var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10112;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10112","0","מה היה קשה לר' טרפון","19/05/11 13:20","טו אייר","תשע"א","13:20","איתן","מתני' העומר היה מתיר במדינה ושתי הלחם במקדש אין מביאין מנחות וביכורים ומנחת בהמה קודם לעומר אם הביא פסול קודם לשתי הלחם לא יביא אם הביא כשר:
גמ' יתיב רבי טרפון וקא קשיא ליה מה בין קודם לעומר לקודם שתי הלחם? אמר לפניו יהודה בר נחמיה לא אם אמרת קודם לעומר שכן לא הותר מכללו אצל הדיוט תאמר קודם לשתי הלחם שהותר מכללו אצל הדיוט ...


לענ"ד, שאלת ר' טרפון היא, שמצינו שבעומר כתוב "מנחת ביכורים" (ויקרא ב'), וגם בשתי הלחם כתוב "ביכורים לה'" (בפרשת אמור, כ"ג י"ז), ועוד שם "מנחה חדשה" (כ"ג ט"ז), ועוד "כי כל שאור וכל דבר לא תקטירו ממנו אשה לה' - קרבן ראשית תקריבו אותם לה'" (ויקרא ב'), ובפרשת פינחס "וביום הביכורים בהקריבכם מנחה חדשה לה'", ואחרי כל זה - מנחה מן החדש קודם לעומר פסולה וקודם לשתי הלחם כשרה בדיעבד.

ובאמת בתו"כ ש"קרבן ראשית" שבויקרא וכן "מנחה חדשה" שבאמור הם מן החיטים, ואילו "מנחה חדשה" שבפינחס הוא אף מן השעורים, (התו"כ מתעלם מהכפילות),
וכן "ביכורים" ביכורים" שבעומר ובשתי הלחם - אומר ר"ש בתו"כ שהם ללמד מזה על זה, כגון ששניהם משל ציבור,
כלומר כל הפסוקים נדרשו לדרשות אחרות ולא לעכב.","123","","4731","True","True","False","","1163","95.86.82.156","0","0","מנחות|סח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);