var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106687;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106687","0","קצרנים היו התנאים...","03/01/24 17:52","כב טבת","תשפ"ד","17:52","עלי","אָמַר רַב פָּפָּא תַּנָּא דִּידַן קָא חָשֵׁיב מִלְּמַעְלָה לְמַטָּה שֵׁשׁ אַמּוֹת פָּטוּר חָמֵשׁ אַמּוֹת פָּטוּר עַד אַרְבַּע אַמּוֹת פָּטוּר תַּנָּא בָּרָא מִלְּמַטָּה לְמַעְלָה קָא חָשֵׁיב שְׁתֵּי אַמּוֹת חַיָּיב שָׁלֹשׁ אַמּוֹת חַיָּיב עַד אַרְבַּע אַמּוֹת חַיָּיב.

רב פפא סבור היה שחז"ל התנאים היו קצרנים,
ולא היו מסוגלים/רצו לכתוב את המיליות מ ו- עד:

עָבְרָה גָּדֵר שֶׁהוּא גָּבוֹהַּ מ אַרְבַּע אַמּוֹת ... פָּטוּר

עָבְרָה גָּדֵר שֶׁהוּא גָּבוֹהַּ עד אַרְבַּע אַמּוֹת ... חַיָּיב.

עד כדי כך ?

היש דוגמאות נוספות בלשונם לקצרנות שכזו בש"ס ?","209","","135","True","True","False","","169","172.69.128.133","0","0","בבא קמא|סב ע"א",""),new Message("106691","106687","גם בבבא מציעא נב","04/01/24 22:28","כג טבת","תשפ"ד","22:28","עלי","רב פפא מציע הסבר דומה עקרונית.","209","","134","True","True","False","","45","188.114.102.9","0","106687","בבא קמא|סב ע"א",""),new Message("106733","106687","דבר ידוע המשנה נשנית בלשון קצרה","13/01/24 20:23","ג שבט","תשפ"ד","20:23","ברכה עד בלי די","מאמר בענין","51148","pdf","125","True","True","False","","35","172.70.251.208","0","106687","בבא קמא|סב ע"א","0-pdf"),new Message("106739","106733","תודה עבור המאמר, אבל","14/01/24 07:41","ד שבט","תשפ"ד","07:41","עלי","כמדומני, מתוך קריאת המאמר, שאינה דומה 'דרך קצרה' של המאמר לדרכו הקצרה של רב פפא כלל ועיקר.
רב פפא לא היה מוכן לומר בפשטות שאחת משתי הברייתות הסותרות זו את זו חזיתית מוטעית ולכן הציע את הסברו. זה מורה אמנם על רמת אמינות גבוהה ודייקנות של מוסרי הברייתות, אבל גם על המגבלה שהיתה קיימת בימיהם כשלא ניתן היה לברר מי מבין שתי מסורות נכונה, ונאלצים היו לא אחת להידחק להסברים שקיים בצידם קושי מסויים. ושמא זו הסיבה שרבא לא קבל את הסברו של רב פפא.","209","","124","True","True","False","","40","172.69.128.133","0","106687","בבא קמא|סב ע"א",""),new Message("106780","106739","תשובה","19/01/24 00:49","ט שבט","תשפ"ד","00:49","ברכה עד בלי די","כלל גדול בידינו דאפושי פלוגתא לא מפשינן
וכעין כלל זה הובא בתלמוד ירושלמי מסכת סנהדרין פרק ח הלכה ו: וכשבאתי אצל ר' יהודה בן בתירה לנציבין על שנים הודה לי ועל אחד לא הודה לי על זקן ממרא לא הודה לי כדי שלא ירבו מחלוקות בישראל.
ולכן העדיף להידחק ולא לפסול את אחת הבריתות
ואולי אפשר להמליץ על זה את דברי רש"י במסכת כתובות דף נז עמוד א ד"ה הא קמ"ל וז"ל דהיכא דאשכחן אמוראי דפליגי אהדדי כל חד אליבא דנפשיה ותרי אמוראי אחריני דפליגי בפלוגתא דהנך אמוראי ואית לן לפרושי מילתא בתרי לישני חדא מינייהו מיפלגי תרי אמוראי אליבא דנפשייהו שכל אחד אומר סברא שלו כגון רבי יוחנן ורבי יהושע ואינך תרי אמוראי [אליבא דחד] לא מיפלגי אלא אמרי חדא מלתא וחדא מן לישנא מיפלגי תרי אמוראי אליבא דחד כגון רב דימי ורבין ומשויא מלתא דתרי אמוראי קמאי חדא מלתא שבקינן ההיא לישנא דמיפלגי תרי אמוראי אליבא דחד ונקטינן ההיא דמיפלגי תרי אמוראי אליבא דנפשייהו דכי פליגי תרי אליבא דחד מר אמר הכי אמר פלוני ומר אמר הכי אמר פלוני חד מינייהו משקר אבל כי פליגי תרי אמוראי בדין או באיסור והיתר כל חד אמר הכי מיסתבר טעמא אין כאן שקר כל חד וחד סברא דידיה קאמר מר יהיב טעמא להיתירא ומר יהיב טעמא לאיסורא מר מדמי מילתא למילתא הכי ומר מדמי ליה בעניינא אחרינא ואיכא למימר אלו ואלו דברי אלהים חיים הם זימנין דשייך האי טעמא וזימנין דשייך האי טעמא שהטעם מתהפך לפי שינוי הדברים בשינוי מועט.","51148","","119","True","True","False","","21","172.70.200.134","0","106687","בבא קמא|סב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);