var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102680;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102680","0","על פי מה קובע הכהן ש-"נִרְפָּ֥א נֶֽגַע"","30/03/23 07:53","ח ניסן","תשפ"ג","07:53","jklein","בנזיר ס"ה: תד"ה "משנזקק לטומאה", 'עד שיחזיק לשניהם להיות כגרים' (פירוש: שאילו היה כך שניהם היו נטהרים מצרעתם בודאי, ממה נפשך).

משמע מתוספות שאם הראה לכהן בפעם הראשונה "כנגע" בגודל כגריס, ואחר כך הנגע פשה לסלע ועוד, ועל כן המצורע הוחלט, כאשר ה-"נגע" ישוב להיות כגריס הוא כבר לא נחשב "נגע" והחזרה הזאת מאפשרת למצורע המוחלט להיטהר מצרעתו (קרבנות, גילוח וכו'). אין צורך ולא מצפים שה "כנגע" המקורי גם הוא ייעלם (לחלוטין).

אם כן, הפשיון הוא זה שהופך את ה-"כנגע" ל-"נגע צרעת". ה-"כנגע" המקורי שהובא אל הכהן בפעם הראשונה הוא טהור ונשאר טהור. הפשיון שאחר כך לא עושה למפרע את ה-"כנגע" המקורי ל "נגע צרעת". על כן די בחזרתו של הנגע לגודלו המקורי שהובא אל הכהן כדי לטהר את המצורע מצרעתו (המוחלטת, על פי כהן).

הרמב"ם כותב בהלכות נגעים פרק ד' הלכה י"א: הוֹאִיל וְהֻחְלַט מִכָּל מָקוֹם אֵינוֹ טָהוֹר עַד שֶׁלֹּא יִשָּׁאֵר בּוֹ סִימַן טֻמְאָה לֹא סִימַן הֶחְלֵט וְלֹא סִימָן אַחֵר:
יש לעיין אם הרמב"ם חולק על דעת תוספות רבינו פרץ המובאה לעיל או שהנגע בגודלו המקורי לא נחשב סימן כלל וכלל.","705","","401","True","True","False","","247","87.69.13.125","0","0","נזיר|סה ע"ב",""),new Message("102760","102680","תשובה","13/04/23 07:28","כב ניסן","תשפ"ג","07:28","ברכה עד בלי די","קודם יש לציין שאין הלכות נגעים ברמבם והכווונה היא להלכות טומאת צרעת והנה ברמב"ם הלכות טומאת צרעת פרק ח הלכה ט כתב
החליטו בשיער צהוב בין שהחליטו בתחילה בין שהחליטו בסוף שבוע ראשון או בסוף שבוע שני או שהחליטו אחר הפיטור והלך השיער הצהוב ונולד בו שיער צהוב אחר או שנולד לו פשיון הרי זה מוחלט כשהיה, וכן אם החליטו בפשיון בין בסוף שבוע ראשון או בסוף שבוע שני או אחר הפיטור והלך הפשיון וחזר פשיון אחר או שנולד לו שיער צהוב הרי זה מוחלט כשהיה עד שלא ישאר סימן טומאה או עד שיצמיח בו שתי שערות שחורות.
א''כ משמע שאם לא חזר אח''כ פשיון אחר אין הוא נטמא
וכן בפירוש המשניות כתב פירוש המשנה לרמב"ם מסכת נגעים פרק ה משנה ב
וכן אם החליטו בפשיון שאין זה אפשרי אלא בסוף שבוע ראשון או בסוף שבוע שני או לאחר הפטור ואחר כך הלך אותו הפשיון ונולד פשיון אחר, או שהלך הפשיון לגמרי ונולד שער לבן הרי זה טמא. ולא אמר בבבא זו אם הלך הפשיון ונולדה המחיה, לפי שלא כל זמן שהלך הפשיון ונולדה המחיה בתוך האום יהיה טמא, לפי שאפשר שילך הפשיון ותולד המחיה ויתמעט הנגע מכגריס ואז יהיה טהור כמו שיתבאר בפרק אחר זה.
וכנ''ל שדווקא אם חזר פשיון אחר נטמא
משא''כ אם רק חזר להיות כגריס ולא חזר עוד הפעם נגע של פשיון או נגע אחר לא נחשב כנגע וטהור וכמו שדייקתם בתוס ומה שכתב ברמבם שציינתם זה כוונתו וכמו שביארנו בדבריו וכן משמע מהמשנה בנגעים פה מב שזה מקור ההלכה שם
ואם כן אין מח' בינהם","51148","","387","True","True","False","","36","37.60.47.24","0","102680","נזיר|סה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);