var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102562;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102562","0","מונה משעה שנדר","26/02/23 17:23","ה אדר","תשפ"ג","17:23","בניה","בדף ל"א: המשנה אומרת מה קורה אם אדם נדר נזירות ועבר עליה ואחר כך נשאל עליה ונאסר, ואומרת שהוא מונה משעה שנזר (בגמרא מעמידים זאת אליבא דר"י). למה הוא לא צריך לסתור כמו נזיר רגיל שנטמא בטעות?","1416","","445","True","True","False","","287","212.76.124.233","0","0","נזיר|לא ע"ב",""),new Message("102563","102562","גזירת הכתוב, רק על נזיר שנטמא","26/02/23 21:30","ה אדר","תשפ"ג","21:30","Almuaddib","לא על נזיר ששתה יין, או שגילח.","107","","445","True","True","False","","96","147.235.199.241","0","102562","נזיר|לא ע"ב",""),new Message("102564","102563","רש"י כותב בפירוש","26/02/23 21:36","ה אדר","תשפ"ג","21:36","בניה",""ושתה יין ונטמא למתים"","1416","","445","True","True","False","","46","212.76.124.233","0","102562","נזיר|לא ע"ב",""),new Message("102568","102564","אכן, לא דק שם המפרש (שאינו רש"י, אגב)","27/02/23 11:01","ו אדר","תשפ"ג","11:01","Almuaddib","שים לב לדברים:

בספר במדבר, בפרשת הנזיר, מוזכר - במפורש - דינו של הנזיר שנטמא:

"...וְכִי-יָמוּת מֵת עָלָיו בְּפֶתַע פִּתְאֹם, וְטִמֵּא רֹאשׁ נִזְרוֹ--וְגִלַּח רֹאשׁוֹ בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ, בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יְגַלְּחֶנּוּ: וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי, יָבִא שְׁתֵּי תֹרִים... וְהִזִּיר לַה' אֶת-יְמֵי נִזְרוֹ, וְהֵבִיא כֶּבֶשׂ בֶּן-שְׁנָתוֹ לְאָשָׁם; וְהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים יִפְּלוּ, כִּי טָמֵא נִזְרוֹ."

גזירת הכתוב היא כי הנזיר שנטמא - הימים הראשונים יפלו. הוא צריך, לאחר שנטהר, להתחיל את נזירותו מחדש.
אין ציווי כזה לגבי נזיר ששתה יין או שגילח. הציווי הזה הוא ציווי מיוחד לנזיר שנטמא למת.

וכך גם ההלכה, כפי שתוכל לראות ברמב"ם, בהלכות נזיר פ"ו:

"ו,א נזיר ששתה יין, ואכל יוצא מן הגפן--אפילו ימים רבים--אינו סותר מימי נזירותו, אפילו יום אחד; וכן אם גילח מיעוט שיער ראשו, בין בשגגה בין בזדון. נתגלח רוב ראשו--בין בתער, בין כעין תער ולא נשאר מן השערות כדי ליכוף ראשן לעיקרן, בין בזדון בין בשגגה, אפילו גילחוהו ליסטים באונס--הרי זה סותר שלושים יום, עד שיהיה לו פרע; ואחר כך מתחיל למנות.

ו,ב כיצד: נדר נזירות מאה יום, ולאחר עשרים יום נתגלח רוב ראשו--הרי זה שוהה שלושים יום, עד שירבה שיער ראשו, ואחר השלושים יום, מונה שמונים יום תשלום ימי נזירותו; וכל אותן השלושים יום--כל דקדוקי נזירות עליו, אלא שאין עולין לו מן המניין.

ו,ג נזיר שניטמא--בין בזדון בין בשגגה, ואפילו טימאוהו גויים באונס--סותר הכול, ומגלח תגלחת טומאה, ומביא קרבנות טומאה; ומתחיל למנות ימי נזירות, שנאמר "והימים הראשונים ייפלו" (במדבר ו,יב). ואפילו ניטמא ביום מלאות ימי נזרו בסוף היום, סותר הכול."","107","","444","True","True","False","","114","212.199.247.214","0","102562","נזיר|לא ע"ב",""),new Message("102572","102568","את דיני סתירת הנזיר אני ב"ה מכיר","27/02/23 23:09","ו אדר","תשפ"ג","23:09","בניה","יש לך מקור לכך שהמפרש לא דק?
אם לא אז את הגמ' אפשר להסביר בששתה יין (כמו שפירשו אחרים) אך קשה על המפרש
כמובן שאפשר לומר שלא דק אך עדיף לתרץ","1416","","444","True","True","False","","45","212.76.124.233","0","102562","נזיר|לא ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);