var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76071;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107295","כיצד פועלת 'עין הרע' ?","עלי","26/06/24 10:30","209","75"),new MostViewed("107303","חידוש שחשבתי עליו בס''ד לגבי שבור מלכא","מרדכי ני","26/06/24 21:52","1433","69"),new MostViewed("107319","שאלה בלשון הגמרא","שמואל דוד","27/06/24 20:40","595","68")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76071","0",""זוזא מכא"","13/07/20 08:43","כא תמוז","תש"פ","08:43","אבי גרינבלט","אונאת דברים - "וכן לא יאמר אדם לסוחר: בכמה חפץ זה? כשאין בכוונתו לקנותו".
בהכרח צריך להבין שההקזה , מוכרחת במקרה דידן ואולי הגדרתו כחולה שאיב"ס ואונאת דברים אינה עומדת בפני מצבו הגופני (שאם אין לו , לא יקיז ולא יכשל באונאת דברים).

לחילופין , האם ניתן להגדיר פעולה זה שלא כאונאת דברים ?","539","","1451","True","True","False","","440","77.125.5.89","0","0","שבת|קכט ע"א",""),new Message("76073","76071","ראה באיילת השחר כאן","13/07/20 09:02","כא תמוז","תש"פ","09:02","יום יום ידרשון",""דהאי צורבא מרבנן שעשה כן אינו גזלן, ואינו בכלל מציל עצמו בממון חבירו, דדעתו לשלם, ואם החנוני יקח המטבע יתן לו, אלא שהוא ערמה דיודע שלא יסכים".
[כלומר, אמנם הוא לא באמת רוצה לקנות, אבל הוא מוכן לכך אם יאות המוכר, ולכן זה שונה מהדין שהבאת שבו אינו מתכנן לקנות בשום אופן]","919","","1451","True","True","False","","135","212.76.102.184","0","76071","שבת|קכט ע"א",""),new Message("76074","76073","במילה אחת - אונאה","13/07/20 09:04","כא תמוז","תש"פ","09:04","אבי גרינבלט","כך בפשטות מדבריו שהרי המטבע אינו סחיר.","539","","1451","True","True","False","","42","77.125.5.89","0","76071","שבת|קכט ע"א",""),new Message("76075","76074","יעב"ץ - "שיוצא ע"י הדחק"","13/07/20 09:13","כא תמוז","תש"פ","09:13","יום יום ידרשון","","919","","1451","False","True","False","","120","212.76.102.184","0","76071","שבת|קכט ע"א",""),new Message("76078","76075","לפי רש"י","13/07/20 09:19","כא תמוז","תש"פ","09:19","אבי גרינבלט","לא סחיר ובלשונו הקדושה "שאינו יוצא בהוצאה".
ברור שהלכה אינה כן , אלא , שצריך להבין מנין בכלל להתיר כדבר הזה ?
אכן היעב"ץ חולק על רש"י וההכרעה , די ברורה (גם לפי ר"ח מדובר על מטבע כאסימון, היינו שאין בו הטבעה).","539","","1451","True","True","False","","45","77.125.5.89","0","76071","שבת|קכט ע"א","")];var iTotalPages=814;var SeverTime;fInitTree();getPersist(66104);