20/06/11 08:13","יח סיון","תשע"א","08:13","הודו_כי_טוב","נער שהקדיש טלה","207","","4696","True","True","False","","152","89.138.139.31","0","11190","בבא מציעא|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);