var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=101966;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("101966","0","רבי יוחנן - תנא הוא ופליג","13/09/22 17:13","יז אלול","תשפ"ב","17:13","זילבר פדואל","כך כותב בשו"ת בית מרדכי - רצ"ב
בין היתר כך מוכח מהדף שלנו שחולק על רבי","504","docx","595","True","True","False","","436","213.151.37.222","0","0","כתובות|סט ע"א","0-docx"),new Message("101967","101966","חשבתי לציין את המקרה","13/09/22 18:22","יז אלול","תשפ"ב","18:22","אור חדש","אבל המעיין יראה בחוש שהיה ברור לחכמי התלמוד שלא היה שום כלל שיכל למנוע מריוח או משמואל לחלוק על תנא
אלא רק תמיהה יש בכך

שהרי מסתמא לא יעשה זאת

ולמעשה הנראה שתפיסתם כך היתה:

כל טענה שנאמרה ולא נסתרה מייד נוספה לרשימת ה'נתונים' או ה'אמיתות'
וממילא ניתן להוכיח או לפרוך ממנה לטענה חדשה

אומנם 'אם יקום בד מאוחר ויסתור הדין ההוא הרי דנים כמותו' ואכ נמצא שלא אקסיומה נוספה כאן אלא רק הנחה שמסתמא הולכים לאורה אם לא שיקום מישהו וירצה לסתור כל שנבנה עליה או חלקו ולדרוש אחרת
מכיוון שחכמי ישראל שמרנים מטבעם הם הרי שהיה הדבר לא מצוי כ"כ אבל וודאי אפשרי היה","458","","595","True","True","False","","117","46.19.86.0","0","101966","כתובות|סט ע"א",""),new Message("101970","101966","שו"ת הרשב"א (ח"ג ס' שמט)","13/09/22 20:32","יז אלול","תשפ"ב","20:32","אבי גרינבלט","כתב שהגמרא אצלנו מסתפקת שמא ר"י ידע ברייתא ובה מפורש שלא כדעת רבי ולכן יכול היה לחלוק עליו.","539","","595","True","True","False","","123","176.228.138.205","0","101966","כתובות|סט ע"א",""),new Message("102022","101970","למיטב ידיעתי","05/10/22 20:52","י תשרי","תשפ"ג","20:52","עלי","מקובל במחקר שהאמוראים הראשונים בעיקר בא"י פשוט לא קבלו עדיין את ההכרעה שאין לו רשות לחלוק על התנאים, ונזכור שר' יוחנן הוא תלמידו של רבי ותלמידיו, ולכן בירושלמי בכלל הכלל של תנא ופליג פחות נזכר. ( נדמה לי שקראתי זאת במאמר או מחקר כלשהו של פרופ' ספראי ואפשר לשאול אותו בעניין ובודאי יידע לענות טוב ממני כי זה לא תחום שאני בקי בו )","209","","573","True","True","False","","65","77.127.170.23","0","101966","כתובות|סט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);