var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=101851;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("101851","0","מאה ברכות","19/08/22 18:04","כב אב","תשפ"ב","18:04","איתן","לפרשת השבוע - עקב
תניא היה רבי מאיר אומר חייב אדם לברך מאה ברכות בכל יום שנאמר {דברים י-יב} ועתה ישראל מה ה' א-לקיך שואל מעמך
רש"י: מה ה' אלהיך וגו'. קרי ביה מאה:

כעת נחשב:
- אם אדם ער עשרים שעות - עליו לברך בממוצע חמש ברכות כל שעה, ברכה כל 12 דקות.
- מי שער עשר שעות - כפול מזה, בממוצע עשר ברכות לשעה, ברכה כל שש דקות.
רוב בני האדם נמצאים היכן שהוא באמצע, ויוצא שבממוצע כל 8-10 דקות אדם מברך את הקב"ה. על הנאה מהעולם, על מצווה, על שמועה טובה - העיקר שיברך.
מעתה מובן מאוד הקשר לפסוק וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה ה' אֱ-לֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם לְיִרְאָה אֶת ה' אֱ-לֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת ה' אֱ-לֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ: אדם שכל מספר דקות נושא עיניו למרום, ופונה אל רבש"ע - ניתן להבין שקצרה הדרך ליראה את ה' ללכת בדרכיו ולאהבה אותו.

(אמרתי את הדברים השבוע באירוע משפחתי, ולאחר מכן ראיתי שאמר אותם הרב שמואל אליהו בשם הרב יהודה צדקה זצ"ל.)

זהו גם הקשר הדברים בסוגיא
... ותניא אידך וראיתם אותו וזכרתם ועשיתם ראיה מביאה לידי זכירה זכירה מביאה לידי עשיה ...
ת''ר חביבין ישראל שסיבבן הקב''ה במצות תפילין בראשיהן ותפילין בזרועותיהן וציצית בבגדיהן ומזוזה לפתחיהן ...
רבי אליעזר בן יעקב אומר כל שיש לו תפילין בראשו ותפילין בזרועו וציצית בבגדו ומזוזה בפתחו הכל בחיזוק שלא יחטא שנאמר {קהלת ד-יב} והחוט המשולש לא במהרה ינתק ואומר {תהילים לד-ח} חונה מלאך ה' סביב ליראיו ויחלצם ...


והמקור שלי הוא ברמב"ם, ממש בתחילת הלכות ברכות, פרק ראשון הלכה ד'
נִמְצְאוּ כָּל הַבְּרָכוֹת כֻּלָּן שְׁלֹשָׁה מִינִים. בִּרְכוֹת הֲנָיָה. וּבִרְכוֹת מִצְוֹת. וּבִרְכוֹת הוֹדָאָה שֶׁהֵן דֶּרֶךְ שֶׁבַח וְהוֹדָיָה וּבַקָּשָׁה כְּדֵי לִזְכֹּר אֶת הַבּוֹרֵא תָּמִיד וּלְיִרְאָה מִמֶּנּוּ:

תקנת מאה ברכות מיוחסת לדוד המלך. (מדרש רבה קרח יח טז, טור או"ח סי' מו בשם רב נטרונאי גאון). לאחר מכן כשקבעו אנשי כנסת הגדולה את נוסח הברכות והתפילות - יצרו שלושה מפגשים מרוכזים עם בורא עולם, (הכוזרי כתב דברים דומים בתחילת מאמר ג') , מפגשים שכוללים עניינים רבים, אבל לפי הנ"ל כדאי להמשיך ולפזר ברכות במהלך היום (ולכוון בהן!!) כְּדֵי לִזְכֹּר אֶת הַבּוֹרֵא תָּמִיד וּלְיִרְאָה מִמֶּנּוּ.","123","","634","True","True","False","","318","37.60.47.91","0","0","מנחות|מג ע"ב",""),new Message("101852","101851","ייש"כ, רק שים לב","20/08/22 21:12","כג אב","תשפ"ב","21:12","בניה","שאת רובן המוחלט של הברכות אנחנו מברכים באופן מרוכז בתפילות (לפחות 18 ברכות השחר + 19*3 ברכות בעמידה + 7 ברכות ק"ש = 82 ברכות)","1416","","633","True","True","False","","49","212.76.96.71","0","101851","מנחות|מג ע"ב",""),new Message("101867","101852","הסבר","23/08/22 00:29","כו אב","תשפ"ב","00:29","איתן","התייחסתי לזה בסיום בקצרה:
התקנה המקורית של דוד המלך היתה לפזר ברכות לאורך כל שעות היום.
אחרי שאנשי כנסת הגדולה ריכזו כמעט את כל הברכות לזמני התפילות - העליתי הצעה להוסיף בברכות, כמובן בכוונה, כדי להגיע למטרת התקנה.

זה כתבתי תחילה. אח"כ חשבתי שעדיף ללכת בעקבות הרב יהודה צדקה זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף. בהודעה הראשונה צרפתי לינק לסרטון של הרב שמואל אליהו המצטט אותו, ויהיו הדברים לע"נ הרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, שנפטר אמש:

שאלו את הרב צדקה איך מגיעים ליראת שמים. אמר להם "מה - מאה - ... כי אם ליראה" כלומר לברך בכוונה מביא לידי יראת שמים.
והוא מפרט: חלקו את הברכה לשלושה חלקים, "ברוך אתה ה'" "א-לוהינו מלך העול" "בורא .." ובין חלק וחלק עמדו קמעא וחשבו
הדברים של הרב צדקה הם גם על ברכות התפילה, למרות שהן מרוכזות במנות גדולות - אם מכוונים בכל ברכה את כוונת הדברים - זה עובד.","123","","630","True","True","False","","69","37.60.47.91","0","101851","מנחות|מג ע"ב",""),new Message("101869","101867","[ללא נושא]","23/08/22 11:59","כו אב","תשפ"ב","11:59","בניה","לגאון הרב אשר וייס שליט"א יש שיעור בדיוק בנושא הזה, לגבי מי תיקן, מדוע תיקן ומתי תיקן את תקנת 100 ברכות ביום ומה הנפק"מ של זה למעשה.
קישור לשיעור: https://www.youtube.com/watch?v=fjXvVS4x7Yc&t=51s","1416","","630","True","True","False","","57","212.76.96.71","0","101851","מנחות|מג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);