var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1031;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1031","0","ייתור לשון","23/10/09 07:18","ה חשון","תש"ע","07:18","אבי פ","הרשב"ם מסביר את דברי אביי לגבי אלין מצרנהא שכוונתו להגדיל את המכירה בגלל ייתור לשונו והוא אף מציין שבהמשך הסוגיא יש עוד דוגמאות לכך. גם בהמשך הסוגיא הוא חוזר ומזכיר את אביי.
איך אפשר לדמות בין המקרים כאשר בכל הסוגיא ייתור הלשון מתפרש לטובת המוכר ואומרים שהוא שייר לעצמו במכירתו, ואילו באלין מצרנהא אנו דוקא מפרשים את ייתור הלשון לטובת הקונה שיקבל פלגא ולא ט' קבין?","89","","5308","True","True","False","","922","213.151.48.252","0","0","בבא בתרא|סג ע"א",""),new Message("1033","1031","לכאורה הכל תלוי בנקודת המוצא","23/10/09 11:22","ה חשון","תש"ע","11:22","לינקוש","לא כל כך הצלחתי להבין את הקושיא [ולמעשה לא הבנתי מה המקרים בהמשך הסוגיה שהתכוונת אליהם], ומכל מקום אנסה:

לכאורה הכל תלוי בנקודת המוצא. הייתור מתייחס לכל מקרה ומקרה באופן ספציפי. יש מכירה/קניה ברמה בסיסית, וכאשר יש ייתור לשון אז זה בא להוסיף [או לטובת המוכר או לטובת הקונה, תלוי במקרה ובניסוח].

במקרה של אביי:
מכירה סתם של קרקע זה של קרקע בת 9 קבין,
אך אם הוסיף המוכר וציין את המצרים ("מצר ארעא דמינה פלגא / מיצר ארעא דמינא פסיקא") - זה ייתור לשון, ולכן מפרשים דבריו שבא להוסיף והתכוון לחצי מהקרקע.

במקרים האחרים - לדוגמא במקרה הבא (או שמא התכוונת למקרים אחרים?):
"בן לוי שמכר שדה לישראל ואמר לו על מנת שמעשר ראשון שלי" -
יש כאן ייתור לשון ("על מנת שמעשר ראשון שלי") - ולכן על כרחי אני מפרש שהמוכר התכוון לשייר לעצמו קרקע של מקום המעשר.","58","","5308","True","True","False","","167","77.126.203.253","0","1031","בבא בתרא|סג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);