var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10367;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10367","0",""אמר מר" על דברי המשנה?","26/05/11 20:54","כב אייר","תשע"א","20:54","שיננא","אמר מר אם יש זבח אחר יקרבו עמו והא אמר רב חסדא...

האם שייך לומר "אמר מר" על דברי המשנה שלנו שהופיעה רק לפני כמה שורות?
נדמה לי ש"אמר מר" זה רק כשהובא בסוגיה מקור תנאי אחר, ואז כשבאים לדון בגוף המקור התנאי אז פותחים ב"אמר מר".","146","","4729","True","True","False","","1088","77.124.236.14","0","0","מנחות|עט ע"ב",""),new Message("10374","10367","ראה בשטיינזלץ","27/05/11 03:23","כג אייר","תשע"א","03:23","דוד כוכב","","125","jpg","4728","False","True","False","","144","95.86.108.61","0","10367","מנחות|עט ע"ב","0-jpg"),new Message("10377","10374","מקור הדברים של הפיסקה האחרונה שבשטיינזלץ","27/05/11 08:17","כג אייר","תשע"א","08:17","הראל","יבין שמועה (הרב שלמה אלגאזי) כלל לו:
אף על פי שהדרך הנהוג דכשהגמרא שקיל וטרי אמתניתין דקיימינן עלה תופס מלה אחת מלשון המשנה אבל אינו אומר אמר מר אמתיניתין דקיימי עלה רק אמשנה או ברייתא שמביא ממקום אחר ומצינו בפ"ק דברכות (ב א) אמר מר משעה שהכהנים נכנסים לאכול וכו' ורמינהי וכו' והתם הוא אמתניתין דקיימינן עלה. ויראה לי דהתם היינו טעמא דכיון דענין התרומה אינו ממאי דשייך למסכת ברכות רק לסימנא בעלמא נקטיה ועיקרו במסכת תרומות ולהכי קאמר אמר מר כאילו הוא ממקום אחר ...","46","","4728","True","True","False","","236","77.124.21.154","0","10367","מנחות|עט ע"ב",""),new Message("10387","10377","בשטיינזלץ לא הובא נימוק החילוק","27/05/11 12:36","כג אייר","תשע"א","12:36","דוד כוכב","חילוקו של היבין שמועה מתקיים בתחילת ברכות ובנזיר לב ע"א, אבל בדף אצלנו מדובר הרי בענייני מסכתנו.","125","","4728","True","True","False","","107","95.86.108.61","0","10367","מנחות|עט ע"ב",""),new Message("10389","10387","האמנם?","27/05/11 12:47","כג אייר","תשע"א","12:47","הראל","הנה לך הפרק במלואו, וכעת אנא בדוק שוב אם אין משנתנו חריגה בפרק:

משנה מסכת מנחות פרק ז (כידוע, סדר הפרקים בגמרא שונה מסדר הפרקים במשניות בחצי השני של מסכת מנחות):

משנה א
התודה היתה באה חמש סאין ירושלמיות שהן שש מדבריות שתי איפות האיפה שלש סאין עשרים עשרון עשרה לחמץ ועשרה למצה עשרה לחמץ עשרון לחלה ועשרה למצה ובמצה שלשה מינין חלות ורקיקים ורבוכה נמצאו שלשה עשרונות ושליש לכל מין שלש חלות לעשרון במדה ירושלמית היו שלשים קב חמשה עשר לחמץ וחמשה עשר למצה חמשה עשר לחמץ קב וחצי לחלה וחמשה עשר למצה והמצה שלשה מינין חלות ורקיקים ורבוכה נמצאו חמשת קבים לכל מין שתי חלות לקב:

משנה ב
המלואים היו באים כמצה שבתודה חלות ורקיקים ורבוכה הנזירות היתה באה שתי ידות במצה שבתודה חלות ורקיקים ואין בה רבוכה נמצא עשרה קבים ירושלמיות שהן ששה עשרונות ועדוין ומכולן היה נוטל אחד מעשרה תרומה שנאמר (ויקרא ז') והקריב ממנו אחד מכל קרבן תרומה לה' אחד שלא יטול פרוס מכל קרבן שיהו כל הקרבנות שוין ושלא יטול מקרבן לחברו לכהן הזורק את דם השלמים לו יהיה והשאר נאכל לבעלים:

