var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106226;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106226","0","מחלוקת רב ושמואל בביאור כל מהלך המשנה","05/11/23 21:14","כא חשון","תשפ"ד","21:14","amdavid","איך ייתכן שרב ושמואל, שניהם תלמידי רבי, נחלקו מחלוקת כזו מהותית בביאור המשנה?
זו אינה מחלוקת נקודתית, אלא יש בה מהלך נפרד ושונה לחלוטין לכל המשנה, הן בפירוש המילולי, הן בהגדרת האבות שבמשנה, והן בהסבר כל הלא ראי זה כראי זה.
כלומר בהבנה הכי בסיסית של המשנה.
וקשה, הרי שניהם שמעו ישירות מרבי מחבר המשנה את ה'פשט'. אז מה בדיוק שמעו כשלימד המשנה בבית המדרש?
איך קיבל כל אחד פשט שונה בתכלית מהשני?
או שכל אחד 'הלביש' את המהלך שלו עצמו, הגישה שלו איך 'לארגן' את אבות הנזיקין, שונותם ומהותם, על דברי המשנה.
השאלה בקיצור: האם רבי יהודה לימד פשט אחד במשנה או שני פשטים?
או שאולי לימד עקרונות (למשל שלא דומה אב אחד לשני, אך לא פירש בדיוק למה) והאמוראים הם שפיתחו את הרעיונות הכלליים וכך נולדו פשטים שונים.

לכאורה אין נפקותא דינית בין שני המהלכים של רב ושמואל. רק להגדיל תורה ולהאדירה.
(יש כאן התייחסות)","175","","196","True","True","False","","204","172.71.134.166","0","0","בבא קמא|ד ע"א",""),new Message("106227","106226","האי תנא ירושלמי הוא דתני לישנא קלילא","06/11/23 09:41","כב חשון","תשפ"ד","09:41","לינקוש","ספציפית, שאלתך בנוגע למשניות פה, פחות מדויקת ("שמעו ישירות מרבי מחבר המשנה את ה'פשט'").

הגמרא להן ו ע"ב אומרת:
האי תנא ירושלמי הוא דתני לישנא קלילא
וראה במהר"ץ חיות את שכתב על כך.","58","","195","True","True","False","","42","172.68.110.187","0","106226","בבא קמא|ד ע"א",""),new Message("106234","106226","מצאתי תשובה מדהימה","06/11/23 19:53","כב חשון","תשפ"ד","19:53","amdavid","חידושי הראב"ד על מסכת בבא קמא דף י
"נראה לי, כי ר׳ יהודה הנשיא, שסדר המשנה, שמע מי שהיה שונה אדם ושמע מי שהיה שונה שן וקבע לו לשון העולה לשניהם."
ראה כאן בסוף המאמר

ובאמת עי"ל, שהאמוראים היו מלמדים המשנה כעין שהתנאים היו דורשים את הפסוקים, כלומר משתמשים בטקסט כתוב (תורה שבכתב/משנה) כדי לומר את שיטתם שבעל פה.
ואין פשט אחד בסיסי למשנה. ואכמ"ל.","175","","195","True","True","False","","70","141.101.68.105","0","106226","בבא קמא|ד ע"א",""),new Message("106242","106234","כידוע לתנאים","09/11/23 00:10","כה חשון","תשפ"ד","00:10","אור חדש","לא היו כלל טקסטים כתובים של תושבע

למעשה צריך לדעת שלא היו כאלה גם לאמוראים","458","","192","True","True","False","","42","172.70.200.145","0","106226","בבא קמא|ד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);