var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106876;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106876","0","2 צורות הפוכות של ברייתא","12/02/24 12:35","ג אדר א","תשפ"ד","12:35","עלי","אחת מצורות הדיון המובנה האופיינית לברייתות דבי ר' עקיבא היא זו המובאת בדף היומי היום וכדאי להכיר אותה כי אין לה הרבה דוגמאות. יש בה ארבעה שלבים של ריבוי ומיעוט באחת משתי צורות הפכיות :
א. ציטוט חלק מפסוק.
ב. שלב הריבוי ממילה בפסוק.
ג. שלב מיעוט והגבלה על הריבויים האפשריים, הנלמד ממילה אחרת בפסוק.
ד. שלב ההסבר מדוע למדים ריבוי /ם מסוים/ים ולא דברים אחרים, מה השוני ביניהם המהוה סיבה לאי ריבוים.
או בצורה המובאת היום :
א. ציטוט חלק מפסוק.
ב. שלב מיעוט ממילה מהפסוק.
ג. הצעה חלופית למיעוט. דחיית ההצעה בהינתן אפשרות לריבוי לגבי ההצעה ממילה אחרת בפסוק.
ד. שלב ההסבר מדוע למדים ריבוי לגבי דבר מסויים ולא לגבי דברים אחרים, מה השוני ביניהם.

דְּתַנְיָא :
( א. "והיתה שבת הארץ לכם לאכלה" (ויקרא כה, ו),)
ג. לְאׇכְלָה וְלֹא לִמְלוּגְמָא.
ב. אַתָּה אוֹמֵר לְאׇכְלָה וְלֹא לִמְלוּגְמָא אוֹ אֵינוֹ אֶלָּא לְאׇכְלָה וְלֹא לִכְבוּסָה כְּשֶׁהוּא אוֹמֵר לָכֶם הֲרֵי כְּבוּסָה אָמוּר הָא מָה אֲנִי מְקַיֵּים לְאׇכְלָה לְאׇכְלָה וְלֹא לִמְלוּגְמָא
ד. וּמָה רָאִיתָ לְרַבּוֹת הַכְּבוּסָה וּלְהוֹצִיא אֶת הַמְּלוּגְמָא ?
מְרַבֶּה אֲנִי אֶת הַכְּבוּסָה שֶׁשָּׁוָה בְּכׇל אָדָם וּמוֹצִיא אֲנִי אֶת הַמְּלוּגְמָא שֶׁאֵינוֹ שָׁוֶה בְּכׇל אָדָם.

דוגמה לצורה ההפוכה הבאתי בשעתו מפרק ט בברייתא דמלאכת המשכן
א. 'ככר זהב טהור יעשה אותה' - למדנו למנורה שבאה מן הככר.
ב. מניין לרבות נרותיה ? ת"ל 'את כל הכלים האלה'.
ג. יכול שאני מרבה מלקחיה ומחתותיה ? ת"ל 'אותה'.
ד. מה ראית לרבות נרותיהולהוציא את המלקחיים והמחתות ?
אחר שריבה הכתוב - מיעט. מרבה אני את נרותיה שמשמשין עימה ומוציא אני את המלקחיים והמחתות שאין משמשין עימה.","209","","96","True","True","False","","151","172.71.114.48","0","0","בבא קמא|קב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);