var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10265;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10265","0","ד' הערות בסוגיא דפתיתה והמסתעף","24/05/11 00:57","כ אייר","תשע"א","00:57","המכריע","א. עליה למעט מנחת מאפה מיציקה. ומקשינן ואימא למעט מנחת כהנים. עי' רש"י בעמ' ב' מדוע לא למעט שתי הלחם ולחה"פ, משום שבהן אין שמן כלל. ולכ' מדוע למעט דוקא מנחת כהנים, טפי מתנור, רש"י כת"י לא פירש, וברש"י ישן משום דלא כתיב בפרשה. ולו"ד היה מקום לומר דאדרבא טפי מסתבר למעט את הכתוב בפרשה. והיה אפשר לפרש משום דנשתנה דינה שאין בה קמיצה וכולה כליל, נימא דנשתנה אף למעט יציקה.

ב. בעמוד ב' במשנה מנחת כהן משיח לא היה מקפלה. בגמרא ביארו דלשנים היה מקפלה. לרש"י שלנו משום שנאמר רק מנחת פתים ולא פתות אותה. ורש"י ישן פי' משום שהיתה רק חצי עישרון בכל הקרבה מסתבר למעט בפתיתה, כלומר בכל העישרון אכן יהיו ארבעה פתיתים.

ג. דינים העולים. מנחת ישראל למתני' לארבעה פתיתים ומבדיל, ולרי"ש בברייתא מחזירן לסולתן. מנחת כהנים לת"ק לארבעה ולא מבדיל לר"ש אין פתיתה. (דעת רי"ש לא נתפרשה אי כת"ק דפותת ולא מבדיל או מחזיר לסולת או ס"ל כר"ש). מנחת כהן משיח לת"ק לשנים ולא מבדיל ולר"ש אין פתיתה.

ד. בסוגיא דחביצה. לס"ד דר' יוסף עולה דבר זר שאכל כזית מחתיכות שכולן פחותות מכזית אין כרת דחמץ ולא מצות מצה. וגם למסקנה נמצא דשני אנשים יאכלו כזית מפירורין, אחד יעבור חמץ או יקיים מצה (בבא מלחם גדול) וחבירו לא יעבור (יותר נכון לא יתחייב כרת) ויקיים מצות מצה. (חידה למתפעל..) אלא דקי"ל כר' ששת.","199","","4730","True","True","False","","1043","212.76.113.31","0","0","מנחות|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);