var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102978;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102978","0","רד"ה כי פליגי","24/05/23 23:09","ד סיון","תשפ"ג","23:09","לומד א","בס"ד
רש"י כותב שיש מאן דאמר ששפת הים הוא הגבול, וצריך עיון דלא מצאנו לכ כזה מאן דאמר.","250","","359","True","True","False","","270","","0","0","גיטין|ח ע"א",""),new Message("103010","102978","שפת הים שפת הבגד וכו'","28/05/23 19:15","ח סיון","תשפ"ג","19:15","אלף בית רשי","על פי זה שפה היא לא קצה "ס" ובכן בימינו אם נאמר מה הוא הגבול הימי של ישראל הוא כפי המקובל לקצה המים הטריטואלים שזה רצועה במים לאורך החוף והיא שפת הים, וכן השיטה של רבנן מתיחת חוט מהר ההר קובעת לשפת הים גבול מיושר שאינו מתייחס לצורת סיום היבשה ונשיקתו למים, יתכן גם הצורך לקבוע נקודה ישרה שאינה תלויה לא בחוף היבשתי ולא במים מפני הגאות והשפל וע"כ קביעה שרירותית במיקום בשיפולי הר מהווה גבול קבוע והוא הנקרא שפת היה = שפה לים כאימרה ושפת הבגד","278","","355","True","True","False","","43","108.46.20.222","0","102978","גיטין|ח ע"א",""),new Message("103017","103010","שפה=קצה, כמו שפת הכלי, שפת הבגד או שפת","29/05/23 10:30","ט סיון","תשפ"ג","10:30","Almuaddib","הים.

כאשר ה' מבטיח לאברהם כי זרעו יהיה כחול אשר על שפת הים - אנחנו יודעים בדיוק מהי שפת הים.
כאשר פרעה חולם ורואה פרות רועות על שפת היאור - אנו יודעים היטב מהי שפת היאור.
כאשר ישראל רואים את מצרים מת על שפת הים - יודעים בדיוק במה מדובר.
וכן בביטויים בהמשך:
ועשית לולאות תכלת אל שפת היריעה - הלולאות נמצאות בקצה היריעה. וכך גם במפורש, כשהכתוב מקביל ומפרש לנו לגבי שני קצות החושן - על שפתו.

וכן לגבי ים של שלמה, שגודלו-קוטרו "משפתו עד שפתו", "ועוביו טפח ושפתו כמעשה שפת כוס..."

וכן גם במשנה, "כיוון שהגביה שפתותיהן מן המים..." ובתוספתא תנור ששפתיו שפעות לתוכו, ועוד כהנה וכהנה במקורותינו.

איך תוכל לטעון ששפה אינה קצה?","107","","354","True","True","False","","44","212.199.247.214","0","102978","גיטין|ח ע"א",""),new Message("103031","103010","אגב, גאות ושפל לא רלבנטי לחופי ישראל","30/05/23 16:06","י סיון","תשפ"ג","16:06","Almuaddib","המרחק זניח לחלוטין.","107","","353","True","True","False","","37","147.235.200.142","0","102978","גיטין|ח ע"א",""),new Message("103020","103017","יפה ראיה לא לסתור","29/05/23 17:42","ט סיון","תשפ"ג","17:42","אלף בית רשי","כחול אשר על שפת הים - זה לא מצומצם לקצה אפס כי אז זה לא הרבה, (אמנם באיזכור זה הכוונה לחול ועדיין אפשר לומר שהחול שלא מוגבל נמצה ליד קצה אפס של המים, אבל המעעין בכל האיזכורים בתנך ובש"ס לגבי ששפת הים יראה שפעמים הכוונה במילה שפת הים לחלק החול ולאו דווקא למים)
שפה יהיה לפיו סביב זה לא אפס, וכמובן אני שמח על דיקדוקיך בדברי על מנת לסותרם כי להיפך הינך מאירם באור יקרות כי שפה עניניה מורחב תרתי משמע
ובכלל שפת הים ברוב המקומות פירושו רצועת החול הסמוכה לים כך שאכן שפה איננה קצה אפס דווקא
וכמובן אם על הדרך יש לך ישוב יותר טוב לדברי רש"י שחוזרים על עצמם באותו עמוד פעמיים נשמח ונחזור לקצה אפס","278","","354","True","True","False","","38","108.46.20.222","0","102978","גיטין|ח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);