var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=105749;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","41"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","13")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("105749","0","צריך ואין לו תקנה","25/06/23 22:37","ו תמוז","תשפ"ג","22:37","לפום צערא אגרא","אמימר משיב לרב אשי שהמפקיר עבדו צריך גט שחרור ואין לו תקנה. אם כך, לשם מה הוא צריך גט שחרור?","51029","","325","True","True","False","","204","46.31.102.120","0","0","גיטין|מ ע"א",""),new Message("105750","105749","צריך","26/06/23 10:05","ז תמוז","תשפ"ג","10:05","עציוני",""צריך גט שיחרור" פירושו שכל עוד לא יקבל גט שחרור המעמד האישי שלו הוא של עבד, ולא יהיה מותר בבת ישראל.
ואם אין מי שיכול לתת לו גט כזה אז אין לו תקנה ולעולם לא יוכל לשאת בת ישראל","159","","324","True","True","False","","46","","0","105749","גיטין|מ ע"א",""),new Message("105752","105750","מה המקור לכך?","26/06/23 17:55","ז תמוז","תשפ"ג","17:55","אלף בית רשי","ואגב האם עבד במצב זה צריך להביא קרבן ראיה? (חגיגה ב)","278","","324","True","True","False","","50","108.46.20.222","0","105749","גיטין|מ ע"א",""),new Message("105765","105752","תוספות ישנים מכת"י","28/06/23 23:20","ט תמוז","תשפ"ג","23:20","משתתף","שואל שאלה אחרת אבל אפשר לפשוט את שאלתך

כיון דמחס' גט אדון קרינא ביה. וא"ת דבריש חגיגה (ד.) ממעט עבדים מדכתב את פני האדון מי שיש לו אדון א' אלא הקב"ה ומשמע התם דחציו בן חורין חייב בראייה למשנה אחרונה אלמא אין ליה אדון קרינא ביה וי"ל דאין לו [אדון] דכתב היינו שמעכבנו למעשה ידיו דמהאי טעמא ממעט ליה למשנה אחרונה מעשה ידיו לעצמו אבל מ"מ אדון הוא דלא משתרי [בבת] חורין אלא על ידו.

לפי דברי הת"י יוצא, שהרעיון בחגיגה, לא רק בגלל שכופין את רבו, ולכן הוא כאילו כבר משוחרר, כמו שרש"י בחגיגה (ב. ד"ה משנה אחרונה) מסביר בלשונו "והוה ליה כאלו משוחרר כבר וחייב" אלא כל שאין לאדון אפשרות לקבל את מעשה ידיו הוא כבר לא נקרא אדון, ולכן יהיה חייב בראייה.","50443","","322","True","True","False","","32","147.235.214.40","0","105749","גיטין|מ ע"א",""),new Message("105766","105765","אני הבנתי בחגיגה ברש"י","28/06/23 23:31","ט תמוז","תשפ"ג","23:31","אלף בית רשי","שברגע שהדין שכופין את האדון לשחררו הרי זה שייך בראיה מיד מפני שכולם נכפפים תחת אדון אחד אדון הכל שציוה על פו"ר
בכל אופן נתת כיוון מעניין
ויש לעיין גם בלשון זה ברש"י _גיטין לט: אין לו תקנה. בבת ישראל ולא בשפחה שהרי משוחרר הוא קצת ואינו גמור: ויהיה גם נכלל ב"הכל" שצריך להביא עולת ראיה.","278","","322","True","True","False","","56","108.46.20.222","0","105749","גיטין|מ ע"א",""),new Message("105767","105765","בתוספות בחגיגה ד. משמע קצת אחרת","28/06/23 23:32","ט תמוז","תשפ"ג","23:32","משתתף","ד"ה לא נצרכה. אך קשה הכא משמע בחציו עבד לפי משנה אחרונה חייב דלפי משנה ראשונה קיימא הכא כדאיתא לעיל ריש מכילתין ואלו בגיטין ריש השולח (דף מב:) מיבעי ליה מי שחציו עבד אם יש לו קנס או לא שלשים שקלים יתן לאדניו אמר רחמנא והאי אדון הוא ולפי משנה אחרונה קאי דקאמר התם מאי לאו לפי משנה אחרונה ואילו הכא פשיטא לן דאין לו אלא אדון אחד ויש לדחות דעד כאן לא מחייבי ליה הכא אלא משום דעומד לכוף את רבו כמאן דשיחרר דמי. אבל התם כיון דמית אגליא מילתא דלא הוה עומד לשחרור והתם בכריתות (דף יא.) מתרץ הר''י בענין אחר:

נראה שהתוספות כן מדגיש שהסיבה לחייב בחגיגה זה כמו רש"י הנ"ל שמסביר שמשום דעומד לכוף את רבו כמאן דשיחררו, ולא מהסיבה שמעשה ידיו לעצמו.

ולפי"ז כמו שאם מת איגלאי מילתא למפרע שלא עומד לשיחרור, אז גם כזה עבד שצריך ואין לו תקנה אולי מתברר למפרע, או לאו דווקא למפרע, שהוא לא עומד לשיחרור מלא ולכן יהיה פטור בראייה.","50443","","322","True","True","False","","44","147.235.214.40","0","105749","גיטין|מ ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);