var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106684;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","68"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","42")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106684","0","בבא קמא סא","03/01/24 02:40","כב טבת","תשפ"ד","02:40","שמואל דוד","דף סא.

בשלמא למ"ד הני תרתי היינו דכתיב (שמואל ב כג, טז) ולא אבה דוד לשתותם אמר כיון דאיכא איסורא לא ניחא לי אלא למ"ד טמון באש קא מבעיא ליה מכדי גמרא הוא דשלחו ליה מאי לא אבה דוד לשתותם דלא אמרינהו משמייהו אמר כך מקובלני מבית דינו של שמואל הרמתי כל המוסר עצמו למות על דברי תורה אין אומרים דבר הלכה משמו

ק״ק הרי דוד בעצמו שלח אותם, וצ״ע.","595","","131","True","True","False","","140","172.70.114.250","0","0","בבא קמא|סא ע"א",""),new Message("106692","106684","תשובה","05/01/24 01:24","כד טבת","תשפ"ד","01:24","ביבי","ש
שלחם כדי לדעות מה ההלכה, ושולחם שלא על ידי מסירת נפש, והם לא הזהרו ומסרו נפשם.","51977","","129","True","True","False","","44","","0","106684","בבא קמא|סא ע"א",""),new Message("106732","106684","תשובה","13/01/24 19:58","ג שבט","תשפ"ד","19:58","ברכה עד בלי די","כתב בספר אנית סוחר על בבא קמא לרב אברהם שיף ולא אבה דור לשתותם מכדי גמרא דשלחו ליה מאי לא
אבה דלא אמרינוהו משמייהו אמר כך מקובלני מבית דינו של שמואל הרמתי כל המוסר עצמו על דברי תורה אין אומרים דבר הלכה משמו וכו׳ מאי ויסך אותם לד׳ דאמרינוהו משמיה דגמרא עכ״ל ואין הדברים מובנים, ועיין בח״א ואין דכריו מספיקים דהלא הוא בעצמו שלח להם, גם מה דקאמר דאמרינוהו משמיה דגמרא אינו מובן כלל, ונראה לישב לפמ״ש כל מי שיראת חטאו קודמת לחכמתו חכמתו מתקיימת וכל שאין יראת חטאו קורמת לחכמתו אין חכמתו מתקיימת וקשה דהלא הנסיון מעיד שהיו רשעים גדולים והיו בטלי תורה גדולים כמו דואג ואחתופל ירבעם שבנא, ונראה לבאר שיש שני מיני תורה יש פלפולה של תורה ויש הלכה של תורה דהיינו אסוקי שמעתא אליביה דהלכתא והפלפול של תירה הוא רק לשעה אבל הלכה הוא דבר המתקיים לעולם, ובאמת התורה והיראה הם כשני אחים תאומים יתלכדו ולא יפרדו שא״א שהתורה האמיתית דהיינו הלכה ברורה שתשכון במקום שאין יראת ד׳ וכל הגדולים האלו היה גדולים רק בפלפולא של תורה ועז״א כל שיראת חטאו קודמת לחכמתו חכמתו מתקיימת היינו שיזכה לאסוקי שמעתא אליביה דהלכתא באופן שתורתו יתקיים לעילם וכל שאין יראת חטאו קודמת לחכמתו אין חכמתו מתקיימת פי׳ שאין לו רק פלפולא של תורה ולא יזכה להלכה, והנה הציור היותר גדול על יראת חטאו קודמת לחכמתו הוא מסירת נפש וכמו שאמרו אין ד״ת מתקיים אלא במי שממית עצמו עליה דקדק לכתוב הלשון מתקיימת פי׳ שנשארה לעולם הלכה למעשה, והנה ידוע דכשאומרים הלכה בשם פלוני אין זה הלכה פסוקה יען כי זה רק דעת יחיד אבל כשאומרים הלכה סתם היא הלכה פסוקה משום שזה דעת רבים או הלממ"ס, וזה שאמר דוד כך מקובלני וכו׳ כל המוסר עצמו על דברי תירה אין אומרים הלכה משמו פי׳ שאין אומרים הלכה זו בשם יחיד דמשמע שאין זה הלכה פסוקה רק אומרים זה סתם משום שזה הלכה גמורה ועז״א דאמרינוהו משמיה דגמרא. ומה דקאמר כך מקובלני וכו׳ אפשר לומר שלמד זה מדברי שמואל שאמר לד׳ איך אלך ושמע שאול והרגני ומקשינן בגמרא והא אמר מר שלוחי מצוה אינם נזקין ומשני היכא דשכיח הזיקא שאני וא״כ ה״נ י״ל דבאמת לא מסרו עצמם על ד״ת כלל משום דקימ״ל שלוחי מצוה אינם נזקין ועז״א כך מקובלני מבית דינו של שמואל פי׳ מכיון שאמר איך אלך א״כ שמ"׳מ דהיכא דשכיח הזיקה לא אמרינן שלוחי מצוה אינם נזקין ואין לך שכיח הזיקא יותר מלבקוע במחנה פלשתים ופשיטא שהם מסרו עצמם על ד״ת לכן אין אומרים דבר הלכה בשמם רק בשם הלכה פסוקה:","51148","","121","True","True","False","","28","172.70.243.162","0","106684","בבא קמא|סא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82784);