var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102803;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102803","0","הערה בלשון רש״י","20/04/23 05:02","כט ניסן","תשפ"ג","05:02","שמואל דוד","סוטה כב.

רש״י ד״ה ה"ז ע"ה - שחשוד על המעשרות ועל הטהרות:

ובד״ה איזהו עם הארץ - שנחשד על הטהרות ועל המעשרות ומוחזק מגעו טמא:

יש לעיין,

א) מדוע שינה בסדר, מתחילה נקט מעשר ואח״כ טהרות ולבסוף טהרות ואחר כך מעשר.

ב) מדוע בד״ה איזהו הוסיף ״ומוחזק מגעו טמא״","595","","394","True","True","False","","275","192.157.90.70","0","0","סוטה|כב ע"א",""),new Message("102805","102803","תשובה","21/04/23 06:40","ל ניסן","תשפ"ג","06:40","ברכה עד בלי די","כן הקשה גם בספר כסא רחמים לר' חורי וכמדומני שכבר כויוונת לקושיה שלו כבר פעם אחת ונשאר בקושיא וכן כתב על ענין זה בספר קול דודי על מס' סוטה כאן לר' פראנד עיי'ש מה שתי' בזה,
ובספר תורת ההגדה לר' עובד על מסכת סוטה כאן גם נגע בענין זה וז''ל ת"ר איזהו ע"ה כל שאינו קורא ק"ש שחרית וערבית בברכותיה וכו' אחרים אומרים אפילו קורא ושונה ולא שימש ת"ח וכו' יל"ע למה כתוב כאן הכל בלשון הווה כל שאינו קורא קורא ושונה ולמה שינה מדלעיל שכתוב קרא ושנה ולא שימש ת"ח וכן רש"י שינה בלשונו שלעיל כתב ה"ז ע"ה שחשוד על המעשרות ועל הטהרות וכאן כתב איזהו עם הארץ שנחשד על הטהרות ועל המעשרות ומוחזק מגעו טמא ולמה לעיל כתב חשוד וכאן כתב שנחשד וכן לעיל התחיל ממעשרות וכאן התחיל מטהרות וכן הוסיף ומוחזק מגעו טמא
וי"ל דלעיל קאי במהות האדם שאם כללית הוא קרא ושנה ולא שימש ת"ח הרי זה עם הארץ ולכן הוא חשוד כבר על המעשרות ועל הטהרות שלו גם מעבר שכל מה שיש לו אינו מעושר וכל מה שנגע טמא כי זה פוסל אותו לגמרי כי זה מהותו ולכן שייך גם לקרוא לו בור וכותי ומגוש עי' מש"כ לעיל כי זה מהותו שכל הזמן הוא קרא ושנה ולא שימש ת"ח אבל כאן שואל איזהו ע"ה בכל יום ויום ואינו מדבר על המהות כי ע"ה ליומו גם נקרא ע"ה כי חסר לו ביראת שמים ונחשד כעת ולא בעבר ולכן כתב רש"י ונחשד ולא חשוד כדלעיל כי חשוד זה בעבר כי זה מהותו אבל ונחשד זה היום כי חסר לו כעת ביראת שמים ולזה אמר כל שאינו קורא ק"ש שחרית וערבית בברכותיה שנקט בלשון הווה ולא בלשון עבר כל שלא קרא ק"ש וכו' כי זה לא מהותו דבדרך כלל הוא קורא ק"ש שחרית וערבית בברכותיה רק אם יום אחד אינו קורא חסר לו באותו יום ביראת שמים כי ק"ש מביא יראת שמים שזה מלכות שמים ועול מצוות כמ"ש במשנה בברכות ריש פרק ב' ולכן הוסיף כאן בברכותיה כי גם ברכות ק"ש נותנין לו יראת שמים כגון ברכות יוצר אור ומעריב ערבים שהוא מתבונן בחסדי ה' וזה מחייב אותו כי גם אותי ברא ה' היום וכן ברכת אהבת עולם מחייב אותו בלימוד תורה וקיום המצוות באהבה ושמחה וכן ברכת גאל ישראל שרואה בחסדי ה' שהיה עבד וה' גאל אותו ממצרים בנסים גדולים וא"כ הוא עבד ה' וכן ברכת השכיבנו שהוא בוטח בה' ששומר עליו מן המזיקין ועי"ז הוא ישן מתוך ד"ת וכן יעשה חשבון נפש על כל היום וזה מביא לאדם בכל יום יראת שמים ולכן אם יום אחד לא קרא ק"ש בברכותיה חסר לו ביראת שמים באותו יום ולמחרת ולכן ולכן הוא נחשד על הטהרות שנקט רש"י כאן טהרות ברישא כי לזה צריך הרבה יראת שמים להזהר שלא יטמאו ואח"כ נקט מעשרות שלזה צריך פחות יראת שמים אבל גם למי שאין יראת שמים הוא לא מעשר או שלא מעשר כראוי ואוכל איסורים וכן יכול להכשיל את האחרים בטבל והוסיף רש"י ומוחזק מגעו טמא שגם בשל אחרים אינו נזהר ולא רק בשלו ולא אמרינן אין אדם חוטא ולא לו כי כיון שאין לו יראת שמים כל מקום הוא יכול ליגע ולטמא ולכן אין מוסרין בידו טהרות וכדו' שמא יטמא אותם כי כעת חסר לו ביראת שמים אבל אם הוא לא קרא ק"ש כלל הוא רשע דהוי כרישא ולא רק שחסר לו ביראת שמים באותו יום כי מהותו עם הארץ ורשע ולכן אמר כאן כל שאינו קורא כעת","51148","","393","True","True","False","","66","37.60.47.19","0","102803","סוטה|כב ע"א",""),new Message("102806","102805","נפלא ביותר","21/04/23 06:53","ל ניסן","תשפ"ג","06:53","שמואל דוד","יישר כח!","595","","393","True","True","False","","66","192.157.90.80","0","102803","סוטה|כב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);