var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1041;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1041","0","[ללא נושא]","25/10/09 19:08","ז חשון","תש"ע","19:08","עומר","בס"ד

היה לי קשה הסוגיה של הגמ'.

הגמ' לומדת מהייתור לגבי שדה בסיפא (במקרה שמכר בור, גת וכדומה, והשאיר לעצמו את השדה) את המחלוקת של ר"ע וחכמים.

שאלתי היא כזו:

הגמרא כבר שנים אומרת על משניות מסגנונות כאלו שהם הגיעו בגררא דלישנא, אגב הרישא, וכדומה.

אצלנו, הגמ' לומדת מהייתור ולא מעלה בדעתה אפשרות של ייתור בגלל גררא דלישנא.

למה? ניתן לומר שהגיע הסיפא של המשנה בדף עא. אגב הרישא של המשנה בדף עא., ולא באמת לחדש משהו.

הרב שלי תירץ שאומרים אגב לישנא וגררא דרישא רק כאשר יש מילים מיותרות, אבל כשיש חלקים שלמים - מקרה שונה לחלוטין, התחלה חדשה כמו בדף עא. בסיפא - לא ניתן לומר גררא דרישא וכדומה.

לא הסתדר לי כל כך.

יש למישהו רעיונות אחרים???","59","","5305","True","True","False","","803","89.138.125.197","0","0","בבא בתרא|סד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);