var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106407;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","86"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106407","0","ההכרח של אביי","05/12/23 04:40","כב כסלו","תשפ"ד","04:40","מויישי","הי׳ קשה לי, למה צריך אביי לומר דפליגי בברייתא ובמשנה בין במפקיר נזקיו ובין בנתקל פושע, הלא יש לומר שמשנה משמע דפליגי בנתקל פושע, ובברייתא משמע דפליגי במפקיר נזקיו, וממילא ידעינן שניהם. למה צריך לומר שבשניהם נחלקו ב פעמים???","1420","","162","True","True","False","","149","","0","0","בבא קמא|יד ע"ב",""),new Message("106500","106407","תשובה","13/12/23 23:53","א טבת","תשפ"ד","23:53","ברכה עד בלי די","בשיטה מקובצת בדף כט ע"א כתב בתרתי פליגי בשעת נפילה בנתקל פושע, ובלאחר
נפילה במפקיר נזקיו. וא״ת למה ליה לאביי לאפלוגינהו
גם לאחר נפילה, הא מכיון דמוקי פלוגתייהו בשעת
נפילה בנתקל פושע, בהכי מיתרצא שפיר מתניתין
וברייתא. וי״ל דאין הכי נמי, אלא משום שיש הוכחה
מתוך המשנה דפליגי בתרתי גם לאחר נפילה כדדייק
בתר הכי.
והיינו מדקתני תרתי הוחלק או שלקה","51148","","154","True","True","False","","18","172.70.200.145","0","106407","בבא קמא|יד ע"ב",""),new Message("106504","106407","הכרח","14/12/23 02:02","ב טבת","תשפ"ד","02:02","ביבי","ת׳ודה, אבל למעשה, וואס ברענט לאוקים המחלוקת בשניהם?","51977","","153","True","True","False","","24","","0","106407","בבא קמא|יד ע"ב",""),new Message("106507","106504","תשובה","14/12/23 05:00","ב טבת","תשפ"ד","05:00","ברכה עד בלי די","בספר אנית סוחר לרב אברהם שיף עמ' לד כתב אלא אמר אביי בתרתי פליגי, והקשה בש״מ וז״ל יש לתמוה בהך סוגיא נהי דאביי מדייק שפיר דפליגי בתרתי מדיוקא דמתניתין וברייתא אפ״ה על הך קושיא דמקשה עלה דרבה דאין לפרש מתכוין דמתניתין מתכוין להורידה לא היה צריך אביי לתרוצי דבתרתי פליגי אלא היה לו לפרש מתכוין דמתניתין מתכוין לשבר ומה לו אריכות הזה דבתרחי פליגי עש״ה, עוד י״ל דנראה דדיוקא דאביי דדייק ממתניתין דבתרתי פליגי מדתני תרתי וכו' זה הוא דיוק חלש מאד דדרך התנא להזכיר איזה מיני היזקות וטיין בש״מ, עוד יקשה דטיקר התירוץ על קושיתו דמתכוין היינו מתכוין לשוברה חסר מן הספר ונ״ל לפמ״ש הפ״י ד״ה אמר רבה, וכן איתא בש״מ וז״ל דבלאו הכי בפשיטות מצי למימר דרכה לא מצי לאוקמיה במתכוין לשכור דא״כ מאי קמש״ל והול״ל סתמא ר״י פוטר דבשלמא לאביי קמש״ל דפליגי נמי במפקיר נזקיו דר״י פיטר ולא מחייב אלא לזכות בחרסית עש״ה, ולפ״ז ניחא דודאי גם לרבה צ׳ל דבתרתי פליגי אבל לא במתניתין רק פליגי במתניתין בחרא ובברייתא בחדא והיינו מדנקט בברייתא נשברה כדו ולא סלקו משמע דפליגי לאחר נפילה [ואילי אחר נפילת אונס דלאחר נפילה פשיטה א״א לרבה כמבואר שם פ״י או י״ל דפליגי בנתקל פושע דר״מ ס״ל דנתקל פושט וא״כ הו״ל מפקיר נזקיו לאחר נפילת פשיעה וחכמים ס״ל נתקל לאו פושע וא״כ הו״ל מפקיר נזקיו לאחר נפילת אונס] ובמתניתין מדלא נקט ולא סלקו כדקתני בברייתא משמע דבשעת נפילה פליגי וכמ״ש דפליגי בדי; אדם המזיק ולהכי אצטריך ר״י לומר מתכוין להורידה דבזה יש לו דין אדם המזיק אבל אביי ס״ל דבאונס גמור פטור אפילו אדם המזיק ובשביל זה מוכרח לומר דבמתניתין גופיה בהרתי פליגי משום דלא יכול לפרש דפליג במתניתין רק במפקיר נזקיו, והיה ניחא ליה הלשון במתכוין אבל זה א״א דכיון דחזינן דהמשנה שינה מלשון הברייתא ולא נקטה ולא סלקה א״כ שמעינן ודאי דבמתניתין ע״כ פליגי בשטת נפילה וא״כ יקשה למה נקט הלשון מתכוין חייב דזה הוי מילתא דפשיטא ולא נקט ר"י פוטר אלא ודאי דבמתניתין גופיה בתרתי פליגי בשעת נפילה משום דלא נקט ולא סלקו ולאחר נפילה משום דקאמר ר״י מתכוין חייב, ומעתה מיושבים כל הקישיות, הקושיא הראשינה ניחא משום דכדי ליישב הלשון מתכוין דקאמר ר"י היה מוכרח לומר דפליגי גם בלאחר נפילה דיוקא דאביי דבתרתי פליגי הוא משום דנקט ר״י הלשון מתכוין חייב, הקושיא הג' ניחא משום דבמה שהיה מפרש מתכוין לשבור לא היה מיושב כלל דברי ר"י משום דעדיין היה קשה למה נקט כלל מתכוין ועיקר התירוץ מה דקאמר דפליגי במפקיר נזקיו וא״כ ודאי דהפירוש מתכוין הוא מתכוין לזכות בחרסית וזה נכלל במה דקאמר מר סבר מפקיר נזקיו פטור, וקרוב לזה נמצא בפ״י ויש לתקן הדברים:","51148","","153","True","True","False","","27","172.70.200.132","0","106407","בבא קמא|יד ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);