var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10607;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10607","0","כמה הערות בסוגיא דעומר מן הישן ומחו"ל","02/06/11 10:37","כט אייר","תשע"א","10:37","המכריע","א. בשיטת ר' יוסי בר"י דעומר בא מחו"ל. קסבר חדש בחול אסור "דכתיב ממושבותיכם" הש"מ מוחק דכתיב. המשמעות יותר עמוקה ממה שזה נראה. לפי גירסתינו הכוונה לפסוק ממושבותיכם תביאו הנאמר גבי שתי הלחם, ואנן בעומר קא עסקינן. כשמוחקים דכתיב, וכתוב חדש אסור "ממושבותיכם" המ' היא שימוש, כלומר יליף לה מ-מושבותיכם והכוונה לפסוק של עומר, ולחם וקלי וגו' בכל מושבותיכם. וכמ"ש רש"י.

ב. ומסיים ריבר"י כיון דחו"ל אסור בה חדש קודם לעומר, מסתבר דאף כשר להביא ממנה את שעורי העומר. שאר התנאים חלוקים על מהלך זה וס"ל דשפיר יתכן דחו"ל אסורה בחדש ומ"מ עומר בא רק מהארץ. (אולי ניתן לומר דלריבר"י הוא בבחינת שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה. או כמאמר החידושי הרי"ם כמו שיהודי מחותן עם "מחלליה מות יומת" ללא הכנה, כך הוא מחותן עם "זכור את יום השבת לקדשו" ללא הכנות...).

ג. רמי בר חמא מציע בשביעית להביא עומר מדאשתקד ור' חסדא דוחה דבעינן כרמל. לכאורה הכוונה למחלוקת של המשנה שאוסרת ישן והברייתא שמתירה ור' חסדא כמשנתינו. ותמוה דנראה כאילו הם ממציאים כעת את הנושא. הו"ל לר"ח לומר לרמי מאי דעתיך כברייתא, והא קי"ל כמתני. ובשלמא ריו"ח ור"א דבסמוך תרווייהו ס"ל כמתני' ואת טעמה באו להשמיע.","199","","4722","True","True","False","","941","213.151.63.69","0","0","מנחות|פד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);