var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102250;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102250","0","אליעזר בגימטריא 318","27/11/22 08:11","ג כסלו","תשפ"ג","08:11","שמואל דוד","נדרים לב.

שמנה עשר ושלש מאות אמר רב אמי בר אבא אליעזר כנגד כולם איכא דאמרי אליעזר הוא דחושבניה הכי הוי

האם ״דחושבניה הכי הוי״ קאי אתרי לישני?","595","","524","True","True","False","","339","71.58.32.197","0","0","נדרים|לב ע"א",""),new Message("102251","102250","כך ההבנה לענ"ד","27/11/22 08:42","ג כסלו","תשפ"ג","08:42","אבי גרינבלט","318 איש מוזכר בפירוש.
מה שלא מוזכר זו כמובן ההבנה שאליעזר היה לבדו ורק על הל"ב רלבנטית הגימטריה.","539","","524","True","True","False","","94","176.228.133.162","0","102250","נדרים|לב ע"א",""),new Message("102252","102251","אשמח בביאור הלישנא קמא","27/11/22 08:46","ג כסלו","תשפ"ג","08:46","שמואל דוד","","595","","524","False","True","False","","117","71.58.32.197","0","102250","נדרים|לב ע"א",""),new Message("102253","102252","כדברי המפרש","27/11/22 08:48","ג כסלו","תשפ"ג","08:48","אבי גרינבלט","ובל"ק שהיה לבדו ולא היה איש עימו.","539","","524","True","True","False","","77","176.228.133.162","0","102250","נדרים|לב ע"א",""),new Message("102254","102252","אולי מהכלי יקר יובן שתי השיטת","27/11/22 19:15","ג כסלו","תשפ"ג","19:15","אלף בית רשי","וירק את חניכיו וגו'. רש״י פי' אליעזר לבדו היה שם כי שלש מאות ושמנה עשר הוא מנין שם אליעזר וכי דרך המקרא לומר מספר המורה על איש אחד. ומהו שאמר וחלק האנשים אשר הלכו אתי. והלא לא הלך עמו כי אם אליעזר לבדו. והקרוב אלי לומר בזה שגם רש״י מודה שלקח עמו שי״ח אנשים ממש כי חייב כל אדם לעשות בדרך הטבע כל אשר ימצא בכחו לעשות ומה שיחסר הטבע ישלים הנס. אך שקשה למה לקח אברם דווקא מספר שי״ח ומה הגיד לנו בזה הכתוב. אלא להורות שהיתה המלחמה כ״כ חזקה עליו עד שלא היה שום אפשרי בדרך הטבע לנצחם ומ״מ הלך אברהם למלחמה כי סמך שאלהיו יהיה בעזרו, וסימנא מילתא היא כי לקח עמו אנשים כמספר אליעז״ר להורות כי אליעזר לבדו היה שם כי לא נעשה הנצחון ההוא בשום פעולה אנושית כ״א בעזר אלהי לבד, לפיכך לא רדף כ״א עד דן ושם נסתלקה השכינה בעבור העגל שעתידין להעמיד בדן, לפיכך תשש כחו שם בהסתלקות העזר האלהי וזהו שנאמר ויחלק עליהם לילה. שחציו השני נשאר לו לחצות לילה של מצרים כי אז יצא ה' בעצמו בתוך מצרים, כך במלחמה זו לא היה כי אם עזר של אל עליון אשר מגן צריו בידו.
בד״א שלקח שי״ח אנשים כמספר אליעזר, להורות שאליעזר שקול כנגד כולם כי זכותו של אברם דבק בו, כי יפה שיחתן של עבדי אבות מתורתן של בנים כו' וי״א וירק שהוריק מהם כל כלי זיין והלכו בלא כלי זיין וסמכו על תשועת ה' מלשון אריק חרבי תורשימו ידי כי אמר פרעה אפילו אם אריק חרבי לסלקו מכל וכל מכל מקום תורישמו ידי לבד בלא חרב.","278","","524","True","True","False","","92","108.46.20.222","0","102250","נדרים|לב ע"א",""),new Message("102255","102254","נפלא! יישר כח","27/11/22 19:46","ג כסלו","תשפ"ג","19:46","שמואל דוד","","595","","524","False","True","False","","38","71.58.32.197","0","102250","נדרים|לב ע"א",""),new Message("102257","102254","איך דבריו","28/11/22 17:31","ד כסלו","תשפ"ג","17:31","אור חדש","הרחוקים מאד מאד מהפשט מסבירים את הלישנות בגמרא?

והן אומנם הל"ב עצמה רחוקה מאד מהפשט אך כיצד זה שהרחקה נוספת ממנו מסבירה משהו?

הפשט הפשוט היה מעולם שנס גדול נעשה לאאעה בכך שניצח את ארבעת המלכים שניצחו חמישה וכל זאת לא ברבבות חיילים כי אם בשיח בלבד והיה הדבר לפלא עד שדרשו חז"ל על קשו ועפרו שנעשו חיצים וחרבות (שלולא כן קשה להבין הנצחון)

אומנם הכתוב עצמו רמז לניצחון שלא היה רחוק מדרך הטבע אלא בתחבולת מתקפת פתע לילית תלה הנצחון (שוודאי נזקק גם לס" ד מרובה) וכדמצינו דוגמתו עוד בספרי הנך

והאמת שמנוי וגמור בחזל שמדרגת דוד שאמר ארדוף אויבי ואשיגם גדולה ונפלאה בהרבה משל חזקיה שהקבה ניצח בעדו בהיותו על ערשו
כי שלמות האמונה אינה בנס כי אם בחיבור הסד למעשה האיש ותחבולותיו

א" כ לא ברור מה החילוק הגדול בין הלשנות
אבל ברור הוא שהאמונה השלמה לפי חז"ל אינה ללמוד משם הסתמכות על נס וסד ניסיים לפי גימטריות אלא שבהשתדלות ראויה אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט וכעין האור שהתברר לחשמונאים ונצחונם הפלאי מחד אך הקשה הארוך וההרואי בגבורת אדם מאידך","458","","523","True","True","False","","43","192.114.91.237","0","102250","נדרים|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);