var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=101972;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("101972","0","שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות גם כיום?","17/09/22 23:22","כא אלול","תשפ"ב","23:22","אליצפן","התלמוד (כתובות דף עג עמוד א) קובע עובדה: "שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות". על סמך זה הוא מסיק מסקנות הלכתיות רבות.

האם הכלל הגורף הזה קיים גם היום כאשר המתירנות פשתה בכל חלקה טובה?","502","","593","True","True","False","","436","84.229.47.142","0","0","כתובות|עג ע"א",""),new Message("101973","101972","[ללא נושא]","18/09/22 09:00","כב אלול","תשפ"ב","09:00","אביגדור","א. המתירנות לא פשתה בכל חלקה טובה. יש הרבה חלקות טובות של כשרים יראים וצדיקים.
ב. קובץ שיעורים (ח"ב דברי סופרים סי' ז אות ג): "ונראה דה"ה כל האומדנות שבגמרא, לא בדו אותם חכמי הגמרא מליבם, אלא אף אלו נאמרו בסיני... וה"ה לעניין כ"ה שנים דתביעת חוב ג"כ הוא חוק הטבע מכוחות הנפש". אמנם בפשטות מדובר בסברות שנגזרו מתוך ראיית המציאות. מסתבר שאם המציאות משתנה באופן מהותי (לא כזה שאפשר לומר עליו "בטלה דעתו אצל כל אדם"), אין מקום לפסוק ע"פ מציאות שאינה קיימת היום.
ג. הכי חשוב - לא עיינתי בפוסקים בעניין.","571","","592","True","True","False","","145","95.86.64.39","0","101972","כתובות|עג ע"א",""),new Message("101979","101972","הנה מצאתי מקור מתומצת","19/09/22 10:08","כג אלול","תשפ"ב","10:08","אביגדור","מתוך עולמות


ג. 'אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות' - באדם פרוץ ועובר עבירה
כפי שמתבאר בדברי הפוסקים שהובאו לעיל, יש מקום לומר כי ההלכה ש"אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות" לא נאמרו על עוברי עבירה. סברא זו הביא המשנה למלך (7א) בשם הרדב"ז בנדון הבא על נדה, וכתב שאף אם לא ידוע אם ידע מזה, מסתמא אמרה לו, וכמו כן גם על האשה יש חזקה זו. אבל האור שמח (7ב) למד בדעת הרמב"ם שעיקר הסברא בדין זה היא כי היא אשתו או גרושתו, ולא משום חומר האיסור, ועל כן אף אם הוא עובר עבירה אמרינן סברא זו. גם האבני מלואים (8א) דייק מדברי הרשב"א שאף אשה שאסורה עליו, כגון שזינתה עמו תחת בעלה, אמרינן סברא זו. ובדבר אברהם (7ג) הרחיב בנדון, ודקדק ממה שלא חילקה המשנה במסכת גיטין בין כשרים לפרוצים שאין מקום לחילוק זה, וכאשר "הוקבעה החזקה, נקבע הדין כך ככלל גדול".
בחלקת יעקב (8ב) כתב סברא נוספת, שרק בזמנם היתה בעילה לשם קידושין, אבל בזמן הזה לא יודעים את הדין של קידושין בביאה, ועל כן אין לומר שנתכוון לכך.","571","","591","True","True","False","","199","95.86.64.39","0","101972","כתובות|עג ע"א",""),new Message("101974","101973","המקורות הם מהתקופה שרוב היהודים שמרו מצו","18/09/22 09:18","כב אלול","תשפ"ב","09:18","אליצפן","כל המקורות הם מהעבר, מהתקופה שרוב היהודים שמרו מצוות. כיום כש-80% לא שומרים מצוות, כאשר המתירנות גבוהה אצל אותם 80% האם יש מקם לבדוק מחדש את הכלל שעליו מתבססות הרבה הלכות בעריות האם האומדנא של חז"ל עדיין תקפות?","502","","592","True","True","False","","152","84.229.47.142","0","101972","כתובות|עג ע"א",""),new Message("101977","101973","אם תעיין בפוסקים, דומני שתחזור בך","18/09/22 15:23","כב אלול","תשפ"ב","15:23","Almuaddib","ולא תהיה נחרץ כל כך לכתוב את ב' שבדבריך.

וראה ברמב"ם בהלכות גירושין פ"י ה"כא, שמצמצם מאד חזקה זו ליחסים בין איש לבין אשת - במגרש או במקדש על תנאי, ועיי"ש.

ואין צריך לומר שהפסיקות נוטות לכיוון דברי הרדב"ז, שחזקה זו אינה שייכת בפרוצים בעריות, ומכאן נ"מ לבעיות דורנו, ואכמ"ל.","107","","592","True","True","False","","112","147.235.197.206","0","101972","כתובות|עג ע"א",""),new Message("101975","101974","השבתי על כך","18/09/22 09:27","כב אלול","תשפ"ב","09:27","אביגדור","","571","","592","False","True","False","","131","95.86.64.39","0","101972","כתובות|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);