var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106232;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","61"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","40"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106232","0","שור שנגח - ריפוי","06/11/23 18:01","כב חשון","תשפ"ד","18:01","עלי","ברור ששור שנגח גורם נזק ניכר ונזקק הניגח לרפואה. אעפי"כ, אין בעל השור משלם אלא את הנזק ולא את הוצאות הריפוי שהוא מ'ארבעה דברים'.
גם אם הדבר נכון ופשוט בשל גזירת הכתוב, האם הדבר הגיוני ? האם אין דמי הריפוי כלולים בתשלום כל 'נזק' ? כיצד בכלל ניתן להפרידם, הרי תיקון הנזק כולל בהכרח את הריפוי ?
מדוע ריפוי קשור לאדם דווקא ואינו קשור לכל גורם מזיק אחר ?( מה הסברא בזה והרי ה'משפטים' אמורים להיות הגיוניים ? )
יתירה מכך, לכאורה אם ריפא המזיק את הנפגע לגמרי והשיבו למצבו התחילי הרי כאילו לא הזיקו ויוצא שלא דמי הזיקו שילם אלא דמי ריפויו (!), אם כן מדוע לא חייבתו התורה מלכתחילה דמי ריפויו ולא דמי נזקו ?","209","","195","True","True","False","","167","172.71.99.192","0","0","בבא קמא|ד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);