var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100706;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","78"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","75"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100706","0","ספר שאינו מוגה","27/07/22 18:50","כח תמוז","תשפ"ב","18:50","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת כתובות דף יט עמוד ב

ספר שאינו מוגה
אמר רבי אמי: עד ל' יום מותר לשהותו, מכאן ואילך אסור לשהותו, משום שנא': אל תשכן באהליך עולה.
רש"י מציין:
ספר שאינו מוגה - תורה נביאים וכתובים.
מוגה - מן טעיות שבו.

ומה לגבי התלמוד? שהוא מלא אילוצי שינויים עקב הצנזורה הנוצרית:
רק במסכת הזו כבר מצאנו כמה כאלו:

תלמוד בבלי מסכת כתובות דף טו עמוד א: דאיכא תשעה כנענים ואחד ישראל ביניהם, ואם הוא לא "כנעני" אזי הדין משתנה?

תלמוד בבלי מסכת כתובות דף יג עמוד ב: אמרו לו: רוב עובדי כוכבים פרוצים בעריות הם וגוים שאינם עובדי כוכבים לא פרוצים?

תלמוד בבלי מסכת כתובות דף קיב עמוד א: א"ל ההוא צדוקי לר' חנינא. האם היו עוד צדוקים בימי ר' חנינא?

וזו רק טיפה בים ממה שנמצא בתלמוד?

האם אין עוולה בהשארת העוולה הזו במהדורות החדשות?","502","","656","True","True","False","","233","84.229.47.180","0","0","כתובות|יט ע"ב",""),new Message("100707","100706","[ללא נושא]","27/07/22 19:18","כח תמוז","תשפ"ב","19:18","בניה","קושייתך היא מדוע רש"י לא כתב שגם תלמוד שאינו מוגה יש בו משום עוולה?
פשוט כי גם בימי רש"י פעל הצנזור, כך שא' לא היה אפשר לתקן את התלמוד וב' אם רש"י היה כותב על הגהת התלמוד מן הצנזור, הצנזור היה מוחק את זה...
ואם קושייתך היא מדוע בימינו לא מתקנים את התלמוד מן הצנזורות?
א' בתלמוד בהוצאת הרב שטיינזלץ תוקנו כל השיבושים והשינויים של הצנזור, וב' מכיוון שמשום מה בעיני רבים, קדושת הנוסח המדוייק של הגמרא כוללת אף את שינויי הצנזור...","1416","","656","True","True","False","","32","95.86.89.22","0","100706","כתובות|יט ע"ב",""),new Message("100708","100707","אם כבר הזכרת את רש"י","27/07/22 20:29","כח תמוז","תשפ"ב","20:29","אליצפן","אז רש"י הוא המגיה הראשי בתלמוד. את כל ה"ה"ג" שלו הכניסו לטקסט של התלמוד ושבשו את המקור בגדול..","502","","656","True","True","False","","74","84.229.47.180","0","100706","כתובות|יט ע"ב",""),new Message("100710","100708","הפוך,","27/07/22 21:10","כח תמוז","תשפ"ב","21:10","בניה","הכניסו את הה"ג של רש"י לתלמוד ותיקנו שיבושים שנפלו לפניו, לא שיבשו את המקור
ואכן רש"י הוא המגיה המרכזי של התלמוד, אך לא כנגד הצנזורה (אולי משום שהיא פעלה אף על כתביו...)","1416","","656","True","True","False","","35","95.86.89.22","0","100706","כתובות|יט ע"ב",""),new Message("100711","100710","ר"ת חולק עליך.","27/07/22 21:54","כח תמוז","תשפ"ב","21:54","אליצפן","ספר הישר קראתי בשם את הספר
יען כל פקודי כל ישרתי בו
שמועות ראשונות וגירסות הספרים אשר מעולם

כי ראיתי שותים מים הרעים
להיות מגיהי ספרים בלי שכר תרומת הלשכה
ואיש לזרועו היו כי הזריז היה משובח

ואע"ג דלט ר"ג כל מאן דמשבש תלמודא הכי והכי תהוי...
לא נמנעו מלשבש.
ולא די להם בגרסות הנראין פירוש - לשבשם,
כי אם דברי האמוראין והתנאין עצמן.

ולא יתכן כן לכל יראי השם,
כי גם ר' שלמה זקיני אם הגיה הגירסה - בספרו הגיה,
אבל בספר לא הגיה, כי אם שותי מימיו הגיהו על פי פירושיו
אשר לא מלאו לבו לעשות כן בחייו,
זולתי מסכת זבחים לבדה.

ובדקתי ומצאתי בספרים שלו - כי לא הוגהו מכתיבת ידו.

-------

ועתה אודיעך בשנים ושלשה מקומות שהגיה רבינו שלמה בפירושיו שא"א לעמוד בו כ"א בגרסות הראשונות. ואם ח"ו נשבשו הספרים, לא ידענו עוד אמיתת הדברים.

ושרא ליה מריה לר' שמואל אחי, כי על אחת שהגיה רבנו שלמה, הגיה הוא עשרים. ולא עוד אלא שמחק הספרים. וידעתי גם אני כי מגודל לבו ועומק פלפולו עשה זאת, וראַייָתו במקומות מספרים ישנים. ואינה ראייה, כי גם ספרים ישנים אכתב לך בזה הספר - אשר חיסרוּ מאשר לפנינו, וקודמי קדומים ישנים ומיושנים לא יעידום, ולא פירושי ר"ח שהן גורסין ו"עדים נאמנים".

ויהיו דברי אלה קרובים לכל יראי ה' לבלתי ישבשו הספרים למחקם ולא לעשות לאו הין והין לאו. וכל שכן שמתוך סברת הא' לא יסתור שמועתו וסברת התלמוד, כי מתוך שלא נודע טעמם של ראשונים, והחליפו טעמם ולא עמדו האחרונים בשמועתם כאשר אפרש לך בזה הספר באונא ואומא. וכל חכם שמורה, ובא ואמר סברה לשנות סברת רבותיו, אם קודם לפירושו יביא ראיה, שומעין לו, ואם לאו, אין שומעין לו.","502","","656","True","True","False","","77","84.229.47.180","0","100706","כתובות|יט ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82784);