var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11100;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11100","0","מדוע המשנה נותנת תיעוד לשנאה?","16/06/11 23:32","יד סיון","תשע"א","23:32","שיננא","במשנה (צט ע"ב):
והבבליים אוכלין אותו כשהוא חי מפני שדעתן יפה

בגמרא (ק ע"א):
לא בבליים הם אלא אלכסנדריים הם ומתוך ששונאין את בבליים קורין אותם על שם בבליים

מילא שחכמי ארץ ישראל שונאין את הבבליים - אך מדוע לתעד שנאה זו במשנה? וכי זו שנאה רצויה?","146","","4699","True","True","False","","1024","77.126.129.179","0","0","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11102","11100","עוד על 'מאבקי' א"י - בבל","17/06/11 01:40","טו סיון","תשע"א","01:40","דוד כוכב","מסכת שבת דף קמה ע"ב:
תרנגולתא דרבי אבא. ואמר רב ספרא: זימנא חדא איקלעית להתם, ואוכלן מיניה, ואי לא רבי אבא דאשקיין חמרא בר תלתא טרפי - איתנסי. רבי יוחנן רייק מכותח דבבלאי. אמר רב יוסף: ולירוק אנן מתרנגולתא דרבי אבא.

מסכת קידושין דף עא ע"א:
בימי רבי בקשו לעשות בבל עיסה לארץ ישראל, אמר להן: קוצים אתם משימים לי בין עיני? רצונכם, יטפל עמכם ר' חנינא בר חמא. נטפל עמהם ר' חנינא בר חמא, אמר להם, כך מקובלני מר' ישמעאל בר' יוסי שאמר משום אביו: כל ארצות עיסה לארץ ישראל, וארץ ישראל עיסה לבבל.
מסכת קידושין דף עא ע"ב:
זעירי הוה קא מישתמיט מיניה דר' יוחנן, דהוה אמר ליה נסיב ברתי. יומא חד הוו קאזלי באורחא, מטו לעורקמא דמיא, ארכביה לר' יוחנן אכתפיה וקא מעבר ליה. א"ל: אורייתן כשרה, בנתין לא כשרן?

מסכת סנהדרין דף ה ע"א:
רבה בר רב הונא כי הוה מינצי בהדי דבי ריש גלותא אמר: לאו מינייכו נקיטנא רשותא, נקיטנא רשותא מאבא מרי ואבא מרי מרב, ורב מרבי חייא, ורבי חייא מרבי.

מסכת ברכות דף כד ע"ב:
רבי אבא הוה קא משתמיט מיניה דרב יהודה, דהוה קא בעי למיסק לארעא דישראל, דאמר רב יהודה: כל העולה מבבל לארץ ישראל עובר בעשה.
מסכתות שבת דף מא ע"א; וכתובות דף קי ע"ב:
רבי זירא הוה קא משתמיט מדרב יהודה, דבעי למיסק לארעא דישראל. דאמר רב יהודה: כל העולה מבבל לארץ ישראל עובר בעשה.","125","","4698","True","True","False","","224","95.86.113.15","0","11100","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11119","11100","אם המציאות האוביקטית היא שנאה","17/06/11 13:12","טו סיון","תשע"א","13:12","קותי","אין בעיה לתעד אותה ראה פרשת מכירת יוסף שתועדה בתורה ללא כחל ושרק
בראשית פרק לז

(ה) וַיַּחֲלֹם יוֹסֵף חֲלוֹם וַיַּגֵּד לְאֶחָיו וַיּוֹסִפוּ עוֹד שְׂנֹא אֹתוֹ:

התורה נועדה לטפל במציאות של החיים אז מה נעשה ששנאה היא חזיון בלתי נדיר בעליל
וגם נתנה לנו מרשם מר בלענה ויקרא פרק יט

(יז) לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא:
כל כך קשה ומביך לעשות זאת אבל יתכן ואין ברירה . במקום שנכנס האור לא גדל עובש!!!

