var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102497;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","52"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102497","0","כמה הערות במסכת נזיר ב-ח","31/01/23 21:02","ט שבט","תשפ"ג","21:02","שמואל דוד","הערות במסכת נזיר

א) בגליון הש״ס ריש נזיר הביא מהחיד״א בשם היד מלאכי שפירוש רש״י עמ״ס נזיר אינו מרש״י.

צ״ע קצת מדוע לא כ״כ גם בתחילת מסכת נדרים שפירוש רש״י אינו מרש״י?

ב) דף ב:

רש״י ד״ה האומר אהא נאה הרי זה נזיר - דמשמע הכי קאמר שיהא שערו מגודל ונאה

משמע שגידול שער נוי הוא, וצ״ע מכהנים שצריכים להסתפר כל ל׳ יום ומבואר שגידול שער אינו נאה.

ג) דף ב:

אהא נאה נזיר:
ודלמא אנאה לפניו במצות כדתניא (שמות טו, ב) זה אלי ואנוהו האנאה לפניו במצות אעשה לפניו סוכה נאה לולב נאה ציצית נאה אכתוב לפניו ספר תורה נאה ואכרכנו בשיראין נאים

יש לעיין, הרי שיראים נאים אינו הידור להספר תורה ולא דמי להני דלעיל שכולם הידור להמצוה עצמה.

האם יש ללמוד מכאן שיש הידור גם על תיק תפילין וכדומה?

ד) דף ד.

גמ' למה לי למיתנא כל הלין צריכי דאי אמר הריני כשמשון הוה אמינא שמשון אחרינא קמ"ל כבן מנוח ואי תנא כבן מנוח הוה אמינא איכא דמיתקרי הכי קמ"ל כבעל דלילה וכמי שנקרו פלשתים את עיניו

יש לדקדק מדוע השמיט הגמרא ״כמי שעקר דלתות עזה״ וצ״ע

ה) דף ד:

לכדתניא אמר שמעון הצדיק מימי לא אכלתי אשם נזיר טמא חוץ מאדם אחד שבא אלי מן הדרום יפה עינים וטוב רואי וקווצותיו סדורות לו תלתלים אמרתי לו בני מה ראית לשחת שער נאה זה אמר לי רועה הייתי לאבי בעירי והלכתי לשאוב מים מן המעיין ונסתכלתי בבבואה שלי ופחז יצרי עלי וביקש לטורדני מן העולם אמרתי לו ריקה מפני מה אתה מתגאה בעולם שאינו שלך שסופך להיות רמה ותולע' העבודה שאגלחך לשמים

לכאורה אינו מובן, הרי עכשיו שקיבל על עצמו נזירות אינו יכול לגלח ראשו וא״כ עדיין יש חשש שיצרו יטרדנו מן העולם. מדוע לא גילח שערו מיד?


ו) דף ז-ח

הריני נזיר עולם - הרי זה נזיר עולם

מה החידוש בזה?","595","","454","True","True","False","","302","208.255.126.246","0","0","נזיר|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);