var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106032;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","26"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106032","0","לשון שוויונית?","31/08/23 12:58","יד אלול","תשפ"ג","12:58","איש_יהודי","שלום וברכה לחכמי הפורום,
שאלה שעולה אצלי בלא מעט מקומות, בפרט בסדר נשים, וגם הדף של היום (קידושין יח) הוא הזדמנות טובה לשאול:
הגמרא עוסקת בהורשת העבד לבן האדון, וממעטת את האמה העברייה מדין זה. המקור למיעוט הוא מלשון הפסוק שמנוסח בלשון זכר ("העבד" ולא האמה; "ועבדו לעולם", ולא 'ועבדתו', וכן הלאה) ואכן מצאנו פסוקים המדגישים את הפנייה לשני המינים ("איש או אשה"), אך מצד שני ישנם לא מעט דוגמאות שבהן לשון הפסוק כתובה בלשון זכר אך חז"ל רואים אותה כפונה לשני המינים ("אשר תשים לפניהם", "איש כי יקלל אלהיו" ועוד)
האם ישנה חוקיות כלשהי בדרך חז"ל לפרש איזה מין הוא נמען הפסוק? אשמח להפניות אם ישנן
ברוכים תהיו","51722","","259","True","True","False","","188","172.69.128.139","0","0","קידושין|יח ע"א",""),new Message("106033","106032","עיין היטב ","31/08/23 14:19","יד אלול","תשפ"ג","14:19","שטייגעניסט","תוספות ב"ק טו. שבועות כט: גיטין פח: לגבי הלימוד של לפניהם.
לגבי הלימוד מאיש 'איש' כי יקלל עיין תוספות סנהדרין סו.","1319","","259","True","True","False","","57","","0","106032","קידושין|יח ע"א",""),new Message("106036","106032","תשובה","03/09/23 23:16","יז אלול","תשפ"ג","23:16","אור חדש","כעקרון בכל מקום נדרש לשני המינים

אלא אם יש ייתור או מיעוט מיוחדים שגורמים לאפלייה מגדרית
כך כתבו תוספות מסכת יבמות דף עב עמוד ב :
ונתן ולא ונתנה - קרא יתירא קדריש ולא דריש מדכתב ונתן ולא ונתנה שהרי כל התורה בלשון זכר נאמרה

אומנם בפשטות לא כך עובדות הדרשות אלא ברובן הינן רק דרך למצוא אסמכתא לסברתו היסודית של התנא או האמורא וממילא תלוי בדעתו אם "שייכת אשה בהכי או לא"","458","","256","True","True","False","","39","172.70.200.145","0","106032","קידושין|יח ע"א",""),new Message("106034","106033","ישר כוח!","31/08/23 20:27","יד אלול","תשפ"ג","20:27","איש_יהודי","","51722","","259","False","True","False","","30","172.69.128.135","0","106032","קידושין|יח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);