var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10702;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10702","0","למה דוקא מעשר שני?","05/06/11 11:33","ג סיון","תשע"א","11:33","מתפעל","כשהגמרא מדברת על כל שבחובה שחייב לבא מהחולין לאפוקי מעשר שני.
למה לא לאפוקי תרומה?
אם יש לכהן חיטים של תרומה והוא מתנדב תודה.
האם יכול להביא מחיטי התרומה עבור ארבעים לחמי התודה?
הרי יכול לקדש בתרומה את האשה. זה ודאי שלו לכל צרכיו.","148","","4712","True","True","False","","957","94.188.248.67","0","0","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10715","10702","כמדומני","05/06/11 15:33","ג סיון","תשע"א","15:33","עציוני","(לא בדקתי, ואם שגיתי אנא תקנו)
כמדומני שאין להביא קדשים מן התרומה, לא (רק) בגלל שצריך להביא מן החולין אלא על מנת שלא למעט באכילת התרומה ולהביאה לידי פסול.","159","","4712","True","True","False","","277","132.70.40.183","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10735","10715","אתה מעיר נכון","06/06/11 06:21","ד סיון","תשע"א","06:21","מתפעל","יש כאן בעיה של ממעט באכילתה.

למה אין בעיה של ממעט באכילתה במעשר שני?

בכל מקרה, רציתי לדון מצד סוגיית הגמרא אם יש כח לקדושת תודה לחול על התרומה.","148","","4711","True","True","False","","189","94.188.248.67","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10741","10735","רמב"ם","06/06/11 09:58","ד סיון","תשע"א","09:58","עציוני","הלכות מע"ש פרק ז':
הלכה יא
אין לוקחין תרומות בכסף מעשר מפני שהוא ממעט אכילתו ואכילתה שאין אוכלין אותה אלא כהנים מעורבי שמש ומותרת לאונן ונאכלת בכל מקום, והמעשר מותר לזרים ולטבול יום ואסור לאונן ואינו נאכל אלא בירושלים נמצא ממעט אכילת מעשר ואכילת התרומה.

הלכה יב
לוקחין בהמה לזבחי השלמים מכסף המעשר שהשלמים נאכלים לזרים

עולה מדבריו שבעיית ממעט באכילה הוא בעיקר צד האוכלים, ואין לחשוש לכך שאם יקחו קרבן מכסף המעשר ממעטים בכך בזמן אכילתו.


ובהלכות מעשה הקרבנות פרק טז כתב:
פירש ואמר הרי עליי להביא תודה ממעות מעשר שני, ולחמה מן החולין--יש לו להביא כמו שנדר; ואם הביא הכול מן החולין, יצא. וכן אם פירש ואמר הרי עליי תודה, היא ולחמה מן המעשר--יביא; ולא יביא לחמה מחיטי מעשר שני--אלא ממעות מעשר שני, כמו הבהמה שהיא ממעות מעשר שני.

ממילא כל הדיון שייך רק במע"ש שתופס דמיו, ולא בתרומה.","159","","4711","True","True","False","","223","132.70.40.183","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10748","10741","שאלה הלכה למעשה","06/06/11 11:26","ד סיון","תשע"א","11:26","מתפעל","כהן לקח חיטי תרומה ואפה מהם לחמי תודה ואמר: אלו לחמי תודתי והביאם למקדש.

א: האם חל על התרומה קדושת תודה?
ב: האם יקבלו ממנו את הלחמים או שיגידו לו להביא אחרים?","148","","4711","True","True","False","","154","94.188.248.67","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10749","10748","עד שאתה שואל על תרומה","06/06/11 11:31","ד סיון","תשע"א","11:31","עציוני","שאל על מעשר שני עצמו - האם הדין שלא להביא לחמי תודה מחיטי מעשר הוא רק לכתחילה או אף בדיעבד?
ואיני יודע מה התשובה - לא במעשר ולא בתרומה.

