var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10789;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10789","0","האם מתכוון להקדיש את הגודש?","07/06/11 11:57","ה סיון","תשע"א","11:57","שלמה שטרסברג","אחד משלוש ההסברים בגמרא מדוע מידות הלח בירוציהן קדש הוא שבלח הנוזל שמגיע לגודש היה קודם לכן בתוך הכלי ולכן התקדש

שאלה הגמרא והרי האדם שהקדישו "למאי דצריך קא מכוין" ואינו מתכוין להקדיש את הגודש? וכ'
ורציתי לשאול א. הרי אמרנו שכל המידות שבמקדש היו נגדשות היינו שרק
עם גודשים אותם הם מגיעים למידה הרצויה א"כ ודאי שמתכוון לקדש
גם את מה שגודש?

ב. גם בלי זה יתכן שגודש כדי שיראה מכובד יותר ושנותן מכל הלב וכ' ולכן
מתכון להקדיש גם את הגודש

וא"כ מדוע אומרת הגמרא שלא מתכוון להקדיש את הגודש?","205","","4710","True","True","False","","984","212.143.128.12","0","0","מנחות|צ ע"א",""),new Message("10805","10789","בירוצין לאו היינו גודש","09/06/11 00:27","ז סיון","תשע"א","00:27","המכריע","כל הסוגיא תמוהה מאד להבנתך ואין להאריך. אלא רש"י הישן פירש שהכוונה בבירוצין למה שנשפך, ולא נשאר בגודש שהוא בכלל החשבון, ודוק היטב בכל הסוגיא לאור זה. אם יהיה לי כח אולי אכתוב הודעה נפרדת לבאר את הסוגיא.","199","","4708","True","True","False","","200","95.86.66.135","0","10789","מנחות|צ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);