משנה ג
השוחט את התודה בפנים ולחמה חוץ לחומה לא קדש הלחם שחטה עד שלא קרמו בתנור ואפילו קרמו כולן חוץ מאחד מהן לא קדש הלחם שחטה חוץ לזמנה וחוץ למקומה קדש הלחם שחטה ונמצאת טרפה לא קדש הלחם שחטה ונמצאת בעלת מום רבי אליעזר אומר קדש וחכמים אומרים לא קדש שחטה שלא לשמה וכן איל המלואים וכן שני כבשי עצרת ששחטן שלא לשמן לא קדש הלחם:

משנה ד (החלק המובא ב-עט ע"א)
נסכים שקדשו בכלי ונמצא הזבח פסול אם יש שם זבח אחר יקרבו עמו ואם לאו יפסלו בלינה

המשך משנה ד
ולד תודה ותמורתה והמפריש תודתו ואבדה והפריש אחרת תחתיה אינן טעונים לחם שנאמר (ויקרא ז') והקריב על זבח התודה התודה טעונה לחם לא ולדה ולא חליפתה ולא תמורתה טעונין לחם:

משנה ה
האומר הרי עלי תודה יביא היא ולחמה מן החולין תודה מן החולין ולחמה מן המעשר יביא לחמה מן החולין תודה מן המעשר ולחמה מן החולין יביא התודה היא ולחמה מן המעשר יביא ולא יביא מחטי מעשר שני אלא ממעות מעשר שני:

משנה ו
מנין לאומר הרי עלי תודה לא יביא אלא מן החולין שנאמר (דברים טז) וזבחת פסח לה' אלהיך צאן ובקר והלא אין פסח בא אלא מן הכבשים ומן העזים אם כן למה נאמר צאן ובקר אלא להקיש כל הבא מן הבקר ומן הצאן לפסח מה הפסח שהוא בא בחובה אינו בא אלא מן החולין אף כל דבר שהוא בחובה לא יבא אלא מן החולין לפיכך האומר הרי עלי תודה הרי עלי שלמים הואיל והם באים חובה לא יבואו אלא מן החולין והנסכים בכל מקום לא יבואו אלא מן החולין:","46","","4728","True","True","False","","238","77.124.21.154","0","10367","מנחות|עט ע"ב",""),new Message("10399","10389","לי זה נראה המשך טבעי","27/05/11 14:39","כג אייר","תשע"א","14:39","דוד כוכב","גמרו לבאר את הקשר בין הלחם לקרבן שהוא בא עמו, מבארים מיד גם את הקשר בין היין לקרבן שהוא בא עמו. האם זה שייך יותר למסכת אחרת?","125","","4728","True","True","False","","98","95.86.108.61","0","10367","מנחות|עט ע"ב",""),new Message("10400","10399","אז נשארת בקושיה","27/05/11 14:45","כג אייר","תשע"א","14:45","הראל","או שתיאלץ להגיד ש"לשון מנחות משונה" כמו נדרים ונזיר,
או שתמצא תירוץ חדש שלא הובא בשטיינזלץ שהבאת.

ואגב,
הכלל של היבין שמועה לא נאמר בהכרח על "מסכת אחרת" (ודלא כפי שכתב בשטיינלץ),
בהחלט אפשר להעמיס על דבריו גם לעניין "פרק אחר".","46","","4728","True","True","False","","219","77.124.21.154","0","10367","מנחות|עט ע"ב",""),new Message("10402","10400","הסוגיא לא נשנתה כאן","27/05/11 15:52","כג אייר","תשע"א","15:52","המכריע","אני יישבתי לעצמי שזעירי לא אמר את דבריו על משנה זו, שהרי דבריו נראים כסותרים. והסוגיא במקומה שאלה ממשנה זו. ואז כשהובאה כל משנתינו כולל החלק של זבח אחר, שאלו על פרט זה בדרך אגב שכבר אינו נוגע לדברי זעירי, אמר מר, והקשו משמן למנחה אחרת (אגב לכ' ט"ס וצ"ל מנחה "זו" ולא זה). ומסדרי הש"ס שלא מצאו משנה מיוחדת לקבוע סוגיא זו קבעוה כאן על משנתינו. ולישנא דאמר מר לא זזה ממקומה.","199","","4728","True","True","False","","161","213.151.51.111","0","10367","מנחות|עט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);