(דרך אגב - גבולות ה"הלכה למעשה" שלך נרחבים למדי. אשמח לקבל הזמנה ולראות את הדברים מתבצעים למעשה )","159","","4711","True","True","False","","251","132.70.40.183","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10750","10749","מהרה יבנה המקדש ","06/06/11 12:03","ד סיון","תשע"א","12:03","מתפעל","במעשר שני יש לימוד מפסוק כך שזה מדאוריתא.
אבל אולי צריך שנה עליו הכתוב לעכב.","148","","4711","True","True","False","","166","94.188.248.67","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10768","10750","נראה לי שבתרומה אין בעיה","06/06/11 22:17","ד סיון","תשע"א","22:17","איתן","הענין הוא כך: כתוב במעשר שני שצריך להביא אותו לירושלים ולאכלו בטהרה, חלק נכבד מן האנשים יעשו זאת ברגל, "ונתת הכסף בכל אשר תאוה נפשך בבקר ובצאן וביין ובשכר ובכל אשר תשאלך נפשך", זה גם הזמן שאנשים מביאים את קרבנותיהם לבית המקדש (ע' בתחילת ראש השנה בסוגיית בל תאחר), ממילא מאוד מפתה שאדם ירצה להקריב את קרבנותיו מכסף זה, בפרט שמה שכתוב בתורה לתת את הכסף "בבקר והצאן" - תיקנו חכמים שיהיה דוקא לשלמים, (ע' מעשר שני פ"א, בעיקר מ"ג-מ"ד).
אז לגבי חטאות ואשמות, ולגבי נדרים (="הרי עלי") - כבר נאמר ברמב"ם שהובא לעיל באשכול זה שאי אפשר להביא חובתו מכספי מעשר, היות וכסף המעשר אינו שלו.
לגבי שלמים, כבר אמרנו לעיל שזו עיקר תקנת חז"ל, שיביא את המעשר כקרבן שלמים. כמובן שלמי נדבה.
מה שנשאר הוא במקרה שנדר תודה, אך מלכתחילה התנה שיהיה מן המעשר - על זה אומרת המשנה שתופס.

ואחרי כל זה - לענ"ד מכח כל זה אז בתרומה לא צריך להיות בעיה. אלא אם יש הלכה במקום אחר שלא ראיתי או ששכחתי. למשל מה שהזכירו כאן שממעט זמן אכילתה.
כמו כן יש להיזהר שלא יאכילום לזרים.
וזה לא פשוט, כי בתודה היה מקובל לעשות סעודות גדולות כדי לפרסם את הנס וההודאה, וכדי שלא יישארו מהתודה ומארבעים הלחם מעבר ליום ולילה שזה הזמן המותר לאכלה.
אבל ייתכן ששני אלו מתרצים זה את זה, שהיות ועושים סעודות גדולות - לכן אין לחשוש לזמן אכילתה.","123","","4711","True","True","False","","199","212.76.104.61","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10780","10768","לקנות שלמים זו תקנת חכמים?","07/06/11 10:19","ה סיון","תשע"א","10:19","מתפעל","אתה בטוח?
נראה לי שיש לימוד שמה שכתוב בסוף הפסוק ושמחת לפני ה' אלוקיך, הכוונה לקנות בכסף המעשר שלמים.","148","","4710","True","True","False","","159","95.86.100.10","0","10702","מנחות|פב ע"ב",""),new Message("10812","10780","תקנת החכמים היא שדוקא שלמים,","09/06/11 01:21","ז סיון","תשע"א","01:21","איתן","מה שהבאת מהפסוק הוא שרשאי לקנות שלמים בכסף מעשר.
תקנת החכמים היא שאם קונה בהמה - אז דוקא שלמים ולא בשר תאוה.
ע"ש במשנה פ"א ממעשר שני.","123","","4708","True","True","False","","195","213.151.55.145","0","10702","מנחות|פב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);