var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11048;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11048","0","טעות בפירושים","15/06/11 08:56","יג סיון","תשע"א","08:56","עלי","בעמ' ב :"ומנין דבארבעה הוו דרו ליה ? דכתיב :"ונשאו הקהתים נשאי המקדש" וכו', עיי"ש. כל הפירושים המתייחסים לסוגיה, עוז והדר, שוטנשטיין וגם בשטיינזלץ, מפרשים :
מניין שהארון נישא בידי ארבעה נושאים ולא פחות. ראה בעיונים בשטיינזלץ על אתר המביא את פירוש רבינו גרשום שמפרש כך ושואל כיצד תיתכן 'הוה אמינא' שכזו, הרי רוחב אדם הוא כאמה ( עד אמה ורבע, בממוצע ) בעוד רוחב הארון היה אמה וחצי, ועם הבדים הגיע רוחבו בודאי ליותר מאמה וחצי, ואם כן בלתי אפשרי ששני נושאים בלבד ישאו את הארון, אם כן מה כוונת הגמרא בשאלתה ?
שטיינזלץ מביא בעיונים את דעת ה'איזהו מקומן' ( מי זה ? ), שהלויים במדבר היו גדולים ורחבים, וזו תשובה גרועה, בלתי מציאותית ומן הסתם מוטעית.
נראה לענ"ד ששאלת הגמרא הפוכה ( ! ):
מניין שבארבעה בלבד ולא יותר מארבעה נשאו את הארון ?
הארון היה כבד ביותר ולמעשה אולי כלל לא ניתן לנשיאה ( ולכן קיימת המסורת שהוא נושא את נושאיו ). למרות זאת הוא לא נישא בידי נושאים רבים אלא רק בידי ארבעה. ובאמת לכאורה לא ניתן להוכיח מהכתוב שרק ארבעה נשאוהו, אלא שלפחות ארבעה נשאוהו, אך הגמרא רוצה להסביר מדוע נשאוהו רק ארבעה לא בגלל בעיית המשקל אלא בשל קדושתו, כי הנוגע בארון היה עלול למות (כעוזא בשעתו ) והיה צריך לשאתו בקצות בדיו בלבד ולכן רק ארבעה לויים נשאוהו ( או אח"כ - כהנים, עיין מצוה לד בספר המצוות לרמב"ם ).
אגב, זו כנראה גם הסיבה לשאלת הגמרא הקודמת, מנין שבצד רוחב הארון היו הבדים ואורך הארון ביניהם, ועונים שאי אפשר להעמיד שני אנשים באמה וחצי של רוחבו, אך לא מוסבר מדוע בכלל צריך לשאתו בין בדיו ולא מחוץ לבדיו (ודאי אפשר היה לשים את בדיו בצד אורכו), אלא ודאי שמחמת קדושתו הוא נושא נושאיו למרות משקלו העצום, אך הנס היה מתרחש דווקא בין בדיו ולא מחוץ לבין בדיו, לכן נשאוהו בין בדיו דווקא.
כך נלענ"ד. ואשמח לקרוא תגובות על הרעיון.
עלי.","209","","4706","True","True","False","","1022","212.117.142.227","0","0","מנחות|צח ע"ב",""),new Message("11067","11048","לגבי הספר "איזהו מקומן"","15/06/11 22:43","יג סיון","תשע"א","22:43","לינקוש","יש הפניה בדף הבית של הפורטל - לספר.","58","","4706","True","True","False","","162","77.124.182.101","0","11048","מנחות|צח ע"ב",""),new Message("11068","11048","ראה במלבי"ם (שמות ל, ד)","15/06/11 22:51","יג סיון","תשע"א","22:51","לינקוש","אם הבנתי היטב את כוונתך, הרי שנראה שדבריך קרובים קצת בנקודה מסויימת לפירוש המלבי"ם.

המלבי"ם מבאר ששאלת הגמרא היא מנין שארבעת נושאיו הלכו בין הבדים, ושמא שנים בתוכם ושנים חוצה להם.
[כך שגם למלבי"ם לא היתה הו"א שיש רק שני נושאים לארון]","58","","4706","True","True","False","","189","77.124.182.101","0","11048","מנחות|צח ע"ב",""),new Message("11075","11068","דווקא בין בדי הארון היתה קדושתו","16/06/11 01:34","יד סיון","תשע"א","01:34","לומד","מה שכתבתם שהלכו דווקא בין הבדים כדי שהארון שנושא את נושאיו הוא דווקא במקום קדושתו, כך פירש בספר מקום שמואל
וכתב כן לדעת הרמב"ם שהיו נושאי הארון הולכים ופניהם כלפי הארון, ואם כן נמצא שמלבד כובד הארון גם לא הלכו עם פניהם כלפי הדרך, ובהכרח היו צריכים לנס שהיה נושא את נושאיו ונס זה התקיים רק במקום קדושת הארון בין בדיו","193","","4705","True","True","False","","187","109.226.14.127","0","11048","מנחות|צח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);