var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1022;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1022","0","אם אשכחך ירושלים","20/10/09 10:29","ב חשון","תש"ע","10:29","אבי פ","הגיגים לסוף הפרק. אשמח לשמוע את דעתכם.
הגמרא מסיימת את הפרק עם ענייני אבילות ירושלים כבדרך אגב. היא קושרת את נושא נפילת בית מסוייד ובנייתה מחדש לזיז הנופל ובנייתו מחדש. נלע"ד שאין זה במקרה ושגם אם לא היה את הקישור הנ"ל הגמרא היתה מוצאת דרך להכניס את ירושלים לסוף הפרק. בסוף הפרק המדבר על חזקות ועל מחאות באה הגמרא להכריז בקול גדול - אין לגויים חזקה על ירושלים. היהודים מוחים על החזקתם בירושלים כל הזמן מי יותר ומי פחות. מי ביין ובשר ומי באמה על אמה וכו'. שלא יטעה אף אחד!","89","","5312","True","True","False","","790","213.151.48.252","0","0","בבא בתרא|ס ע"א",""),new Message("1023","1022","תוספת","20/10/09 11:57","ב חשון","תש"ע","11:57","בבא רגל","ישר כח על הרעיון.
רעיון יפה מאוד.
[השאלה היחידה היא האם אכן זו היתה הכוונה של עורכי התלמוד...]

אגב, שמעתי פעם שיש תופעה כזאת בעוד אגדות בתלמוד.
דוגמאות שכרגע אני נזכר בהם:
** דווקא במסכת גיטין (גירושין) יש את אגדות החורבן (=גט בין הקב"ה לעם ישראל).
** האגדות על מתן תורה מופיעות במכוון במסכת שבת ("לא ניתנו שבתות וימים טובים אלא לעסוק בהן בדברי תורה" - ירושלמי שבת).
** המשניות של ל"ט אבות מלאכה מופיעות במכוון בפרק שביעי (=שבת) של מסכת שבת.

אולי מישהו מכיר עוד דוגמאות???","51","","5312","True","True","False","","367","128.139.226.37","0","1022","בבא בתרא|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);