var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1000;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1000","0","ערער וחזר וערער","01/10/09 11:18","יג תשרי","תש"ע","11:18","שלמה","ברש"י שורה שניה מלמטה

"וכ"ש זו שניה דהוחזק כפרן".

מדובר באדם שביצע מחאה בכל שנה משלושת שני החזקה ומחאתו לא מועילה.
ולמה ? כי כל שנה בא עם טענה אחרת.
בשנה הראשונה אמר שהמחזיק גזל ממנו את השדה.
בשניה טען שהמחזיק נמצא בקרקע מכח משכנתא.
והרי סתר את מה שמחה בשנה הראשונה.

לגבי המחאה של השנה השניה כותב רש"י שהוחזק כפרן.
ולכאורה, הרי חזקה היא בג' פעמים. מדוע אם שיקר פעם אחת כבר הוחזק כפרן ?
וכמו כן, מדוע רש"י אומר: "וכ"ש זו שניה" - איפה כאן הכל שכן ?","69","","5323","True","True","False","","814","80.74.119.82","0","0","בבא בתרא|לט ע"ב",""),new Message("1001","1000","כי הודאת בעל דין כמאה עדים דמי","01/10/09 20:35","יג תשרי","תש"ע","20:35","אבינועם","והוחזק ע"פ הודאתו של עכשיו ככפרן בנוגע לעדות הראשונה.

ומכיוון שבעקבות הודאתו של עכשיו מתברר ששיקר במחאה הראשונה, הרי שמאז והלאה הוא מוחזק ככפרן.

המחאה הראשונה - הוא שקרן בעקבות הודאתו עכשיו שנחשבת כמאה עדים.
בעקבות זו הוא הוחזק ככפרן,
ולכן לגבי המחאה השניה - כ"ש שלא יהא נאמן כי הוא הוחזק ככפרן כבר לפני המחאה השניה הזו.

כנלענ"ד.","45","","5323","True","True","False","","370","84.228.61.124","0","1000","בבא בתרא|לט ע"ב",""),new Message("1005","1001","ומה לגבי הכלל שאין אדם משים עצמו רשע ?","11/10/09 10:39","כג תשרי","תש"ע","10:39","שלמה","הוא יכול להפליל את עצמו ונאמין לו על סמך דבריו שלו ?","69","","5313","True","True","False","","169","80.74.119.82","0","1000","בבא בתרא|לט ע"ב",""),new Message("1007","1005","אין אדם משים עצמו רשע לא שייך כאן","12/10/09 07:58","כד תשרי","תש"ע","07:58","ברוך","מכיוון שאאמע"ר משמעו שאדם לא יכול לחייב את עצמו באופן ישיר. אך אם כתוצאה משתי אמירות שלו, שנאמרו שתיהן לטובתו, יוצא שהוא כפרן (כי הן סתרו זו את זו), הרי שבית דין הם שהשימו אותו רשע ולא הוא את עצמו.","86","","5312","True","True","False","","219","84.229.217.130","0","1000","בבא בתרא|לט ע"ב",""),new Message("49005","1007","אדם מוחזק לכפרן גם בעדים","23/02/17 22:49","כז שבט","תשע"ז","22:49","דוד כוכב","כך מבואר במסכת בבא מציעא יז ע"א: "אמרו לו צא תן לו ואמר פרעתי, והעדים מעידין אותו שלא פרעו, (וחזר ואמר פרעתי) - הוחזק כפרן לאותו ממון".

חילוק מתי נפסל לעדות ולשבועה (ובזה אין אדם משים עצמו רשע), ומתי רק מוחזק לכפרן (ובזה די בהודאתו), בקישור זה.","125","","2621","True","True","False","","277","95.86.114.91","0","1000","בבא בתרא|לט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);