var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=10002;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("10002","0","מירוח הקדש","17/05/11 09:55","יג אייר","תשע"א","09:55","מתפעל","בהוא אמינא של הגמרא, בזה נחלקו רבי עקיבא וחכמים. שלר' עקיבא מירוח הקדש לא פוטר ולכן הקמח שנותר ממנחת העומר לאחר שנפדה, חייב במעשר.

תוספות שואלים: "אומר היה ר''ע מירוח הקדש אינו פוטר. ה''מ למיפרך היכי אתי משאינו מעושר הא בעינן ממשקה ישראל (יחזקאל מה) דבאינו מעושר עסקינן מדקתני באותו שנפדה חיוב מעשר":

לא הבנתי את קושייתם, כל מה שאמר רבי עקיבא שמירוח הקדש אינו פוטר, הנפקא מינא לאחר הפדיון כשזה ביד ישראל, מכיוון שהמירוח לא פעל פטור, אם כן זה חייב כרגע במעשר.
אבל אם לא פודים, אלא מנחת העומר עצמה שקריבה על גבי המזבח, וכי יש הוא אמינא שהיא חייבת במעשר? הרי זה כעת שייך להקדש והקדש פטור ממעשרות. גם תרומה ביד כהן פטורה ממעשרות ובודאי הקדש.
ואם כן, אין שום בעיה של ממשקה ישראל.","148","","4735","True","True","False","","1108","94.188.248.70","0","0","מנחות|סו ע"ב",""),new Message("10005","10002","הקדש חייב במעשרות","17/05/11 10:42","יג אייר","תשע"א","10:42","המכריע","תרומה פטורה ממעשרות. זה דין מיוחד שיש לו ילפותא, שהיא ראשונה בסדר ההפרשה ואינה חייבת במעשרות הבאים אחריה. אבל הקדש אין לו שום פטור מלעשר דבר שהמירוח חייבו במעשר. ויסוד חיובו לעשר הוא מפני שבעינן מותר לישראל לאכילה. יש רק דין אחר שמירוח הקדש אינו מחייב במעשר. אבל אם הקדש ירכוש חיטין שהיו ביד הדיוט בשעת המירוח אכן חייבים לעשרן קודם הקרבתן.

וסוגיא שלימה שנינו לעיל דף ה' ודף ו. דמהדרינן בתר כל ההיתירים דלהדיוט אסור ולגבוה מותר ולא הזכירו שם טבל.","199","","4735","True","True","False","","151","212.76.110.54","0","10002","מנחות|סו ע"ב",""),new Message("10015","10005","אולי יש הבדל?","17/05/11 13:31","יג אייר","תשע"א","13:31","מתפעל","אם אכן הכרי התמרח ביד ישראל וחל עליו שם טבל, אני מבין שלא שייך להפקיע ממנו דין טבל ע"י שיקדישו את זה.
אבל במקרה שלנו מדובר שמלכתחילה זה שייך להקדש משעת קצירה. אז גם אם נסבור שמירוח הקדש לא פוטר, מי אומר שהוא מחייב?
לא פוטר לענין שאם יפדה יצטרך הישראל להפריש, ולא מחייב כי זה שייך להקדש.

לגבי הסוגיא בדף ה' שהזכרת, לא עיינתי כרגע אבל אולי אין ראיה משם כי באמת טבל אסור לגבוה אבל כאן אני רוצה לומר שלא חל על זה דין טבל.
וכי התורה מצוה להקדש להפריש תרומות ומעשרות? הרי כתוב: תבואת זרעך. האם השדות של ההקדש צריך ההקדש להביא ביכורים?","148","","4735","True","True","False","","178","94.188.248.70","0","10002","מנחות|סו ע"ב",""),new Message("10019","10015","לעניות דעתי אין","17/05/11 14:59","יג אייר","תשע"א","14:59","המכריע","א. אין כאן "שני דינים" מירוח פוטר וגם אינו מחייב (דומיא דמודה בקנס וחבריו) אלא אם המירוח לא מחייב ממילא התבואה פטורה. אילו היה ר' עקיבא סובר מירוח הקדש אינו פוטר הרי ממילא הוא חייב.

ב. אולי הקדש אינו מצווה להפריש בדיוק באותו מובן של הדיוט, אבל מכח הדין של משקה ישראל, הוא מצווה להפריש כדי שיהא מותר להדיוט ורק אז יהא כשר להקרבה. ולכן לגבי ביכורים שאין טובלין את השאר אם לא הפרישום, אכן ברור שאין ההקדש מחוייב. ואם הקדש לא מתכוון להביא מנחות מתבואתו, יתכן שגם אין כאן גברא שמחוייב, ואז הקונה יהא חייב להס"ד אליבא דר' עקיבא.

ג. לגבי הסוגיא בדף ה' יש לעיין בכמה דוגמאות, כגון מליקה, שנבילה אסורה לכהנים אבל בחטאת העוף לא חל לגבייהו דין נבילה במליקתה, וזה נמנה כדבר המותר לגבוה. וכן חדש לגבי מנחת העומר. ויש לפלפל.

ד. האם קיבלת במיילך את תשובתי לחידתך?","199","","4735","True","True","False","","192","212.76.110.54","0","10002","מנחות|סו ע"ב",""),new Message("10051","10019","יישר כח","18/05/11 11:32","יד אייר","תשע"א","11:32","מתפעל","לא הגיעני למייל. אתה מתכוון לחידת שור המועד?","148","","4734","True","True","False","","130","94.188.248.70","0","10002","מנחות|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);