גם אידיאלזציה מזוייפת היא מאוד בעייתית כי אינה מחזיקה מעמד לאורך זמן
אז מה הרווחנו?
לפחות המשנה תעדה את הדבר בלשון נקייה מפני שדעתן יפה זה אומר משהו על רבי יהודה הנשיא","217","","4698","True","True","False","","150","82.166.218.64","0","11100","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11106","11102","[ללא נושא]","17/06/11 08:34","טו סיון","תשע"א","08:34","הודו_כי_טוב","מצד אחד אסור לעזוב א"י וגם אסור לבוא אליה מבבל מצד שני.
זה לא מתנגש מה שלמדנו על גבולותיה חובקי עולם של א"י מהודו ועד כוש מהולנד עד ניו יורק ?","207","","4698","True","True","False","","156","89.138.139.31","0","11100","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11116","11106","אין הלכה כרב יהודה (האמורא)","17/06/11 10:44","טו סיון","תשע"א","10:44","דוד כוכב","שסבר שאסור לעלות מבבל לא"י.
מכאן אכן ראיה ברורה שבבל אינה בכלל א"י.
ולכיוון מערב, דעת רבי יהודה (הפעם התנא) שא"י בים נמשכת רק לכיוון ספרד - שמול א"י. וגם בזה אין הלכה כמותו.","125","","4698","True","True","False","","111","95.86.113.15","0","11100","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11123","11119","יש הבדל","17/06/11 13:41","טו סיון","תשע"א","13:41","דוד כוכב","אמנם יש בגמרא תיאורים של מעשי החכמים גם כשלא היו כשורה, על מנת ללמוד להמנע מהם.
אבל פה המשמעות היא ש'שינאה' זו היתה בכוונת מכווין, והיתה מעשה ראוי. אולי כדי שיזכרו בבבל שהם כפופים לפיסקי הסנהדרין בא"י, כמו שהודו בעצמם במסכתות פסחים דף נא ע"א; הוריות דף יא ע"ב; חולין דף יח ע"ב: "דאנן כייפינן להו".","125","","4698","True","True","False","","107","95.86.113.15","0","11100","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11125","11123","הודעתי מספר המאה, דווקא במסכת סנהדרין","17/06/11 15:19","טו סיון","תשע"א","15:19","דוד שפירא","משמע הפוך שאנשי אר"י כפופים לבבל סנהדרין דף ה: :"פשיטא מהכא להכא ומהתם להתם (מהני) ומהכא להתם (נמי) מהני דהכא שבט והתם מחוקק כדתניא {בראשית מט-י} לא יסור שבט מיהודה אלו ראשי גליות שבבבל שרודין את ישראל בשבט ומחוקק מבין רגליו אלו בני בניו של הלל שמלמדין תורה ברבים מהתם להכא מאי".
רואים מפה שחכמי אר"י היו כפופים לחכמי בבל ולא להפך.","180","","4698","True","True","False","","276","95.86.97.115","0","11100","מנחות|ק ע"א",""),new Message("11128","11125","בתוספות שם","17/06/11 16:36","טו סיון","תשע"א","16:36","דוד כוכב",""דהכא שבט והתם מחוקק - משמע דשבט עדיף והא דאמר בפרק מקום שנהגו (פסחים דף נא. ושם) אבל מבבל לא"י כיון דאנן כייפינן להו עבדינן כוותייהו ואומר רבינו תם דה"מ במילתא דאיסור והיתר דבני א"י חכימי טפי דאוירא דא"י מחכים כדאמר הכא דאיקרו מחוקק שמלמדין תורה ברבים אבל לענין הפקעת ממון ליפטר דהפקר בית דין הפקר עדיפי בני בבל דאיקרו שבט שרודין את העם במקל והיינו טעמא משום דראש גולה מזכרים ונשיא שבא"י מנקבות כדאמר בירושלמי".

בעניני איסור והיתר בי"ד הגדול שבא"י היה הפוסק, כמו שאמרו במסכת בבא בתרא דף מא ע"ב: "מייתינא לך איגרתא ממערבא דאין הלכה כר' שמעון בן אלעזר".
מסכת סנהדרין דף כט ע"א: "מייתינן איגרתא ממערבא דאין הלכה כרבי יהודה".
מסכת שבועות דף מח ע"ב: "אייתינה איגרתא ממערבא דלית הלכתא כרבי אלעזר".

ואילו בעניני ממון היה לבני בבל יתרון, כי סמכות ריש גלותא היתה משום דינא דמלכותא דינא, כדברי רש"י שם במסכת סנהדרין דף ה ע"א: "שרודים את העם - שיש להם כח ורשות מאת מלכי פרס".","125","","4698","True","True","False","","115","95.86.113.15","0","11100","מנחות|ק ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);