var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=80383;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107295","כיצד פועלת 'עין הרע' ?","עלי","26/06/24 10:30","209","73"),new MostViewed("107303","חידוש שחשבתי עליו בס''ד לגבי שבור מלכא","מרדכי ני","26/06/24 21:52","1433","68"),new MostViewed("107319","שאלה בלשון הגמרא","שמואל דוד","27/06/24 20:40","595","66")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("80383","0","מקוה שלא נמדד","13/09/20 21:40","כד אלול","תש"פ","21:40","מתי","רבא אמר, התם היינו טעמא דרבי יוסי, העמד טמא על חזקתו ואימא לא טבל. אדרבה העמד מקוה על חזקתו ואימא לא חסר? במקוה שלא נמדד.
רש"י: שלא נמדדה. מתחילתה ולא עמדה בחזקת כשרות.
רבא מבאר את דברי רבי יוסי בטבל במקוה שספק אם יש בו ארבעים סאה שהוא טמא, כי העמד טמא על חזקתו. ולמקוה אין חזקת טהרה כי אף פעם לא נמדד.
אם אף פעם לא נמדד, על סמך מה טבל. ומה סברת ת"ק לטהר אם אף פעם לא נמדד?
האם אפשר לומר שזה נראה מקוה של ארבעים סאה רק שלא עשו מדידה מדויקת, ות"ק סובר שזה חזקת כשרות. ורבי יוסי סובר שאין זה חזקת כשרות ואין לטבול בו ואם טבל לא עלתה לו?
או שיש הסבר אחר.","860","","1388","True","True","False","","615","95.86.117.32","0","0","עירובין|לו ע"א",""),new Message("80384","80383","ראה מלאכת שלמה מקוואות ב,ב","13/09/20 23:25","כד אלול","תש"פ","23:25","אבי גרינבלט","כאן","539","","1388","True","True","False","","75","77.126.151.252","0","80383","עירובין|לו ע"א",""),new Message("80423","80383","לכאורה מכך שטבל מסתבר שיש בו","17/09/20 15:19","כח אלול","תש"פ","15:19","איתיאל","הרי שיעור מ' סאה מקורו מגודל אדם בינוני (אמה על אמה ברום ג"א).

מכך שהצליח להיכנס ולטבול כולו, סבר שמסתמא יש בו מ' סאה. אלא שיתכן שהיה אדם קטן בגופו וכדומה. ולכן נוצר הספק.

שהרי למעשה אחרי שנתנו שיעור מ' סאה - גם אם נכנס כולו - פסול.","842","","1384","True","True","False","","84","","0","80383","עירובין|לו ע"א","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66031);